2010-05-06, 22:49
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftersun
Och att ta NO-Xplode på tom mage varje morgon vilket dom rekommenderar, vad tror ni?

Vi har ju svarat dig flera gånger redan när du ska ta den?

Mvh
Citera
2010-05-07, 07:36
Medlem
Voltecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Kreatin behöver inte intas före träning utan vid valfri tid under dygnet. NO-Xplode är en PWO och tas före passet, och ja, de innehåller kreatin. Vassle tas före passet då det stimulerar proteinsyntesen efter passet.

För återhämtning är det mat som gäller, inte pulver.

Hade för mig rage skulle köras innan träning? eller det är inte samma sak kanske?

- Voltec
Citera
2010-05-07, 09:43
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltec
Hade för mig rage skulle köras innan träning? eller det är inte samma sak kanske?

- Voltec

Rage är liksom No Xplode en PWO (pre-workout) alltså före träning så ja, det ska tas innan träning.
Blandar du ihop rent kreatin och rage nu?

För rage har en "prestationshöjande" effekt med sitt beta-alanin och koffein.
Citera
2010-05-07, 11:05
Medlem
Voltecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Rage är liksom No Xplode en PWO (pre-workout) alltså före träning så ja, det ska tas innan träning.
Blandar du ihop rent kreatin och rage nu?

För rage har en "prestationshöjande" effekt med sitt beta-alanin och koffein.

Nej kör inte med något.
Citera
2010-05-08, 13:07
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltec
Nej kör inte med något.

Det frågade jag aldrig något om.
Läs mitt svar en gång till på vad jag citerade.
Citera
2010-05-08, 15:56
Medlem
Voltecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Det frågade jag aldrig något om.
Läs mitt svar en gång till på vad jag citerade.

Jag missförstod nog din fråga och du missförstod nog mig, jag kör inte med några kost tillskott alls just nu, la träningen på hyllan ett tag men ska nog köra igång lite mindre seriöst igen.

- Voltec
Citera
2010-05-10, 14:08
Medlem
Holmiz89s avatar
Är L-Arginin från Svensktkosttillskott.se någonting att ha? Ur träningssynpunkt.

Ökad produktion av kväveoxid (Nitric Oxide)
Ökad muskelmassa
Ökad pump och vaskularitet
Ökad styrka
Förbättrad fettförbränning
Förbättrad uthålligheten
Snabbare återhämtning

Jag vet att det ger ökad produktion av NO. Men stämmer det att det ger ökad muskelmassa, pump och styrka? eller e det genom den ökade pumpen och uthålligheten som relaterar till ökad massa och styrka?.. För-/nackdelar?
Citera
2010-05-10, 17:40
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmiz89
Är L-Arginin från Svensktkosttillskott.se någonting att ha? Ur träningssynpunkt.

Ökad produktion av kväveoxid (Nitric Oxide)
Ökad muskelmassa
Ökad pump och vaskularitet
Ökad styrka
Förbättrad fettförbränning
Förbättrad uthålligheten
Snabbare återhämtning

Jag vet att det ger ökad produktion av NO. Men stämmer det att det ger ökad muskelmassa, pump och styrka? eller e det genom den ökade pumpen och uthålligheten som relaterar till ökad massa och styrka?.. För-/nackdelar?

Varför ta ett tillskott som innehåller en av aminosyrorna när du istället kan inta EAA och få i dig alla åtta essentiella på en gång?
Citera
2010-05-10, 17:45
Medlem
flaggantopps avatar
Tjena, har köpt en BCAA produkt och undrar om ja ska ta den varje dag, eller om ja ska ta den innan och efter träning.
Citera
2010-05-10, 18:04
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggantopp
Tjena, har köpt en BCAA produkt och undrar om ja ska ta den varje dag, eller om ja ska ta den innan och efter träning.

Innan och efter träning.
Citera
2010-05-10, 19:14
Medlem
Holmiz89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Varför ta ett tillskott som innehåller en av aminosyrorna när du istället kan inta EAA och få i dig alla åtta essentiella på en gång?

Det är mkt sant, jag har dock Nutrabolics "Growth Factor" aminosyror hemma. Men det råkade att jag hade dessa två L-arginin burkar hemma också och tänkte höra lite om det
Senast redigerad av Holmiz89 2010-05-10 kl. 19:19.
Citera
2010-05-10, 19:25
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmiz89
Det är mkt sant, jag har dock Nutrabolics "Growth Factor" aminosyror hemma. Men det råkade att jag hade dessa två L-arginin burkar hemma också och tänkte höra lite om det

Om du har dom hemma kan du lika väl använda dom. Förvänta dig dock inga magiska effekter så som ökat pump eller synbart ökad muskelmassa och styrka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in