2025-09-06, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Skriver du i rätt tråd? Det är kanske dags att du nyktrar till.

Köp av sexuell tjänst är förbjudet, både IRL och på distans.

Du känner kanske till att vi har fått en ny sexköpslag den 1 juli? ☺️

Jag skriver i rätt tråd ja.

Det är bara önskemål som är förbjudet, alla påpekar detta för dig men du verkar ha svårt att förstå fakta.
Citera
2025-09-06, 22:07
Medlem
Citat:
Du anser alltså att du har rätt att köpa sexuella tjänster av prostituerade som lider av psykisk ohälsa och är missbrukare? Är det din ståndpunkt?

Det skulle vara väldigt intressant att få höra ditt försvarstal för polisen om de plockar dig som misstänkt för sexköp 😁

Hur är det en sexuell tjänst att köpa en camshow? Inte mycket till tjänst där.
Citera
2025-09-06, 22:08
Medlem
Citat:
Det kan finnas 100 anledningar till att du inte får svar. Du har kanske inte ens mailat dom? 😁

Nej så är det givetvis inte, däremot är hela 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av Sveriges män för sexköpslagen.

Har du någon källa som säger att 20 procent av Sveriges befolkning är för sexköp? Nej det har du inte 😁

Samtidigt vill 8 av 10 svenskar att regeringen stänger sexköpssajter. Det betyder dock inte att alla andra vill att de tillåts existera.

Du säger att 8 av 10 är för sex köps lagen i Sverige.

Om vi gör om det till procent är det 20 procent som inte är för sexköpslagen av hela befolkningen vilket resulterar till ungefär 2,2 miljoner som inte är för sexköps lagen.

Jag vet inte om du skojar eller om du kanske har någon diagnos?

Jag har mailat dom, testa du själv, alla dessa organisationer kan vinkla sin information hur dom vill, dom kan bara välja att visa delar av undersökningen för att deras agenda skall lysa upp.
Citera
2025-09-06, 22:10
Medlem
Citat:
Det kan finnas 100 anledningar till att du inte får svar. Du har kanske inte ens mailat dom? 😁

Som jag redan har sagt, de känner inte till den undersökning som du hänvisar till ...

Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?
Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Citera
2025-09-06, 22:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Självklart hade jag och de flesta normala män aldrig köpt någon sexuell tjänst av någon som lider av psykisk ohälsa.

Men nu utgår du ifrån dig själv och vet inte hur andra sexköpare resonerar.

Citat:
Men bara för att du inbillar dig att alla kvinnor som säljer sig lider av psykisk ohälsa och är missbrukare innebär inte att verkligheten ser så ut.

Det finns flera alternativ när vi diskuterar varför kvinnor hamnar i prostitution. Missbruk, trauma och ekonomiska problem är också fullt möjliga anledningar men det varierar nog stort.

Citat:
Jag behöver inte hålla något försvarstal inför polisen då jag aldrig skulle få för mig att köpa sex i Sverige.

Se där, du visar alltså respekt för svensk lagstiftning när det gäller sexköp.
Citera
2025-09-06, 22:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Du säger att 8 av 10 är för sex köps lagen i Sverige.

Nej jag skrev att 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av Sveriges män är för sexköpslagen.

Samtidigt skrev jag att 8 av 10 svenskar vill att regeringen stänger sexköpssajter.

Det betyder dock inte att 2 av 10 svenskar vill att det öppnar ännu fler digitala bordeller.

Citat:
Om vi gör om det till procent är det 20 procent som inte är för sexköpslagen av hela befolkningen vilket resulterar till ungefär 2,2 miljoner som inte är för sexköps lagen.

Det finns ingen undersökning som pekar på att 20 procent eller 2,2 miljoner inte är för sexköpslagen.

Du kan dock kanske testa att maila Novus eller Talita och fråga? 😁

Citat:
Jag har mailat dom, testa du själv, alla dessa organisationer kan vinkla sin information hur dom vill, dom kan bara välja att visa delar av undersökningen för att deras agenda skall lysa upp.

Det finns inga bevis för att du har mailat dom.

Du sitter säkert här och driver med oss.
Citera
2025-09-06, 22:26
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Men nu utgår du ifrån dig själv och vet inte hur andra sexköpare resonerar.

Det finns flera alternativ när vi diskuterar varför kvinnor hamnar i prostitution. Missbruk, trauma och ekonomiska problem är också fullt möjliga anledningar men det varierar nog stort.

Se där, du visar alltså respekt för svensk lagstiftning när det gäller sexköp.

Den absolut vanligaste orsaken är inte någon psykisk ohälsa eller missbruk utan att vissa kvinnor ser detta som relativt lättförtjänta pengar.
Och nej jag respekterar inte någon vansinneslag utan jag skrev att det är för dyrt att köpa sex i Sverige.
Men du ser som vanligt endast det du vill se...
Citera
2025-09-06, 22:32
Medlem
Citat:
Nej jag skrev att 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av Sveriges män är för sexköpslagen.

Samtidigt skrev jag att 8 av 10 svenskar vill att regeringen stänger sexköpssajter.

Det betyder dock inte att 2 av 10 svenskar vill att det öppnar ännu fler digitala bordeller.

Det finns ingen undersökning som pekar på att 20 procent eller 2,2 miljoner inte är för sexköpslagen.

Du kan dock kanske testa att maila Novus eller Talita och fråga? 😁

Det finns inga bevis för att du har mailat dom.

Du sitter säkert här och driver med oss.

Jag har mailat Novus, dom säger att det är aktuell organisation som äger undersökningen, dom kan välja att presentera delar som lyfter deras agenda.

Så här svarade Novus mig:

För att ta del av resultaten från undersökningen ber vi dig kontakta Sveriges Kvinnoorganisationer, eftersom det är de som äger informationen.

Jag är ingen fegis, vad menar du då

Vi tar ditt andra exempel :

Nej jag skrev att 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av Sveriges män är inte för sexköpslagen enligt dig och kvinno org.

Men 9 procent kvinnor är för plus 37 procent män är för sexköpslagen eller iallafall inte emot den vilket totalt är 46 procent.

Även om man delat upp könen blir siffrorna olika, slår man ihop könen blir resultatet ett helt annat alltså 46 procent.

Du kan inte blunda för att en hel del är för sexköpslagen och mer än fyra gånger så många män som kvinnor är för.

Nu vet jag inte hur undersökningen bedrivits.

Nu vill inte Novus lämna ut, och kvinnoorganisationen har jag mailat sedan juli.

Jag undrar vad dom döljer, är det okej att använda detta som källa när du inte har en första hands källa? Om inte dina källor kan kopplas till en första hands källa är den alltså inte trovärdig.
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-09-06 kl. 22:39.
Citera
2025-09-06, 22:42
Medlem
Citat:

Det finns ingen seriös undersökning som bekräftar motsatsen heller.

Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?

Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Citera
2025-09-07, 00:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag har mailat Novus, dom säger att det är aktuell organisation som äger undersökningen, dom kan välja att presentera delar som lyfter deras agenda.

Så här svarade Novus mig:

För att ta del av resultaten från undersökningen ber vi dig kontakta Sveriges Kvinnoorganisationer, eftersom det är de som äger informationen.

Frågan är alltså om du verkligen har kontaktat Sveriges kvinnoorganisationer?

Citat:
Men 9 procent kvinnor är för plus 37 procent män är för sexköpslagen eller iallafall inte emot den vilket totalt är 46 procent.

Haha nu har du virrat till det i vanlig ordning.

91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av Sveriges män är för sexköpslagen, inte emot.

Citat:
Även om man delat upp könen blir siffrorna olika, slår man ihop könen blir resultatet ett helt annat alltså 46 procent.

För att göra det enkelt för dig, du känns rätt trött och förvirrad.

Cirka 9 av 10 kvinnor är för sexköpslagen
Cirka 6 av 10 män är för sexköpslagen

I såna här undersökningar brukar det dessutom finnas ett alternativ som heter vet ej/annat. Det finns ingen siffra vad jag kan se som visar hur många som är motståndare till sexköpslagen. Antalet är med stor sannolikhet lågt.

Citat:
Du kan inte blunda för att en hel del är för sexköpslagen och mer än fyra gånger så många män som kvinnor är för.

Återigen så måste vi göra det enkelt för dig.

En majoritet av Sveriges befolkning och en majoritet av Sveriges riksdagsledamöter är alltså för sexköpslagen.

Citat:
Nu vet jag inte hur undersökningen bedrivits.

Men vad ska du med den informationen till? Du kan ju inte ens tolka siffror rätt 😁

Citat:
Nu vill inte Novus lämna ut, och kvinnoorganisationen har jag mailat sedan juli.

Nu går det faktiskt att betvivla att du har mailat överhuvudtaget.
Citera
2025-09-07, 07:39
Medlem
Citat:
Frågan är alltså om du verkligen har kontaktat Sveriges kvinnoorganisationer?

Haha nu har du virrat till det i vanlig ordning.

91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av Sveriges män är för sexköpslagen, inte emot.

För att göra det enkelt för dig, du känns rätt trött och förvirrad.

Cirka 9 av 10 kvinnor är för sexköpslagen
Cirka 6 av 10 män är för sexköpslagen

I såna här undersökningar brukar det dessutom finnas ett alternativ som heter vet ej/annat. Det finns ingen siffra vad jag kan se som visar hur många som är motståndare till sexköpslagen. Antalet är med stor sannolikhet lågt.

Återigen så måste vi göra det enkelt för dig.

En majoritet av Sveriges befolkning och en majoritet av Sveriges riksdagsledamöter är alltså för sexköpslagen.

Men vad ska du med den informationen till? Du kan ju inte ens tolka siffror rätt 😁

Nu går det faktiskt att betvivla att du har mailat överhuvudtaget.

Kan du räkna ihop vilka som inte är för sexköpslagen enligt dina siffror och addera dessa män och kvinnor ?
Citera
2025-09-07, 09:14
Medlem
Citat:

Många som säljer sex online säljer även sex IRL. Det blir alltid en massa spring med konstiga typer så fort det handlar om kvinnor som säljer sex.

Öh... källa på det?

Än en gång sitter du och ljuger ohämmat om sådant du inte har en aning om. För oss som faktiskt har erfarenhet av online-branschen så är det ett löjeväckande påstående. Börjar undra vad din mentala störning egentligen består av. Är du bindgalen fanatiker i just denna fråga av okänd anledning, eller sitter du och trollar i många diskussioner dagarna i ända för att tillfredsställa någon pervers sinnesrubbning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in