Igår, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Att gräsklipparmannen trollar vet nog alla i denna tråd.
Han upprepar samma sak hela tiden.
Det finns de som tror att om de fortsätter att upprepa en lögn så blir den till sanning tillslut.
Han klipper och klistra inlägg för att försöka att få dessa till någon som de inte är, bara för att ha något att trolla om.

Den nya sexköpslagen är bara en "fasadlösning".
Det finns betydligt bättre sätt att hjälpa de som verkligen behöver hjälp, de som blir utnyttjade m.m.

Du låter redig. Såklart, hade man velat hjälpa hade man erbjudit hjälp eller jobb inte förbjuda eller försöka sabotera våran inkomst.

Har även pratat med en journalist och vi hoppas att våran sanning kommer till ytan.
Citera
Igår, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
På nätet finns info om varför sexköpslagen finns.
Lagen är tydlig och enkel att förstå.
Om prostitution vore att ses som ett arbete så borde det finnas ute som jobb hos Arbetsförmedlingen/Platsbanken?
Det behövs varken utbildning eller erfarenhet. Varför ser man inga annonser om detta "jobb"?

Jag har läst det mesta om sexköpslagen men den saknar information om varför säljare som vill jobba med detta gör det

Många jobb finns inte på Arbetsförmedlingen, det är också en myndighet som snart stänger på grund av ineffektivitet.
Men att förutspå sådant är väll inte någon med åsikter som dig starka sida?
Arbetsförmedlingen förmedlad bidrag, att få jobb idag är också väldigt svårt om du inte har bra kontakter och bra utbildning osv osv osv. Så var det inte på 60 talet. Men nu är det andra tider

Det är ett jobb, enligt Skatteverket.

Sexköpslagen har inte skyddat någon, det ser bara bra ut på papper. Människor som behöver hjälp vågar inte söka hjälp. Vi som inte behöver hjälp blir trakasserade.

Du får gärna plocka ut varför du påstår att detta hjälper kvinnor som vill jobba med detta.

Tror du jag vill bli filmad av polis naken ? När jag säljer till mina kunder ? Fast jag inte gjort något brottsligt ?

Vi är alltså en stor grupp som lever helt vanliga liv som jobbar med detta.

Vi vill jobba med detta. Vi trivs!
Senast redigerad av Omduvaemin Igår kl. 17:51.
Citera
Igår, 17:52
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Jag har läst det mesta om sexköpslagen men den saknar information om varför säljare som vill jobba med detta gör det

Många jobb finns inte på Arbetsförmedlingen, det är också en myndighet som snart stänger på grund av ineffektivitet.

Det är ett jobb, enligt Skatteverket.

Sexköpslagen har inte skyddat någon, det ser bara bra ut på papper. Människor som behöver hjälp vågar inte söka hjälp. Vi som inte behöver hjälp blir trakasserade.

Du får gärna plocka ut varför du påstår att detta hjälper kvinnor som vill jobba med detta.

Tror du jag vill bli filmad av polis naken ? När jag säljer till mina kunder ? Fast jag inte gjort något brottsligt ?

Vi är alltså en stor grupp som lever helt vanliga liv som jobbar med detta.

Vi vill jobba med detta. Vi trivs!
Fundera en stund på varför det är förbjudet att köpa sex.
Citera
Igår, 17:59
Medlem
Citat:
Fundera en stund på varför det är förbjudet att köpa sex.

Dom senaste månaderna har jag suttit och läst om det. Så du får gärna säga vad du menar ? Har läst utredningar gamla och nya sexköpslagen, gamla giftemålsbalken där utvecklingsstörda inte får gifta sig, där otrogna skall få straff med pisk.

Så du frågade mig varför vi har sexköpslagen?

Jag tror att man vill reglera människors sexualitet, nu får du berätta ? För jag vet historian bakom sexköpslagen, vet du den?

Källa

https://lagen.nu/1920:405

https://slakthistoria.se/livet-forr/bordeller

https://historiskamedia.se/artiklar/...SEkK1tKINcH0xI

https://historiesajten.se/handelser2.asp?id=27

https://stockholmskallan.stockholm.s.../prostitution/

https://stockholmskallan.stockholm.se/post/31461

Om du läser detta förstår du nog varför sexköpslagen finns idag!

Du håller sanningen i din hand!
Från ”smutsig synderska” → till ”asocial” → till ”offer för patriarkatet”
Senast redigerad av Omduvaemin Igår kl. 18:35.
Citera
Igår, 18:50
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men varför kan inte du se den nya sexköplagen som någonting positivt istället för att gnälla?

Du missade kanske den här artikeln?

"År efter år har Magnus spenderat sin lön på sexuella tjänster på nätet.

Nu ser han den nya sexköpslagen som sin chans att sluta.

– Det känns som ett missbruk och det har rubbat min ekonomi, säger han"

https://www.expressen.se/nyheter/sve...box=1752315245

Som vi kan se så kommer svenska män som Magnus tex att anpassa sig efter den nya lagen, varför kan inte du göra samma sak? 🤔

En annan aspekt på det hela är att många köpare av sexuella tjänster ser det hela som ett missbruk.

"Johan beskriver Onlyfans som ett missbruk – har lagt 25 000"

https://www.bt.se/boras/johan-beskri...r-lagt-25-000/

Du rudi1985 har själv berättat om ditt eget porrmissbruk och det verkar vara en gemensam nämnare mellan många av de män som köper sexuella tjänster på nätet att det hela har gått överstyr och blir till ett missbruk med tiden..

Återkom gärna med reflektioner på mitt inlägg.
Fan tröttnar du aldrig länka till den påhittade artikeln om en Magnus som inte finns.
Citera
Igår, 20:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Är det inte dags att kriminalisera även säljaren? Är märkligt hur något kan vara olagligt att köpa men inte olagligt att sälja…

I dagens digitala samhälle glömmer internet aldrig och det är ju inte säkert att bara för att man tycker det är ok att fläka ut sig vid 25 att man fortfarande tycker det vid 35

Kan bara hålla med här, det finns ingen framförhållning hos nakenkreatörerna nuförtiden, allt som finns på nätet kan sparas med inspelningsverktyg och bilder och filmer kan sedan orsaka problem av olika slag långt efter att "karriären" inom porr och prostitutionsvärlden är avslutad.

Den nya sexköpslagen riktar dock in sig på köparna eftersom det är de som sitter på pengarna och befinner sig i en maktposition.
Citera
Igår, 20:17
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Jag tror du har missuppfattat innebörden av sexköpslagen och varför den finns.
Om det vore ett bra jobb så varför är det inget som arbetsförmedlingen rekommenderar till arbetslösa?

Då hade AF åkt in för koppleri.
Citera
Igår, 20:30
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
"Nu bör det dock påpekas att människohandel inte sällan är ett tidskrävande brott att utreda och några av de 185 anmälda fallen kan leda till åtal i år.

Till saken hör också att Polismyndighetens arbetsbörda är betydande och att alla dessa gängmord av lätt insedda skäl slukar avsevärda resurser"

Det är ju precis därför vi inte ska slösa deras tid på att jaga enskilda sexköpare. Deras resurser behövs bättre till att stoppa människohandeln. Nu blev det 0 dömda. Hade frånvaron av fokus på köparna lett till att bara en människohandlare dömts så hade de kanske gkot någon nytta, men nu kommer det att fortgå som vanligt. Med den Svenska ideologiska lagstiftningen är vi helt förlamade.
Citera
Igår, 22:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Då hade AF åkt in för koppleri.
Och just därför så är prostitution inget arbete.
Citera
Idag, 00:00
Medlem
Citat:

Du är bra fräck när du inte kan svara när du har frågor att besvara?

Har du kikat igenom om Sveriges prostituerade ? 1700 talet, 1800 talet, 1900 talet och nu 2000 talet ?
Citera
Idag, 00:33
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:

Det är nog vanligtvis inte något du blir anställd som nej, vilket debunkar ditt eget löjeväckande tramseri om arbetsförmedlingen. Däremot är sexsäljare ofta driftiga entreprenörer som jobbar på sina egna villkor, och erbjuder professionellt genomförda tjänster.
Citera
Idag, 00:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Det är nog vanligtvis inte något du blir anställd som nej, vilket debunkar ditt eget löjeväckande tramseri om arbetsförmedlingen. Däremot är sexsäljare ofta driftiga entreprenörer som jobbar på sina egna villkor, och erbjuder professionellt genomförda tjänster.

Vad baserar du det på? Har ni kvalitetskrav och kontroller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in