2025-09-04, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urugho
Ok, jag är man, jag har själv köpt sex vid ett par tillfällen. Visserligen bara utomlands och visserligen 20+ år sedan sist, men ändå. Jag tycker faktiskt idag att sveriges regelverk kring detta är bra. Även bra att den skärps. Och då tänker jag faktiskt på oss män som får iden att göra detta.

Visst du kan köpa en stripshow, eller ett skjut, och visst du kan tycka det är kul där och då. MEN innan du gör detta så fundera över vad det är du egentligen saknar i livet, och vad som egentligen felas. Ett tips från hjärtat bara.

Du är svensk, och har vuxit upp med den svenska stigmatiseringen av allt som gäller sex och pengar. Det är nog därför du drar den bisarra slutsatsen, att om man köper en stripshow så är det fel på livet (jag nöjer mig med det som är relevant för diskussionen om lagändringen).

Att just du hade någon form av kris berodde som du säger på många saker, men än en gång: eftersom du är svensk så kopplar du samman dina personliga problem med några köp av sexuella tjänster.

Så Svenskt...
Citera
2025-09-04, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage

Sveriges sexuallagstiftning är destruktiv på många plan. I mångt och mycket påminner den om narkotikalagstiftningen, båda bygger på moralism snarare än omsorg för någon. Både vad det gäller sexarbetare och narkotikabrukare så är Sverige förmodligen det sämsta landet i Europa att vara det i. Sexarbetarna lever ett mycket otryggare liv här än i ex Holland och Tyskland och Sverige har Europas högsta andel narkotikarelaterade dödsfall.

Men den typen av fakta biter inte på dig eftersom du, som jag skrivit tidigare, inte bryr dig om människorna. Du vill skylta med din oklandervärda moraliska överlägsenhet. Nu vet vi inte din inställning till Sveriges narkotikapolitik men vi kan ana den.

Ja så tänker jag också. Parallellen med den havererade narkotikapolitiken är uppenbar.
Citera
2025-09-04, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Självklart är den nya sexköpslagen nyttig sett ut detta perspektiv, de prostituerade får motivation att byta yrkesbana och lämna prostitutionen och utbilda sig. Staten och samhället gör alltså tjejerna en tjänst genom den nya lagen.

Ingen kan väl ha något emot detta förutom de kriminella sexköparna, hallickarna och de som driver de digitala bordellerna.
Jaap, fattar ej vrf det skulle va ett problem. De här tjejerna får skaffa riktiga jobb punkt.
Citera
2025-09-04, 13:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milfis90
Jaap, fattar ej vrf det skulle va ett problem. De här tjejerna får skaffa riktiga jobb punkt.

Absolut, att sälja sig själva på Onlyfans och andra plattformar för sexhandel är inget framtidsyrke.

Det är dessutom ytterst få anhöriga som vill att deras kvinnliga anhöriga ägnar sig åt prostitution.

Den nya sexköpslagen är med andra ord mycket bra eftersom den kommer att minska sexhandeln online och nu pratar vi Sverige.
Citera
2025-09-04, 14:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Så om kvinnan tjänar lika mycket på två timmar här i Absurdistan som hon hade tjänat på en hel månad i Colombia så är hon alltså utnyttjad?

Du missade att hallicken tar hälften, alltså är hon utnyttjad.
Du känner dessutom kanske till att koppleri ses som ett allvarligt brott i väldigt många länder, dvs inte bara i Sverige.

"Det är en extremt ansträngd ekonomisk situation i Colombia. De berättar att om de träffar en man två timmar i Stockholm motsvarar det en månadslön i Colombia, även när hallicken tagit hälften"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...or-mig-sorgsen
Citera
2025-09-04, 14:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
Den sanna fanatikerns logik. Du är åtminstone ärlig och döljer inte din galna besatthet bakom vackra ord som en slipad politiker skulle göra.

Man ska kalla saker vid dess rätta namn, vi ska inte hymla utan vara ärliga.

Du riktar ofta kritik mot oss som anser att den nya sexköpslagen är bra men du riktar aldrig någonsin kritik mot de kriminella sexköparna, hur kommer det sig? Du måste hålla med om att det är både oetiskt och oansvarigt att köpa sexuella tjänster av kvinnor som torskarna inte vet ett enda dugg om.

Att ta för givet att de säljer sig frivilligt och mår bra av att prostituera sig låter orimligt med tanke på att prostitution allmänt sett är förknippat med många oönskade saker som människohandel, trafficking, sexuell exploatering, koppleri hallickar, bordellmammor, missbruk, psykisk ohälsa, ekonomisk utsatthet osv.
Citera
2025-09-04, 15:00
Medlem
Sexköp hit och dit, men människor har en sexualdrift så inga sexualmoralistiska lagar kan göra någonting åt sexköp och prostitution. Den verksamheten kommer att fortgå för evigt trots sexualmoralistiska politiker och deras förnekande av sexualdriften. Vissa av användarna här argumenterar utifrån sina sexualmoralistiska värderingar. Glöm aldrig bort den möjligheten att människor prostituerar sig, går till prostituerade och blir porrfilmsaktörer på grund av en sexuell läggning. Dessutom hindrar sexköpslagar människor rätten att själv bestämma över sin egen kropp och sexualitet. Krossa sexualmoralismen och sexualmoralisterna, befria mänskligheten från dess Ok och rena jorden från dess skugga. Och ta en gång för alla, och det så snabbt som möjligt, och förpassa den svenska sexköpslagen till var den hör hemma, på den svenska historiens soptipp, och där ska den begravas och förbli begraven till tidens ände
Senast redigerad av Blueintime 2025-09-04 kl. 15:14.
Citera
2025-09-04, 15:11
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milfis90
Dom ska skaffa riktiga jobb tkr jag. Tror dom flesta håller med Dom flesta tjjeer vill inte heller jobba med sexköp men känner sig tvungna.
Exakt hur vet du det och vad har det för relevans? Det finns oerhört många som verkligen hatar sina jobb, det är därifrån uttrycket grottekvarn kommer. Alla de är tvungna till att varje dag släpa sig till grottekvarn för att kunna ställa mat på bordet.
Citat:
Du verkar se kvinnokroppar som vilka varor som helst som går att köpa och sälja. Du skulle själv aldrig någonsin rekommendera din egen dotter att ge sig in i prostitutionen så snacka inte skit.
Inom de flesta arbetaryrken är kroppen en handelsvara, 2024 anmäldes 40.000 arbetsolyckor. 40 personer dog i samband med arbete. Det anmäldes 13.500 arbetssjukdomar. Se här, https://www.av.se/globalassets/filer...kador-2024.pdf

Kroppar går att köpa och sälja på arbetsmarknaden, det är bara du med dina skygglappar som inte ser det. Ex byggnadsarbetare har inte särskilt höga förväntningar att nå pensionsåldern utan problem. "Men 1 168 byggnadsarbetare mellan 55-66 år som svarat på Byggnadsarbetarens enkät vittnar om att kroppsarbete sliter på kroppen. Undersökningen visar att de flesta börjar få allvarliga problem med redan när de är 55. https://www.byggnadsarbetaren.se/und...40-ar-i-yrket/

Så du kan ta ditt jävla moralistsnack och köra upp det. Och nej, jag rekommenderar mina döttrar varken att bli sexarbetare eller arbetare öht.
Citera
2025-09-04, 15:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
De har ju inga andra val än att sälja sex sägs det.

Då kan man börja fundera över varför de är oförmögna att söka helt vanliga normala jobb eller utbilda sig?
Citera
2025-09-04, 15:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
nej, jag rekommenderar mina döttrar varken att bli sexarbetare

Nej det får vi verkligen hoppas. Annars har du brustit i din föräldraroll.

Samtidigt är det väldigt märkligt med alla dessa sexköpare som å ena sidan vill att kvinnor ska prostituera sig men självklart är det andra döttrar än sina egna som ska sälja sig.
Citera
2025-09-04, 15:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Ja det är sorgligt men det ligger ju främst på cam sajterna som blockerar oss svenskar. Jag menar dom kan inte få några problem med den här idot lagen? förstår inte vad dom är rädda för.

Du resonerar som en dum get nu.

Den nya sexköpslagen förbjuder inte bara köp av sexuella handlingar på distans utan den förbjuder även att främja eller ekonomiskt utnyttja någon för att personen ska utföra en sexuell handling på distans mot ersättning

Där har du anledningen till att camsajterna blockerar svenska användare. OF tex tar 20 procent av intäkterna från de tjänster de förmedlar. Du vet vad främja är?
Citera
2025-09-04, 15:51
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Du missade att hallicken tar hälften, alltså är hon utnyttjad.
Du känner dessutom kanske till att koppleri ses som ett allvarligt brott i väldigt många länder, dvs inte bara i Sverige.

"Det är en extremt ansträngd ekonomisk situation i Colombia. De berättar att om de träffar en man två timmar i Stockholm motsvarar det en månadslön i Colombia, även när hallicken tagit hälften"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...or-mig-sorgsen

Du menar att "hallicken" ska jobba gratis?
Vem fan tror du har förmodligen bekostat resan, fixat och betalt för lokal, betalt för annonser och står för beskydd?
Men allt det här ska "hallicken" göra gratis menar du?

Hur jävla dum I huvudet är du egentligen? Din verklighetsuppfattning är ju för fan som om du var gravt efterbliven.
Tror du att dessa kvinnor ser sig själva som utnyttjade?
Eller vill bli "räddade" av indiern Simon Häggström och hans banditkollegor förklädda som poliser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in