2011-01-23, 14:01
Medlem
TrainOfThoughts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-virro
Är man känslig mot att dricka äckliga saker bör man inte ta naturell, fast det går att blanda med saft eller liknande, fast då är det billigare att köpa smaksatt. Fast kan man dricka naturell EAA kan man dricka det mesta

Hostade till och råkade tugga på min multivitamintablett häromdagen.. Trevligare saker har man väl varit med om!

Ja, jag har hört att naturell EAA ska vara riktigt vidrigt, så jag vågade inte testa. Då är det nog värt att ta 2g extra varje gång för att få lika mycket EAA tror jag.
Citera
2011-01-23, 17:17
Medlem
flaggantopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrainOfThought
Att man ska ha svårt att bygga muskler, förlora pump och bli mer skadebenägen utan gainer är bara skitsnack. Källa på det?

En gainers huvuduppgift är att ge dig extra energi (kalorier). Får du i dig tillräckligt med energi, alltså ett kaloriöverskott om du vill bygga, så är det onödigt med gainer. Däremot skulle jag rekommendera att du antingen äter mer proteinrik mat efter träningen eller tar en proteinshake.
Mackor är väl inte den ultimata byggarmaten om man säger så.

hehe, tänkte väl och nåväl lite kalorier får man i sig i mackan väl! Men äter ju inte bara mackor på dagarna heller, tack för svar!
Citera
2011-01-24, 21:43
Medlem
Culprits avatar
Jag började äta gainer och idag är det andra gånger. Och det andra gånger som jag känner mig jätte trött när jag har drukit färdig.
Vad är det som jag gör fel ?
Jag blandar 2dl gainer med 5 dl vatten. Egentligen man blandar 1 dl med 3-5dl vatten. Om man blandar 3-5 vatten smaken blir äcklig.
Citera
2011-01-25, 12:48
Medlem
Tjenare

har en fråga det är möjligt att den ställts tidigare men orkar inte läsa igenom allt.

Hur funkar det om man blandar EAA med PWO ?

Tar de ut effekten från varandra eller spelar det ingen roll ?
Citera
2011-01-25, 15:45
Medlem
flaggantopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culprit
Jag började äta gainer och idag är det andra gånger. Och det andra gånger som jag känner mig jätte trött när jag har drukit färdig.
Vad är det som jag gör fel ?
Jag blandar 2dl gainer med 5 dl vatten. Egentligen man blandar 1 dl med 3-5dl vatten. Om man blandar 3-5 vatten smaken blir äcklig.

Oavsett om de är gainer eller prttepulver så brukar jag aldrig följa deras instruktion på hur många dl pulver man ska ta. Så ta du mindre än va du brukar göra och mindre vatten så kanske de blir andra bullar!
Citera
2011-01-25, 21:06
Medlem
Culprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggantopp
Oavsett om de är gainer eller prttepulver så brukar jag aldrig följa deras instruktion på hur många dl pulver man ska ta. Så ta du mindre än va du brukar göra och mindre vatten så kanske de blir andra bullar!
blir det någon effekten om man ta mindre. Jag har fakstisk ingen åning om detta. Hur mkt ska man ta minst ?
Citera
2011-01-26, 17:32
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
blir det någon effekten om man ta mindre. Jag har fakstisk ingen åning om detta. Hur mkt ska man ta minst ?
Mindre vätska->tjockare
Mindre pulver->mindre pulver
Mer vätska->tunnare
Ta det du behöver. Av vassle är cirka 30g nog.
Citera
2011-01-26, 17:49
Medlem
flaggantopps avatar
Citat:

Företagen vill alltid rekomendera att man ska ta mer än vad som egentligen behövs, men tror inte det bli nån skillnad i muskelutveckling om du tar en halv skopa mindre från din gainer än vanligt. Så länge du sköter din vanliga kost.

Det är upp till dig själv hur mkt du vill ta, men ja brukar tänka att kroppen kan ta upp 30 g protein max om man dricker. Alltså tar ja inte mer än 30 gram när ja ska ta en protteshake.
Om gainer kan jag inte utala mig om.!
Citera
2011-01-27, 18:52
Medlem
Culprits avatar
Thanks for your efforts. I really appreciate it.
Citera
2011-01-27, 21:00
Medlem
SpeeQs avatar
Heej
Har precis börjat gyma, mitt mål med min träning är att jag ska gå upp i vikt och muskelökning.
Tänkte ta och börja med någon sorts gainer för viktökning, då jag har otroligt svårt och gå upp vikt.

Vilken har hjälpt er?
Hur lång tid tar det och få en redig ökning, ca 5-10+ kg?

Tacksam för svar.
Citera
2011-01-27, 21:12
Medlem
flaggantopps avatar
Citat:
Thanks for your efforts. I really appreciate it.
Lungt!
Citera
2011-01-27, 21:14
Medlem
flaggantopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeeQ
Heej
Har precis börjat gyma, mitt mål med min träning är att jag ska gå upp i vikt och muskelökning.
Tänkte ta och börja med någon sorts gainer för viktökning, då jag har otroligt svårt och gå upp vikt.

Vilken har hjälpt er?
Hur lång tid tar det och få en redig ökning, ca 5-10+ kg?

Tacksam för svar.
Man brukar säga att 500 i kcalöverskott är bra om du ska gå upp i vikt. Sen är det upp till dig om du tkr gainer hjälper dig på traven eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in