2011-04-26, 09:10
  #1465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Kiwisen

"Trimma bort" fettet gör du med kaloriunderskott och träning. Då kommer du se mer muskulös ut, förutsatt att du har tillräckligt med muskler.

Har du inte tillräckligt med muskler får du vänta med att "trimma bort" fettet och bygga mer muskler på kaloriöverskott, tills du uppnått önskad mängd.


Tack för svaret!
Finns det några kosttillskott som kan tänkas hjälpa mig i detta?
Försöker skära ner på kolhydraterna och äta mycket protein även om jag inte tror jag får i mig tillräckligt med proteiner, vassle eller nått annat kanske?
Rent träningsmässigt försöker jag träna på gymmet minst 3 gånger i veckan samt ut och springa 2 gånger.
Citera
2011-04-26, 14:18
  #1466
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Kiwisen

Kosttillskott är ganska "verkningslösa" om du inte har grundat med en bra kost.
Så börja med att få koll på hur mycket du får i dig via maten innan du börjar fundera på tillskott.
Citera
2011-04-26, 23:12
  #1467
Medlem
Klubbarns avatar
Har nu inhandlat följande: Jack3d, BC+EAA och gainer.

hur ska jag kombinera dessa för bästa resultat?

Jack3d före, BC+EAA under (fast flera säger att man ska ta det före och efter?) och gainer efteråt?

tack på förhand.
Citera
2011-04-27, 00:20
  #1468
Medlem
Jag funderar att köpa Jack3-d. Har testat NOexplode med både en, två och tre skopor. Jag kände absolut ingenting, och det hände exakt likadant med kreatin efter en veckas uppladningskur. Jag antar att jag är noll-kännare för dessa två produkter. Tror ni att Jack-d kommer ge liknande resultat? Och hur kommer de sig att min kropp inte svarar på kreatin och NO-explode?

Tack
Citera
2011-04-27, 02:25
  #1469
Medlem
Shittybags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny451
Jag funderar att köpa Jack3-d. Har testat NOexplode med både en, två och tre skopor. Jag kände absolut ingenting, och det hände exakt likadant med kreatin efter en veckas uppladningskur. Jag antar att jag är noll-kännare för dessa två produkter. Tror ni att Jack-d kommer ge liknande resultat? Och hur kommer de sig att min kropp inte svarar på kreatin och NO-explode?

Tack

Jag är precis likadan som dig. Ingen respons på varken kreatin eller NO-Xplode. Jag har nu testat VIP-X och den gav faktiskt lite effekt i form av att jag blir aningen piggare typ 15 minuter efter intag samt att det börjar "sticka" i händer och öron osv. En stor skillnad jämfört med NO-Xplode om du frågar mig. Effekten varar dock inte så jättelänge, men det är alltid nåt
Citera
2011-04-28, 00:26
  #1470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shittybag
Jag är precis likadan som dig. Ingen respons på varken kreatin eller NO-Xplode. Jag har nu testat VIP-X och den gav faktiskt lite effekt i form av att jag blir aningen piggare typ 15 minuter efter intag samt att det börjar "sticka" i händer och öron osv. En stor skillnad jämfört med NO-Xplode om du frågar mig. Effekten varar dock inte så jättelänge, men det är alltid nåt

Ja det suger. Tror du det beror på att vi har tillräckligt med pump i kroppen? Det ändå jag får pump av är musik:P
Citera
2011-04-28, 23:03
  #1471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ishmeister
Är det OK att inta både kreatin och proteinpulver när man tränar? Målet med träningen är då att bygga träningen. Om jag fattat det rätt så ska kreatinet hjälpa till med uthålligheten och explosiviteten och det är något jag har svårt för. Ofta när jag tränar så kan jag bli yr och jag antar att detta beror på syrebrist.

Vad anser ni?

Jag uppdaterar min fråga med att säga att jag var inne på gymgrossisten i Norge och frågade mannen i disken om vad han ansåg. Han sa att kreatin och proteinpulver är i stort sett som hand och handske. Han förklarade någonting med att musklerna drar ut sig eller nånting och att sedan kreatinet öker min explosivitetsuthållighet från 50 min till 90 min, jag lyssnade inte så bra för jag hade sällskap av en annan person.

Försökte han bara sälja produkten eller talade han sanning? Någon som har någon aning om varför dessa två skulle gå så bra ihop som han i affären påstod?
Citera
2011-04-29, 16:49
  #1472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ishmeister
Jag uppdaterar min fråga med att säga att jag var inne på gymgrossisten i Norge och frågade mannen i disken om vad han ansåg. Han sa att kreatin och proteinpulver är i stort sett som hand och handske. Han förklarade någonting med att musklerna drar ut sig eller nånting och att sedan kreatinet öker min explosivitetsuthållighet från 50 min till 90 min, jag lyssnade inte så bra för jag hade sällskap av en annan person.

Försökte han bara sälja produkten eller talade han sanning? Någon som har någon aning om varför dessa två skulle gå så bra ihop som han i affären påstod?

Protein som protein. Ifall du tar det som vanlig mat eller tillskott ä skit samma. Kreatin lagrar man i kroppen i flera dagar innan det börjar "verka" och det ger inte speciellt mycket, men lite extra ork om du inte är resistant (som är relativt vanligt). Några 90 min istället för 50 min är bara säljsnack då det är siffror tagna ur luften. Alla svarar olika, så testa för kreatin är jättebilligt.
Citera
2011-05-04, 16:03
  #1473
Medlem
Bigorexias avatar
Någon som sitter på några siffror på hur snabbt malto tas upp av kroppen?
d.v.s. i gram/timme.
Citera
2011-05-06, 15:30
  #1474
Medlem
Är star star nutrtions gainer bara skit?

hej! Jag har druckit star nutrtions gainer super pro förr och det smakade fan skit, var klumpigt som fan ifall man inte blandade i 5 minuter och drickan blev hyfsad tjock. Jag antog att det var så här alla gainers var, det är ju trots allt en gainer med massa kcal.

Men, så nyligen blev min lillebror sjuk och fick drf en massa kcal drycker med sig hem, Nutrcicla Fortimel Energy heter dom, och jag smakade på en, och omg en sån jävla skillnad mot min gainer o:.. 300 kcal i en 200 ml burk som smakar godare än vanlig milkshake... Helt sjukt god, jag tar hellre än sådan här gainer än att käka glass! Så godare smak, nästan dubbelt så mycket kcal / ml jämfört med star nutrtition gainern.. vrf säljer dom skit?
Citera
2011-05-06, 15:44
  #1475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
hej! Jag har druckit star nutrtions gainer super pro förr och det smakade fan skit, var klumpigt som fan ifall man inte blandade i 5 minuter och drickan blev hyfsad tjock. Jag antog att det var så här alla gainers var, det är ju trots allt en gainer med massa kcal.

Men, så nyligen blev min lillebror sjuk och fick drf en massa kcal drycker med sig hem, Nutrcicla Fortimel Energy heter dom, och jag smakade på en, och omg en sån jävla skillnad mot min gainer o:.. 300 kcal i en 200 ml burk som smakar godare än vanlig milkshake... Helt sjukt god, jag tar hellre än sådan här gainer än att käka glass! Så godare smak, nästan dubbelt så mycket kcal / ml jämfört med star nutrtition gainern.. vrf säljer dom skit?
E du helt borta eller? Vad e grejen, försöker du göra reklam? Läs på innehållet på gainer pro så ser du att det är mycket mer kcal/protein/kolhydrater per 100g..
Citera
2011-05-07, 17:54
  #1476
Medlem
Tebeers avatar
Vad exakt är pump?

Jag har tränat i 5 veckor och kan inte riktigt förstå hur pump känns, dock brukar jag känna ett viss känsla i underarmarna vid höga vikter vid hantelcurl. Känner mig stark som fan, tappar känsel och känns hårdare. Är det det?

Vilka kostillskott (t.ex no-explode) ger bra pump för er och relativt billig?

Bör jag satsa på ett t.ex xplode/no-xplode eller EAA/BCAA (aminosyror)?

Ger EAA ökat prestationförmåga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in