2025-09-06, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Samtidigt vill 8 av 10 svenskar att man förbjuder sajter där man säljer och köper sex.

"En Novus-undersökning genomförd av Realstars och ChildX visar att åtta av tio svenskar vill stänga ner sexköpssajter och sugardejtingssidor"

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...la-bordellerna

Som vi kan konstatera är en majoritet av Sveriges befolkning motståndare till sexköp och försäljning av sexuella tjänster 😁

Har du några tankar kring detta?

Jag får inget svar trots att jag mailat hur själva Novus undersökningen är utförd. Dessa organisationer ljuger. Jag förstår inte heller varför childx är intresserade av vuxna som gör porr?

Om 20 procent är för är det alltså 20 % av Sveriges befolkning motsvarar cirka 2,12 miljoner personer. Enligt din källa är alltså 2 miljoner i Sverige för sexköp? Eller vad menar du egentligen i praktiken med dessa 91 procent osv ?

Det är otroligt märkligt att man tror sig få svar på 100 personer eller 1000 personer och svara för en hel befolkning.
Citera
2025-09-06, 19:09
Medlem
Citat:
Men om en majoritet av Sveriges befolkning är för sexköpslagen och en majoritet av Sveriges riksdagsledamöter röstade för den nya sexköpslagen så kan ju inte du kalla den nya lagen för en Talibanlag.

Det är fortfarande en majoritet av svenskarna som anser att sexköp ska vara kriminaliserat.

Logik är inte direkt din starka sida märker man 😁

Enligt din logik är 2 miljoner svenskar för sexköp, vilket inte är en liten grupp.

Men antar att du inte kan se saker ur ett bredare perspektiv, du saknar ett nyanserat synsätt på verkligheten.
Citera
2025-09-06, 19:11
Medlem
Citat:
Du har vid upprepade tillfällen skrivit att du säljer sex till vem du vill.

Alltså säljer du sex.

Dina kunder bryter samtidigt mot sexköpslagen.

Jag har aldrig sålt sex, men om jag skulle vilja göra det skulle jag absolut göra det. Jag vill inte göra det utan jag säljer bara online. Jag bestämmer det själv eftersom jag är vuxen.

Jag har haft gang bang utan betalning och jag älskade det, kanske svårt för vissa att förstå.

Måste vara svårt att se alla sexiga människor när man lever ett sexlöst liv som dig lever du i celibat eller?

Jag tjänar lika mycket och känns väldigt tryggt och säkert.

Om man inte är en 10 som jag tjänar men
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-09-06 kl. 19:49.
Citera
2025-09-06, 19:11
Medlem
Citat:
"En Novus-undersökning genomförd av Realstars och ChildX visar att åtta av tio svenskar vill stänga ner sexköpssajter och sugardejtingssidor"
Återigen bara tjabbel eftersom du har hämtat din fakta från en undersökning som du påstår att Novus har genomfört trots att Novus inte ens känner till undersökningen

Citat:
Men om en majoritet av Sveriges befolkning är för sexköpslagen
Det är fortfarande en majoritet av svenskarna som anser att sexköp ska vara kriminaliserat.
Återigen bara tjabbel eftersom du har hämtat din fakta från en undersökning som du påstår att Novus har genomfört trots att Novus inte ens känner till undersökningen.

Hur länge till ska du hänvisa till siffror som du har hämtat hos Sveriges kvinnoorganisationer som i sin tur hänvisar till en undersökning hos Novus som inte ens Novus själva känner till?

Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?

Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Citera
2025-09-06, 19:12
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Har du ens reflekterat över varför du lägger ner så mycket tid och energi på försvara sexköp och prostitution?
Har du själv reflekterat över din egen besatthet att sitta här och och skriva om att det ska vara förbud mot sexköp. Och att eskortarbetare är arbetsskygga bla bla bla.
Citera
2025-09-06, 19:40
Medlem
Citat:
Du har vid upprepade tillfällen skrivit att du säljer sex till vem du vill.

Alltså säljer du sex.

Dina kunder bryter samtidigt mot sexköpslagen.

Kan du förklara problemet med att vuxna män betalar en 5a för att en tjej ska visa tuttarna på cam?

Vill också höra varför de männen ska kastas i fängelse för det.
Senast redigerad av Ghoul-thot 2025-09-06 kl. 19:45.
Citera
2025-09-06, 21:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Har du själv reflekterat över din egen besatthet att sitta här och och skriva om att det ska vara förbud mot sexköp.

Det är redan förbud mot sexköp, vi har fått en ny fin lag mot sexköp på distans den 1 juli.

Din egen besatthet av porr och sexsajter känns väldigt avvikande.

Låt oss titta lite närmare på vad du skrev 2025-09-02.

(FB) Sexköp på distans (ex. OnlyFans) förbjuds 1 juli 2025

Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Terapi för att jag gillar att titta på porr och runka??? ok ibland har jag suttit typ 8 timmar i sträck och runkat och tittat på porr men jag tycker om det. Jag anser det inte onormalt. Det är min passion i livet se vackra tjejer i porrfilmer.

Har du ens funderat över varför DU lägger ner så mycket tid och energi och PENGAR på dessa sajter? 😁
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-09-06 kl. 21:06. Anledning: Tillägg
Citera
2025-09-06, 21:27
Medlem
Citat:
Det är redan förbud mot sexköp, vi har fått en ny fin lag mot sexköp på distans den 1 juli.

Din egen besatthet av porr och sexsajter känns väldigt avvikande.

Låt oss titta lite närmare på vad du skrev 2025-09-02.

(FB) Sexköp på distans (ex. OnlyFans) förbjuds 1 juli 2025

Har du ens funderat över varför DU lägger ner så mycket tid och energi och PENGAR på dessa sajter? 😁

Lagen gäller ju bara önskemål inget annat.

Bara för du inte haft sex eller onanerar i flera timmar betyder det inte att det är skadligt. Det är av mänsklig natur att onanera och ta på sig själv. Det gör folk inte tillräckligt mycket, en del lever med en partner som inte vill ha sex dessutom.

Vissa lägger ner pengar på tjejer andra inte. Vem vill ens va med en snål man.

Varför försöker du få det som att det är olagligt att sälja eller köpa ? Det är inte det. Bara önskemål.
Citera
2025-09-06, 21:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Varför försöker du få det som att det är olagligt att sälja eller köpa ?

Skriver du i rätt tråd? Det är kanske dags att du nyktrar till.

Köp av sexuell tjänst är förbjudet, både IRL och på distans.

Du känner kanske till att vi har fått en ny sexköpslag den 1 juli? ☺️
Citera
2025-09-06, 21:40
Medlem
Citat:
Köp av sexuell tjänst är förbjudet, både IRL och på distans.

En sanning med väldigt stor modifikation ...
Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?

Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Citera
2025-09-06, 21:50
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Du anser alltså att du har rätt att köpa sexuella tjänster av prostituerade som lider av psykisk ohälsa och är missbrukare? Är det din ståndpunkt?

Det skulle vara väldigt intressant att få höra ditt försvarstal för polisen om de plockar dig som misstänkt för sexköp 😁

Självklart hade jag och de flesta normala män aldrig köpt någon sexuell tjänst av någon som lider av psykisk ohälsa.
Men bara för att du inbillar dig att alla kvinnor som säljer sig lider av psykisk ohälsa och är missbrukare innebär inte att verkligheten ser så ut...

Jag behöver inte hålla något försvarstal inför polisen då jag aldrig skulle få för mig att köpa sex i Sverige.
Inte för att jag är rädd för någon skabbig indier i keps utan för att priserna är alldeles för höga.
För mig är det en gåta att någon överhuvudtaget köper sex i Sverige men det är deras val...
Citera
2025-09-06, 22:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag får inget svar trots att jag mailat hur själva Novus undersökningen är utförd.

Det kan finnas 100 anledningar till att du inte får svar. Du har kanske inte ens mailat dom? 😁

Citat:
Om 20 procent är för är det alltså 20 % av Sveriges befolkning motsvarar cirka 2,12 miljoner personer. Enligt din källa är alltså 2 miljoner i Sverige för sexköp?

Nej så är det givetvis inte, däremot är hela 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av Sveriges män för sexköpslagen.

Har du någon källa som säger att 20 procent av Sveriges befolkning är för sexköp? Nej det har du inte 😁

Samtidigt vill 8 av 10 svenskar att regeringen stänger sexköpssajter. Det betyder dock inte att alla andra vill att de tillåts existera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in