2012-09-03, 07:55
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Någon som kan tipsa om ett par riktigt bra, billigare multivitaminer?

Apoteket har dom mest prisvärda skulle jag vilja säga.
Citera
2012-09-03, 19:06
Medlem
enoutarns avatar
Då man nu tänkte sätta igång med träning på allvar så tänkte jag boosta mitt proteinintag en aning. Känns som att det kanske inte kommer räcka att käka ägg, keso och dricka mjölk därför känns det som det kan vara bra att komplettera med någon typ av proteinpulver. Är helt grön på området men har läst att folk här har pratat om whey 80 och whey 100. Var inne en snabbis på gymgrossisten och kollade lite på dessa. Såg att näringsvärdet för wheey 100 verkade innehålla mindre kolhydrater och fetter och därpå aningen mindre kcalorier. Skulle ni rekomendera en "newbie" nåtot av detta eller skall jag titta på något helt annat? Tacksam för svar.

edit: Ajfan, såg nu att det fanns en "stor tråd för proteinpulver", sorry mod!
Citera
2012-09-03, 19:42
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoutarn
Då man nu tänkte sätta igång med träning på allvar så tänkte jag boosta mitt proteinintag en aning. Känns som att det kanske inte kommer räcka att käka ägg, keso och dricka mjölk därför känns det som det kan vara bra att komplettera med någon typ av proteinpulver. Är helt grön på området men har läst att folk här har pratat om whey 80 och whey 100. Var inne en snabbis på gymgrossisten och kollade lite på dessa. Såg att näringsvärdet för wheey 100 verkade innehålla mindre kolhydrater och fetter och därpå aningen mindre kcalorier. Skulle ni rekomendera en "newbie" nåtot av detta eller skall jag titta på något helt annat? Tacksam för svar.

edit: Ajfan, såg nu att det fanns en "stor tråd för proteinpulver", sorry mod!
jag skulle inte köpa någonting från GG, satsa på mmsports body science eller gymvaruhusets whey fx.

whey fx har jag själv, bra smak med tanke på vad man betalar!
Citera
2012-09-11, 12:25
Medlem
RevolutionIsMyNames avatar
Tjena, var nere på gymgrossisten igår för jag ville ha någon bra fettförbrännare, och blev då rekommenderad Hydroxycut HC Pro series, som han tyckte var bäst. Dock jämfört med andra som är ca 2 kapslar om dagen, så skall man med denna ta: dag 1 och 2 - 1 kapsel 2ggr dagligen, dag 3 och 4 - 2 kapslar 2ggr dagligen, dag 5 och framåt 2 kapslar 3ggr dagligen. Tycker det låter lite mycket, gör det någon större skillnad ifall man tar 2st 3ggr dagligen än om man tar 1st 3 gånger? Burken håller ju dessutom lite längre isåfall
Citera
2012-09-11, 13:49
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolutionIsMyName
Tjena, var nere på gymgrossisten igår för jag ville ha någon bra fettförbrännare, och blev då rekommenderad Hydroxycut HC Pro series, som han tyckte var bäst. Dock jämfört med andra som är ca 2 kapslar om dagen, så skall man med denna ta: dag 1 och 2 - 1 kapsel 2ggr dagligen, dag 3 och 4 - 2 kapslar 2ggr dagligen, dag 5 och framåt 2 kapslar 3ggr dagligen. Tycker det låter lite mycket, gör det någon större skillnad ifall man tar 2st 3ggr dagligen än om man tar 1st 3 gånger? Burken håller ju dessutom lite längre isåfall

Det gör ingen skillnad alls. Oavsett hur ofta du tar den. Din fettförbränning kommer inte bli högre sett över en längre period ändå.
Citera
2012-09-11, 15:51
Medlem
Kharnthedelayers avatar
Hejsan, satsar på volym och har inte varit så stor utnyttjare av tillskott innan. Mest sånt man fått av polarna när de köpt annat.

Så volym, vad kan bara bra att iallafall gå på under tiden? Har tänkt något i denna stil(?);
1.T-100 alt. Alpha-15
2.Någon form av EEA, tex. EAA FX POWDER
3.Scitec Anabolic Whey alt. Scitec Jumbo

Något annat uppenbart jag bör tänka på?

Tillrätta mig forums gudar, tacksam för kritik och förslag!
Citera
2012-09-11, 16:46
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kharnthedelayer
Hejsan, satsar på volym och har inte varit så stor utnyttjare av tillskott innan. Mest sånt man fått av polarna när de köpt annat.

Så volym, vad kan bara bra att iallafall gå på under tiden? Har tänkt något i denna stil(?);
1.T-100 alt. Alpha-15

1. Låter onödigt. Köp inte något av dom.
2. EAA FX låter som en bra idé.
3. Köp Whey FX om du vill ha ett vassleprotein också. Det är billigt, gott och minst lika bra.
Citera
2012-09-11, 18:05
Medlem
Kharnthedelayers avatar
Okay, då vet jag. Tackar o bockar!
Citera
2012-09-12, 05:57
Medlem
Två frågor om bcaa(xrend).

Kan man få i sig för mycket? Tycker det är gott att ha till maten eller bara som törstsläckande.
Blir den dålig av att stå blandad ett dygn?
Citera
2012-09-12, 09:53
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Två frågor om bcaa(xrend).

Kan man få i sig för mycket? Tycker det är gott att ha till maten eller bara som törstsläckande.
Blir den dålig av att stå blandad ett dygn?

"För mycket" för vad? BCAA kan man säga är svårt att överdosera. Sen vilka mängder som i längden är ohälsosamt är omöjligt att svara på. För det vet ingen.
Citera
2012-09-15, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kharnthedelayer

1.T-100 alt. Alpha-15

Kreatin och protein/eea e lagom att börja med Sen om du inte känner dig helt nöjd med det så ta pwo. Dock så skulle ja vänta med pwo.
Citera
2012-09-20, 15:41
Medlem
Onyzs avatar
Då studiebidraget ramlar ner så tänkte jag att jag skulle införskaffa mig ett gäng produkter så jag förbättrar träningen någolunda.

Jag vet inte om det har betydelse men jag tränar på gym 3-4 gånger i veckan och kör även kampsport 2 dagar utav dom. Jag vill lägga fokus på att gå upp i volym och muskelmassa och vet inte exakt vad jag ska införskaffa mig förutom proteinpulver så jag har valt att kolla på några produkter som gymgrossisten hade rea på men vet inte egentligen vilket paket som skulle vara bäst, då jag tidigare bara köpt proteinpulver men skulle vilja utöka kosttillskotten lite.

http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=SETS EP1201&extra=kampanj
Här tänkte jag att jag skulle välja antingen BCAA eller ZMA som bonusprodukt

Tänkte även att jag skulle passa på att köpa creatine nu då det är rea på det.
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creatine-monohydrate-500-g

Tillsammans blir det ju rätt så billigt och går på 638kr vilket jag inte tycker verkar farligt.

Jag tar gärna in tips då jag som sagt inte har så mycket koll på resterande kosttillskott då det finns så många olika och om ni skulle ha något bättre förslag så tar jag gärna emot det eller om ni vill ändra köpförslagen lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in