2025-09-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du ville ha en källa och du har fått den upprepade gånger.

Läsförståelse är inte din starka sida antar jag?
Du väljer alltså att återigen hänvisa till en undersökning som Sveriges kvinnoorganisationer har ljugit ihop (Novus känner inte ens till den) om den gamla sexköpslagen och så försöker du att få den att framstå som att den gäller den nya sexköpslagen (du vet den som vi diskuterar i denna tråd)?
Har du så pass lite fakta att fall tillbaka på, att du måste ljuga ihop saker för att ha något att skriva?
Du blir ju bara mera och mera patetisk i dina kommentarer ...

Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?
Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Citera
2025-09-15, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Du väljer alltså att återigen hänvisa till en undersökning som Sveriges kvinnoorganisationer har ljugit ihop (Novus känner inte ens till den) om den gamla sexköpslagen och så försöker du att få den att framstå som att den gäller den nya sexköpslagen (du vet den som vi diskuterar i denna tråd)?
Har du så pass lite fakta att fall tillbaka på, att du måste ljuga ihop saker för att ha något att skriva?

Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?

Han verkar inte förstå att fansly, strip och massor av sidor är som vanligt. Hela gruppen jag pratat med på några 100 använder istället fansly och det går lika bra.

Hela välfärden skulle krascha om alla köpare skulle bli dömda, glöm inte att vi pratar om människor med pengar som faktiskt gör nytta, vi pratar företagare, kommunanställda, poliser, brandmän.

Han är bara en kvinno hatare han tycker t.o.m. Bianca förtjänar sin stalker det säger allt.
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-09-15 kl. 21:27.
Citera
2025-09-15, 21:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Du väljer alltså att återigen hänvisa till en undersökning

Som visar att 8 av 10 svenskar vill stänga ner sexköpssajter?

https://www.mynewsdesk.com/se/childx...verige-3354095

Eller menar du undersökningen som visar att en majoritet av Sveriges befolkning är för sexköpslagen och att lagen har haft stor effekt?

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...r-sexkopslagen
Citera
2025-09-15, 21:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Hela välfärden skulle krascha om alla köpare skulle bli dömda

Glöm inte att den nya sexköpslagen har en preventiv effekt, det finns sexköpare har uttryckt att den nya lagen kommer att ge de en chans att sluta eller så har sexköparna kommit till insikt att de slösar bort sina pengar på något som kan betecknas som ett missbruk.

"År efter år har Magnus spenderat sin lön på sexuella tjänster på nätet.

Nu ser han den nya sexköpslagen som sin chans att sluta.

– Det känns som ett missbruk och det har rubbat min ekonomi, säger han"

https://www.expressen.se/nyheter/sve...box=1752315245

"Målet, säger Johan, är att ta bort sitt konto och inte använda Onlyfans mer.

– Jag får sluta ha kontakt med de här tjejerna. Om jag fortsätter så måste jag köpa material. Det känns som att jag kommit i ett missbruk"

https://www.bt.se/boras/johan-beskri...r-lagt-25-000/
Citera
2025-09-15, 21:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är upp till varje kvinna själv att välja om hon vill sälja naket online eller inte.

Ja det är upp till varje prostituerad kvinna att välja om hon aktivt vill uppmuntra sexköpare att bryta mot lagen.

Du brukar ofta påstå att du följer lagen men du är inte lika noga med att dina kunder följer lagen.

Snacka om dubbelmoral.
Citera
2025-09-15, 21:53
Medlem
Citat:
Glöm inte att den nya sexköpslagen har en preventiv effekt, det finns sexköpare har uttryckt att den nya lagen kommer att ge de en chans att sluta eller så har sexköparna kommit till insikt att de slösar bort sina pengar på något som kan betecknas som ett missbruk.

"År efter år har Magnus spenderat sin lön på sexuella tjänster på nätet.

Nu ser han den nya sexköpslagen som sin chans att sluta.

– Det känns som ett missbruk och det har rubbat min ekonomi, säger han"

https://www.expressen.se/nyheter/sve...box=1752315245

"Målet, säger Johan, är att ta bort sitt konto och inte använda Onlyfans mer.

– Jag får sluta ha kontakt med de här tjejerna. Om jag fortsätter så måste jag köpa material. Det känns som att jag kommit i ett missbruk"

https://www.bt.se/boras/johan-beskri...r-lagt-25-000/

Det är såklart upp till dom men jag sprutar fortfarande flera 100 i månaden . Jag har fått alla mina kunder flyttade till andra sidor.

Om någon vill sluta så gör ju dom det, det är ju deras val, vad man vill göra. Jag pratar med flera 100 och dom älskar det jag gör. Jag fortsätter och tjäna lika mycket och det gör alla jag pratat med också. Alla flyttade från only fans till fansly, sen säljer man fortfarande material på only fans alltså färdiga filmer.

Om du tror att lagen fått effekt så kan jag säga att folk gör precis som vanligt.

Du kan inte säga att jag uppmanar folk att bryta mot lagen, eftersom mitt jobb är lagligt.

Ingen bryr sig, och tro mig polisen har mycket annat än att jaga tjejer som sitter och gör hemma porr hemma frivilligt och säkra.

Polisen måste nu rädda Sverige från inbördeskrig, pedofiler, våldtäkter , du skall också veta att jag utbildar mig och lever ett helt vanligt liv precis som dom andra tjejerna.

Ibland kan jag visa fötterna och tjäna pengar är det också en sexuell handling ?

Finns ingen chans för Sverige om vanliga människor skall dömmas för brott, vi behöver dessa män, dom behöver bara få spruta lite, dessutom jobbar dom hårt. Ha lite sympati, för oss och för männen, vi tjänar pengar och lever väldigt bra.
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-09-15 kl. 22:03.
Citera
2025-09-15, 22:57
Medlem
Citat:
Som visar att 8 av 10 svenskar vill stänga ner sexköpssajter?

https://www.mynewsdesk.com/se/childx...verige-3354095

Eller menar du undersökningen som visar att en majoritet av Sveriges befolkning är för sexköpslagen och att lagen har haft stor effekt?

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...r-sexkopslagen

Fy fan vad du fulklipper kommentarer.
Men du måste väl gör det eftersom du inte har något att komma med.
Detta är alltså kommentaren som du svarade på
Citat:

Som sagt, du blir bara mera och mera patetisk samtidigt som du bir desperatare för varje kommentar.
Men tack för att du erkänner att du ljuger.

Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Senast redigerad av Extra-Allt 2025-09-15 kl. 23:10.
Citera
2025-09-15, 23:06
Medlem
Citat:
Han verkar inte förstå att fansly, strip och massor av sidor är som vanligt. Hela gruppen jag pratat med på några 100 använder istället fansly och det går lika bra.

Hela välfärden skulle krascha om alla köpare skulle bli dömda, glöm inte att vi pratar om människor med pengar som faktiskt gör nytta, vi pratar företagare, kommunanställda, poliser, brandmän.

Han är bara en kvinno hatare han tycker t.o.m. Bianca förtjänar sin stalker det säger allt.

Ja, han har visat på hela tiden att han inte är insatt i det som han försöker att diskutera, både här och på andra ställen.
Det är bara en bråkdel av allt som han har hittat på som finns i den lilla rutan som jag bifogar i varje svar till honom.

För mig är det bara på OF som jag inte kan ha kontakt med de som jag brukade ha kontakt med.
Men det har ju löst sig på andra sätt, det finns många olika sociala medier att använda istället.
Så denna lag är totalt verkningslös. Och troligtvis så kommer det inte att bli mera än en pappersprodukt,
Citera
2025-09-15, 23:48
Medlem
Intelligenss avatar
Denna nya lag i Sveriga har innebärt att flera live cam-sidor, trots att de inte är svenska sidor, har gjort att deras svenska cam modeller där inte längre kan tjäna pengar på detta då de inte kan få tokens eller ta betalt för sina camshower, men de får däremot fortsätta göra det helt gratis på dessa sidor utan att tjäna pengar på det.

Men kanske är politikerna i den svenska regeringen bara snåla snuskhumrar som inte vill betala när de tittar på vuxeninnehåll bakom stängda dörrar?

Den här lagen är verkligen bara idiotisk och inte riktigt genomtänkt.
Den är ju tänkt att skydda tjejer som inte vill arbeta med sex och vara prostituerade, men det enda det kommer göra i slutändan är att risken är blir mycket större att dessa kvinnor (även transkvinnor och män) som försörjer sig på cam shower, när de nu inte längre har någon inkomst, istället kommer att känna sig desperat pressade att istället träffa torskar i verkliga livet och sälja sex och därmed bli prostituerade, istället för att bara på säkert avstånd visa sig nakna eller lättklädda på en webbkamera från en hemlig plats där ingen kan röra dem.
Och det kommer i slutändan bara att göra risken mycket större att dessa kan bli utnyttjade, rånade, misshandlade, våldtagna och utsätta sig för farliga situationer.
Citera
2025-09-15, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Denna nya lag i Sveriga har innebärt att flera live cam-sidor, trots att de inte är svenska sidor, har gjort att deras svenska cam modeller där inte längre kan tjäna pengar på detta då de inte kan få tokens eller ta betalt för sina camshower, men de får däremot fortsätta göra det helt gratis på dessa sidor utan att tjäna pengar på det.

Men kanske är politikerna i den svenska regeringen bara snåla snuskhumrar som inte vill betala när de tittar på vuxeninnehåll bakom stängda dörrar?

Den är ju tänkt att skydda tjejer som inte vill arbeta med sex och vara prostituerade, men det enda det kommer göra i slutändan är att risken är blir mycket större att dessa kvinnor (även transkvinnor och män) som försörjer sig på cam shower, när de nu inte längre har någon inkomst, istället kommer att känna sig desperat pressade att istället träffa torskar i verkliga livet och sälja sex och därmed bli prostituerade, istället för att bara på säkert avstånd visa sig nakna eller lättklädda på en webbkamera från en hemlig plats där ingen kan röra dem.
Och det kommer i slutändan bara att göra risken mycket större att dessa kan bli utnyttjade, rånade, misshandlade, våldtagna och utsätta sig för farliga situationer.

Så vilka icke svenska sidor är det som svenska cam modeller inte tjänar pengar på mera?
För att för modellerna är det ingen skillnad med den nya sexköpslagen.
Det är fortfarande inte olagligt att sälja sexuella tjänster.
Citera
2025-09-16, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens

Alla sidor funkar i princip bara ett fåtal sidor har begränsat sina funktioner, vilket inte ens påverkar eftersom det finns mängder med andra sidor som funkar exakt lika bra.
Citera
2025-09-16, 00:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag har fått alla mina kunder flyttade till andra sidor.

Ja du försöker helt uppenbart kringgå den nya sexköpslagen.

Citat:
Om någon vill sluta så gör ju dom det, det är ju deras val, vad man vill göra. Jag pratar med flera 100 och dom älskar det jag gör.

Det är omöjligt att du hinner prata med flera 100, det finns inte en chans i världen att du hinner med detta. Alltså ljuger du.

Citat:
Jag fortsätter och tjäna lika mycket och det gör alla jag pratat med också. Alla flyttade från only fans till fansly, sen säljer man fortfarande material på only fans alltså färdiga filmer.

Intressant, ni försöker alltså runda den nya lagen med er flytt från Onlyfans till Fansly?

Citat:
Om du tror att lagen fått effekt så kan jag säga att folk gör precis som vanligt.

Nu finns det faktiskt kända kreatörer som fått rejält minskade intäkter på grund av den nya sexköpslagen, vi ska nog lita mer på deras berättelser än på dina påståenden.

Citat:
Du kan inte säga att jag uppmanar folk att bryta mot lagen, eftersom mitt jobb är lagligt.

Du är fortfarande beroende av att dina kunder bryter mot sexköpslagen. Inte heller bryr du dig om att männen bryter mot lagen.

Återigen uppvisar du en enorm dubbelmoral.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-09-16 kl. 00:20. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in