2025-06-23, 18:06
Medlem
Vem tar hand om katt och hund under sommaren? Katt ska väl ha tillsyn minst 2 ggr/dag och kan inte följa med på camping.
Citera
2025-06-23, 20:19
Medlem
Nu vill dom hyra en stuga i Visby efter Bödaveckan. Då ska dom först åka hem och packa om för att sedan ta en svindyr färja till Gotland. Undrar om dom vet att det även är svindyrt att äta ute på Gotland också? Men men....det drabbar väl ingen fattig som man brukar säga! 😆
Citera
2025-06-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xltvr
Vem tar hand om katt och hund under sommaren? Katt ska väl ha tillsyn minst 2 ggr/dag och kan inte följa med på camping.

Tror inte dom bryr sig, djur verkar vara slit och släng hos dom. Försvinner katten så gör den, typ.
Och försvinner gör den säkert, kanske lägligt till Bödaveckan?
Hunden kanske dom tar med sig men då kan man ju hoppas de har kollat upp att en stor del av stranden på Böda har hundförbud.
Citera
2025-06-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada
Någon som kan skicka/länka bilden på W med flaskan?

Jag har bilden, men vet inte hur man lägger upp den?
Citera
2025-06-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebe89
Jag har bilden, men vet inte hur man lägger upp den?

https://gofile.io/home har jag sett massa andra tipsa om (är lika dålig själv på att lägga ut från telefonen)
Citera
2025-06-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molim
Tror inte dom bryr sig, djur verkar vara slit och släng hos dom. Försvinner katten så gör den, typ.
Och försvinner gör den säkert, kanske lägligt till Bödaveckan?
Hunden kanske dom tar med sig men då kan man ju hoppas de har kollat upp att en stor del av stranden på Böda har hundförbud.

Idiotierna hade inte ens brytt sig om att chippa/märka katten senast den försvann. Finns garanterat en baktanke, att försvinner deras sommarkatt så slipper de bli störda av eventuella upphittare.
Citera
2025-06-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Idiotierna hade inte ens brytt sig om att chippa/märka katten senast den försvann. Finns garanterat en baktanke, att försvinner deras sommarkatt så slipper de bli störda av eventuella upphittare.

Bara att anmäla då det numera är lag på att chippa och registrera sina katter på jordbruksverket.
Men de pengarna har de nog lagt på kvällens vin och räkor. Man måste ju unna sig 😁
Citera
2025-06-23, 22:39
Medlem
Citat:
Bara att anmäla då det numera är lag på att chippa och registrera sina katter på jordbruksverket.
Men de pengarna har de nog lagt på kvällens vin och räkor. Man måste ju unna sig 😁

I know, de får väl som vanligt skapa en insamling så de har råd med den enorma summan på ~500 :- .

Såklart de valt att inte id-märka, för då får de ju tillbaka katten när de slängt ut denne för att supa ner sig på Böda.
Citera
2025-06-23, 22:40
Medlem
Betalar man bara sitt boende och ser till att KF inte kan dra några extra tusenlappar så har man råd. Varför tror ni P både jobbar som inredare och gör samarbeten? Jo för att KF kan bara dra från en arbetsgivare tydligen, så gör man på det viset har man plötsligt betydligt mer i plånboken än man bör ha med det skuldsaldot som dessa har. Man kan ju alltid hoppas KF börjar dra pengar från samarbeten istället. Då blir det nog tältsemester i trädgården med snabbmakaroner till middag.

Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Nu vill dom hyra en stuga i Visby efter Bödaveckan. Då ska dom först åka hem och packa om för att sedan ta en svindyr färja till Gotland. Undrar om dom vet att det även är svindyrt att äta ute på Gotland också? Men men....det drabbar väl ingen fattig som man brukar säga! 😆
Citera
2025-06-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
https://gofile.io/home har jag sett massa andra tipsa om (är lika dålig själv på att lägga ut från telefonen)
Jag brukar använda imgur. Bara ladda upp bilden, kopiera länk och posta här.
Citera
2025-06-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada
Jag brukar använda imgur. Bara ladda upp bilden, kopiera länk och posta här.

Jag är som sagt en teknisk infantil idiot men tack för tips 😍
Citera
2025-06-24, 09:23
Medlem
Citat:
Betalar man bara sitt boende och ser till att KF inte kan dra några extra tusenlappar så har man råd. Varför tror ni P både jobbar som inredare och gör samarbeten? Jo för att KF kan bara dra från en arbetsgivare tydligen, så gör man på det viset har man plötsligt betydligt mer i plånboken än man bör ha med det skuldsaldot som dessa har. Man kan ju alltid hoppas KF börjar dra pengar från samarbeten istället. Då blir det nog tältsemester i trädgården med snabbmakaroner till middag.
Det tar ca 6 månader innan KF hittat att man bytt jobb och kan köra löneutmätning. Nytt jobb var 6e månad och du klarar dig från utmätning utan problem.

Undrar dock hur det går med CSN och hennes studier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in