2010-12-21, 18:48
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattilappen
testat?

Nej, jag personligen skulle aldrig köpa från annat än Svenska välkända aktörer. Att köpa något från ett pop up fönster som uppkommer vid porrsurfande ( ja, det gör den sidan faktiskt) känns..inte så okej det är ganska obvious att det är scam.
Citera
2010-12-21, 20:34
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattilappen
testat?
Du kan se på första bilden att han redan var skapligt byggd och sedan på andra bilden hade han gått ned i vikt. Därefter så hittar dom på något dåligt namn till kosttillskott och har i lite onödigt skräp i den och säljer den till människor som kan 0 om det
Citera
2010-12-24, 21:52
Medlem
Hade precis en lång diskussion med en polare om jag bör införskaffa gainer eller inte. Förut var jag 99% säker. Nu är jag typ 20% säker..
Varför? Jo min polare påstår att man ska vara försiktig när det gäller gainers. Att de har en tendens att sätta sig runt magen om man inte är försiktig.
Jag som tänkte dricka 2 gainers om dagen, vare sig jag tränar eller inte..

Är detta sant? Eller spelar det ingen roll vad man äter för att öka i vikt? Jag menar, om jag kompletterar min kost med 2 gainers om dagen (för att jag inte får i mig tillräckligt med kcal) kommer det då ha en större chans att sätta sig på magen än om jag hade ätit mer "vanlig" mat för att gå upp i vikt? Eller är det genetik?

Nojjar som fan och vågar inte införskaffa gainer pro nu. Men jag har inte en jävla aning om hur jag ska öka i vikt utan det. Är inte hemma så ofta så jag får inte i mig tillräckligt med mat.. Så en gainer (enkel att göra, enkel att få i sig) skulle sitta perfekt.
Citera
2010-12-24, 21:58
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desolate
Hade precis en lång diskussion med en polare om jag bör införskaffa gainer eller inte. Förut var jag 99% säker. Nu är jag typ 20% säker..
Varför? Jo min polare påstår att man ska vara försiktig när det gäller gainers. Att de har en tendens att sätta sig runt magen om man inte är försiktig.
Jag som tänkte dricka 2 gainers om dagen, vare sig jag tränar eller inte..

Är detta sant? Eller spelar det ingen roll vad man äter för att öka i vikt? Jag menar, om jag kompletterar min kost med 2 gainers om dagen (för att jag inte får i mig tillräckligt med kcal) kommer det då ha en större chans att sätta sig på magen än om jag hade ätit mer "vanlig" mat för att gå upp i vikt? Eller är det genetik?

Nojjar som fan och vågar inte införskaffa gainer pro nu. Men jag har inte en jävla aning om hur jag ska öka i vikt utan det. Är inte hemma så ofta så jag får inte i mig tillräckligt med mat.. Så en gainer (enkel att göra, enkel att få i sig) skulle sitta perfekt.
Du går upp i vikt av ett kcalöverskott. Vart större delen av överskottet sätter sig och hur det presenterar sig beror på dina gener, hur du tränar, vart från de kommer och lite sådant. I regel så sätter sig fett runt midjan på män, men även det är personligt. Ligger du på ett litet överskott och tränar så kan du med bra förutsättningar bli "smalare"(få lägre bf) och ändå gå upp i vikt.
Citera
2010-12-25, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Du går upp i vikt av ett kcalöverskott. Vart större delen av överskottet sätter sig och hur det presenterar sig beror på dina gener, hur du tränar, vart från de kommer och lite sådant. I regel så sätter sig fett runt midjan på män, men även det är personligt. Ligger du på ett litet överskott och tränar så kan du med bra förutsättningar bli "smalare"(få lägre bf) och ändå gå upp i vikt.
Tack för svaret! Så jag kan med andra ord dricka gainer utan i oro om att allting lägger sig på magen? Kommer träna 3-5 gånger i veckan.

En fråga som precis slog mig hårt:
Är det större chans att man får mer finnar om man dricker gainer med choklad smak? Gainer Pro från star nutrition.
Citera
2010-12-25, 10:27
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Tack för svaret! Så jag kan med andra ord dricka gainer utan i oro om att allting lägger sig på magen? Kommer träna 3-5 gånger i veckan.

En fråga som precis slog mig hårt:
Är det större chans att man får mer finnar om man dricker gainer med choklad smak? Gainer Pro från star nutrition.
Ligger du på ett överskott så kan det lagras på magen, det beror på. Och nej.
Citera
2010-12-25, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Ligger du på ett överskott så kan det lagras på magen, det beror på. Och nej.
Jo det vet jag men jag tänkte bara om gainer i sig har en tendens att lägga sig på magen.

Då blir det att beställa 12kg gainer imorgon!
Citera
2010-12-25, 15:56
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Jo det vet jag men jag tänkte bara om gainer i sig har en tendens att lägga sig på magen.

Kraftiga höjningar av insulinnivåerna och den fettinlagring som sker då kanske ger mer fett runt magen, jag vet inte. Men jag skulle inte oroa mig. Har du svårt att gå upp i vikt så är det så det är, ät mer kcal, då fyller gainer en trevlig funktion
Citera
2010-12-25, 23:00
Medlem
Jag håller detta inlägg kort och enkelt.

jag är smal och vill gå upp i vikt. jag vill öka min muskelmassa och bli större. Jag äter ganska bra och tränar bra 4 ggr i veckan. Min fråga är ifall jag bör köpa till något kost/protein tillskott? Jag har hört att det är dåligt för kroppen och inte hjälper så mycket hit & dit. Men jag skulle vilja höra fleras åsikter. funkar sådanna pulver bra? jag tränar rätt och äter rätt bra också men jag vill få MER muskler SNABBARE. hjälp mig

tja!
Citera
2010-12-26, 23:06
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeviskallen
Jag håller detta inlägg kort och enkelt.

jag är smal och vill gå upp i vikt. jag vill öka min muskelmassa och bli större. Jag äter ganska bra och tränar bra 4 ggr i veckan. Min fråga är ifall jag bör köpa till något kost/protein tillskott? Jag har hört att det är dåligt för kroppen och inte hjälper så mycket hit & dit. Men jag skulle vilja höra fleras åsikter. funkar sådanna pulver bra? jag tränar rätt och äter rätt bra också men jag vill få MER muskler SNABBARE. hjälp mig

tja!

Ett lätt sätt är att skriva ned allt du äter per dag, vi gör en kort lista bara..

1e måltiden: Proteinpulver
2e måltiden: Mat serverad hemma
3e måltden: Kvarg
4e måltiden: Proteinpulver

Lite kort bara, bara för exempels skull. Och om du inte går upp i vikt av det så lägger du till 1 måltid

5e måltiden: Kvarg

Sedan kan du fortsätta höja på om du vill. Detta är ett simpelt sätt att göra det på men du kan även räkna kalorier
Citera
2010-12-30, 21:35
Medlem
Citat:

Inget du äter lägger sig runt magen.

Det du äter omvandlas till energi (mäts i kalorier). Äter du för lite energi än din kropp gör av med under dagen så går du ner och äter du för mycket så går du upp. Simple as that.

Två gainers ger hyffsat mycket energi och ger en knuff åt rätt riktning. Om det är tillräckligt är omöjligt att säga för någon annan än just du själv.
Citera
2010-12-31, 02:36
Medlem
FoXxs avatar
Kosttillskott

Tänkte köra på nu med gymmet efter nyår lite mer seriöst än jag gjort tidigare med protein, kreatin, fettförbrännare, m.m och har kört fast i utbudet efter att jag kollat lite hos gymgrossisten.
Vad finns det att rekommendera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in