2010-11-04, 00:09
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
Hur effektiv är Gainer för någon som vill ha synliga resultat väldigt fort? Kreatin kanske passar mitt fall bättre?
Du går upp i vikt av ett kcalöverskott. Kreatin har fördelar när det kommer till att bygga muskler.
Citera
2010-11-04, 17:29
Bannlyst
Helt och hållet onödigt med kosttillskott. I affären kan du köpa goda och näringsrika livsmedelsprodukter som innehåller allt Du behöver. Förstår inte hur man kan kasta pengar på sådant som är onödigt:

vitaminer och mineralämnen: frukt och grönsaker, kött, fisk, m.m.

protein, fett: fisk, ägg, quorn, soja

kolhydrater: bröd, gröt, flingor

När Ni kommer över 80 bast och börjar må sämre kan man ta vitamintillskott, men knappt då är det nödvändigt. Men Ni kanske har kolossala polyper i tjocktarmen som slukar allt Ni äter?
Citera
2010-11-04, 17:49
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1979
Helt och hållet onödigt med kosttillskott. I affären kan du köpa goda och näringsrika livsmedelsprodukter som innehåller allt Du behöver. Förstår inte hur man kan kasta pengar på sådant som är onödigt:

vitaminer och mineralämnen: frukt och grönsaker, kött, fisk, m.m.

protein, fett: fisk, ägg, quorn, soja

kolhydrater: bröd, gröt, flingor

När Ni kommer över 80 bast och börjar må sämre kan man ta vitamintillskott, men knappt då är det nödvändigt. Men Ni kanske har kolossala polyper i tjocktarmen som slukar allt Ni äter?

Det är en billig relativt billig väg till protein så helt bortkastade pengar är det inte för den snåle.

Och koffein- och kreatin-tillskott är det faktiskt bevisat bra.
Citera
2010-11-05, 16:59
Medlem
ProVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felon
blev helt skum på dom, käkade 3 st.. efter en halvtimme fick jag rodnad överallt och blev helt virrig, höll fan på att ringa ambulans måste va nått mkt skumt i den skiten

Det är niacin i den. Det ger stickningar i huden.

Den som köper det där har verkligen ingen större koll på kosttillskott. De som säljer den har förmodligen inte heller koll eller så säljer de vilken skit som helst.

Ubidecarenone-2,5-Cycloheyadiene-1,4-dione
(2E,6E,10E,14E,18E,22E,26E,30E,34E)-3,711,15,19, 23,27,31,35,39-decamethoxy-3-methyl-2,6, 10, 14, 18, 22, 26, 30, 34, 38-tetrecontadecaenyl-5,6 dimethoxy-3-methyl*

= Q10 och det är dessutom en obetydlig mängd.
Citera
2010-11-06, 10:28
Medlem
Jag ska köpa antingen whey 80 eller whey 100 men jag vill inte gå upp nämnvärt i vikt, utan trimma till de muskler jag har och förbränna lite fett samtidigt. Så jag ska kombinera både styrketräning med kondition. Vilket passar mig bäst, whey 100 va?

Till det tänkte jag komplettera med HMB, bra eller dåligt?
Citera
2010-11-06, 11:43
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ergo1024
Jag ska köpa antingen whey 80 eller whey 100 men jag vill inte gå upp nämnvärt i vikt, utan trimma till de muskler jag har och förbränna lite fett samtidigt. Så jag ska kombinera både styrketräning med kondition. Vilket passar mig bäst, whey 100 va?

Till det tänkte jag komplettera med HMB, bra eller dåligt?

Anus med alla dina tankar.
Läs på, gör rätt istället. Sätt dig och läs runt lite här på flashback så ska du hitta kunskapen du behöver.
Citera
2010-11-06, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Anus med alla dina tankar.
Läs på, gör rätt istället. Sätt dig och läs runt lite här på flashback så ska du hitta kunskapen du behöver.

whey80 racker om man ska kombinera imo. Folk fattar inte att en normalbyggd person bara kan ta upp cirka 8-10g protien per timme.
Citera
2010-11-06, 12:58
Medlem
sagolikasoppors avatar
okey, vill bara få verifierat att detta upplägg gällande kosttillskott funkar, är lite skeptisk till att dra i mig för mkt pulver och skit. såhär har det ex sett ut idag:

09.00 frukost bestående av ca 600 kcal + proteinshake (1 dl whey + 3 dl mjölk)
10.00 eaa en skopa + vatten -> gym 50min
11.00 gainershake (1 dl gainer + 3 dl mjölk)
12.00 lunch

i eftermiddag blir det någon form av mellanmål som vanligt och sedan en rejäl middag ikväll. dvs jag har alltså dragit i mig 1 protein-shake, 1 eaa-shake & 1 gainer-shake inom loppet av 3h. ser det ok ut? kan jag plocka bort något? eller sprida ut det mer på dagen?

mitt mål är att bygga muskler samt öka i vikt.
Citera
2010-11-06, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av omfgorly
whey80 racker om man ska kombinera imo. Folk fattar inte att en normalbyggd person bara kan ta upp cirka 8-10g protien per timme.
Så du menar att om jag käkar 20g protein så pissar jag ut resten?
Citera
2010-11-06, 13:10
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagolikasoppor
okey, vill bara få verifierat att detta upplägg gällande kosttillskott funkar, är lite skeptisk till att dra i mig för mkt pulver och skit. såhär har det ex sett ut idag:

09.00 frukost bestående av ca 600 kcal + proteinshake (1 dl whey + 3 dl mjölk)
10.00 eaa en skopa + vatten -> gym 50min
11.00 gainershake (1 dl gainer + 3 dl mjölk)
12.00 lunch

i eftermiddag blir det någon form av mellanmål som vanligt och sedan en rejäl middag ikväll. dvs jag har alltså dragit i mig 1 protein-shake, 1 eaa-shake & 1 gainer-shake inom loppet av 3h. ser det ok ut? kan jag plocka bort något? eller sprida ut det mer på dagen?

mitt mål är att bygga muskler samt öka i vikt.

Jag hade plockat borde gainern och ätit dom kalorierna i mat istället. Den mängden socker är inte direkt att föredra. Men för att svara på din fråga om det ser ok ut är mitt svar ja.
Citera
2010-11-07, 16:50
Medlem
Nu har det handlats kreatin och protein pulver men är osäker på hur mycket som är vettigt att ta.
Körde uppladningsfasen på kreatinet för 2 veckor sen och har kört 6 gram dagligen efter det, ökade 4 cm på biceps efter en vecka på kreatinet så antar att man inte är en non responder. Har det nån större effekt om man skulle ta det 2x 6 g om dagen ist? Har fått en del påstående på att det skulle vara bättre.
Proteinet kör jag varje morgon och även efter träning vilket blir 4-5 dagar i veckan.
Tänkte även inhandla lite Eaa fx från gv eller amino pro från Gg vilken smakar bäst av dem?
Är det precis innan träning bara som gäller, eller ska man köra efter träning också?

Vad jag läst här på Fb så verkar det stämma men ställer ändå frågan om det ser rätt ut.
Citera
2010-11-08, 20:14
Medlem
omfgorly@ absolut sjukaste jag nånsin hört, därimot ska väl 20-30g vara optimalt just efter träning? det funkar ju perfekt med periodisk fasta hur förklarar du det?

En fråga till er som e kunniga om kreatin, har tagit det i ca 3 veckor (monohydrate) hur länge bör jag vänta innan jag kör igång med en ny kur? Eller kvittar det helt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in