Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Nej jag skrev att 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av Sveriges män är för sexköpslagen.
Samtidigt skrev jag att 8 av 10 svenskar vill att regeringen stänger sexköpssajter.
Det betyder dock inte att 2 av 10 svenskar vill att det öppnar ännu fler digitala bordeller.
Det finns ingen undersökning som pekar på att 20 procent eller 2,2 miljoner inte är för sexköpslagen.
Du kan dock kanske testa att maila Novus eller Talita och fråga? 😁
Det finns inga bevis för att du har mailat dom.
Du sitter säkert här och driver med oss.
Jag har mailat Novus, dom säger att det är aktuell organisation som äger undersökningen, dom kan välja att presentera delar som lyfter deras agenda.
Så här svarade Novus mig:
För att ta del av resultaten från undersökningen ber vi dig kontakta Sveriges Kvinnoorganisationer, eftersom det är de som äger informationen.
Jag är ingen fegis, vad menar du då
Vi tar ditt andra exempel :
Nej jag skrev att 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av Sveriges män är inte för sexköpslagen enligt dig och kvinno org.
Men 9 procent kvinnor är för plus 37 procent män är för sexköpslagen eller iallafall inte emot den vilket totalt är 46 procent.
Även om man delat upp könen blir siffrorna olika, slår man ihop könen blir resultatet ett helt annat alltså 46 procent.
Du kan inte blunda för att en hel del är för sexköpslagen och mer än fyra gånger så många män som kvinnor är för.
Nu vet jag inte hur undersökningen bedrivits.
Nu vill inte Novus lämna ut, och kvinnoorganisationen har jag mailat sedan juli.
Jag undrar vad dom döljer, är det okej att använda detta som källa när du inte har en första hands källa? Om inte dina källor kan kopplas till en första hands källa är den alltså inte trovärdig.