2009-12-02, 16:49
Medlem
Kan komma över en burk med Phosphagen HP till schysst pris, någon som har erfarenhet?
Citera
2009-12-02, 16:54
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herze
Kan komma över en burk med Phosphagen HP till schysst pris, någon som har erfarenhet?

The Phosphagen HP formula is based on university research. Phosphagen HP is designed to support the activity and efficiency of muscle creatine transporters special proteins that "carry" creatine into muscle cells by fostering a precise metabolic and muscle "micro-environment," pushing creatine transport to a new level. Formulated with Phosphagen brand creatine monohydrate (independent-laboratory-tested HPCE pure creatine monohydrate) and the exclusive High Performance Creatine Transport System matrix: high-glycemic-index carbohydrates (NO fructose), taurine, and sodium and potassium phosphates.

Phosphagen HP the ultimate vehicle to transport muscle into the high-performance range

http://www.bodybuilding.com/store/eas/phoshp.html

Verkar som om de ska vara något High-tech kreatin. Köp vanligt Kreatin monohydrat ist.

Mvh
Citera
2009-12-02, 17:07
Medlem
Läste också det, men när det är en återförsäljare som resencerar så kan man ju varken ta det som bra eller anus.
Någon som kan avfärda texten ovan eller själv prövat produkten?
Citera
2009-12-06, 12:02
Medlem
Googlas avatar
Hittade inget på burken, och googlade lite. Ska man ta rage på tom mage eller ej?
Citera
2009-12-06, 12:07
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Hittade inget på burken, och googlade lite. Ska man ta rage på tom mage eller ej?
Nej det behövs inte.
Citera
2009-12-06, 21:47
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla

Dock kan det vara skönare då vissa (iaf jag) kan uppleva att den sväller lite i magen. Prova dig fram.

Edit: med tom mage innebär att jag käkat en hyfsat lätt måltid 1-1,5h innan jag intagit rage
Citera
2009-12-07, 01:26
Medlem
Tetas avatar
Känner mig mentalt utmattad efter ett tungt träningspass.
Även om jag tränar 5gånger om dagen känner jag mig lätt efterbliven efteråt.
Matematik går absolut inte att kunna förstå efter ett pass.
Finns det någon produkt som skulle motverka detta?
Gärna från Gymvaruhuset
Citera
2009-12-07, 12:52
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teta
Känner mig mentalt utmattad efter ett tungt träningspass.
Även om jag tränar 5gånger om dagen känner jag mig lätt efterbliven efteråt.
Matematik går absolut inte att kunna förstå efter ett pass.
Finns det någon produkt som skulle motverka detta?
Gärna från Gymvaruhuset
Jag kanner mig alltid mycket piggare efter ett pass da jag har tagit Beta Alanin innan. Riktigt bra kosttillskott i ovrigt ocksa.
Citera
2009-12-07, 12:59
Medlem
Tetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apintofstella
Jag kanner mig alltid mycket piggare efter ett pass da jag har tagit Beta Alanin innan. Riktigt bra kosttillskott i ovrigt ocksa.

Tack för tipset. Skall prövas.
Hur länge räcker en burk på 400g?
Hur ser doseringen ut?
Citera
2009-12-07, 13:06
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teta
Tack för tipset. Skall prövas.
Hur länge räcker en burk på 400g?
Hur ser doseringen ut?
Jag tar ~3g direkt innan varje pass. Pa vilodagarna tar jag det efter frukost

Kan ju tillagga att man far stickningar i huden ~10 minuter efter intag. Kan kannas ganska obehagligt forsta gangerna innan man vanjer sig. Fruktansvart bra effekt pa passet i mitt tycke.
Citera
2009-12-07, 13:31
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apintofstella
Jag tar ~3g direkt innan varje pass. Pa vilodagarna tar jag det efter frukost

Kan ju tillagga att man far stickningar i huden ~10 minuter efter intag. Kan kannas ganska obehagligt forsta gangerna innan man vanjer sig. Fruktansvart bra effekt pa passet i mitt tycke.

Varför tar du det på vilodagarna? Har för mig att man endast skulle ta det innan träningen.

Mvh
Citera
2009-12-07, 14:02
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Varför tar du det på vilodagarna? Har för mig att man endast skulle ta det innan träningen.

Mvh
Beta Alanin ar en aminosyra (non essential) som reglerar mangden Carnosine i musklerna. Studier har visat att ett dagligt intag av BA forbattrar prestationsformagan utover langd pa kuren. Dvs. en okning mellan 2v och 4v av fortsatt dosering, till exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in