2025-08-25, 12:33
Medlem
Såg på P’s konto att ekonomimamman fått sparken. Hoppas hon har en bra buffert. Nu kan hon ju ta sig an att lära P betala skulder
Citera
2025-08-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mqk
Nu ska Linus sälja huset som han & P köpte tillsammans innan skilsmässan.

Vart tog huset som de byggde vägen? Trodde det var de L skulle sälja, har han fler hus?
Citera
2025-08-25, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutanuuu
Såg på P’s konto att ekonomimamman fått sparken. Hoppas hon har en bra buffert. Nu kan hon ju ta sig an att lära P betala skulder
Hade ingen koll på ekonomimamman så jag googlade på henne. 2019 sa hon att hennes plan var att vara ekonomiskt oberoende om 6 år. Det är ju i år då, förmodligen höll inte den planen annars hade hon väl inte behövt stå och böla över att hon fått sparken, med all rätt vad jag kan förstå. Man behöver ju inte utmana ödet mer än nödvändigt.
Citera
2025-08-25, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelgum18
Vart tog huset som de byggde vägen? Trodde det var de L skulle sälja, har han fler hus?

Huset de byggde sålde de och så köpte de ett nytt hus (det som L säljer nu) där de bara bodde något halvår innan P flyttade ut.
Citera
2025-08-25, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Hade ingen koll på ekonomimamman så jag googlade på henne. 2019 sa hon att hennes plan var att vara ekonomiskt oberoende om 6 år. Det är ju i år då, förmodligen höll inte den planen annars hade hon väl inte behövt stå och böla över att hon fått sparken, med all rätt vad jag kan förstå. Man behöver ju inte utmana ödet mer än nödvändigt.

Ja man får hoppas att hon kan stå på egna ben som egenföretagare för det där utspelet gynnar nog inte framtida anställningar. Jag hade inte vågat anställa henne.
Citera
2025-08-25, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutanuuu

Vad har dom för relation? Har glömt bort eller missat det..
Citera
2025-08-25, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somsvampariskogen
Huset de byggde sålde de och så köpte de ett nytt hus (det som L säljer nu) där de bara bodde något halvår innan P flyttade ut.

Det har jag helt missat! Vet du anledningen? De kan ju inte hunnit bo i det nybyggda huset så länge innan de sålde..
Citera
2025-08-25, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Vad har dom för relation? Har glömt bort eller missat det..

De är vänner. Ekonomimamman har en historia för sig om jag inte minns helt fel och blandar ihop med någon annan. Man hon fick första barnet väldigt ung, 16år eller så och hade en blogg. Minns att hon hade det rätt tufft ett tag.
Det är väl så de träffats, genom bloggande och att både var unga föräldrar.
Citera
2025-08-25, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Hur kan Ebba vara född i v. 29+5 som P skriver?

Den 1 mars 2024 så skrev hon att hon var i v 30, Ebba är sen född den 9 mars.

Det betyder väl att Ebba borde vara född i typ v 30+2.

Antingen ljög hon om att hon var i v 30 den 1 mars eller så slirar hon på sanningen när det gäller vilken vecka hon är född i bara för att hon vill att det ska vara samma som Ilse.

Ja, så borde det ju vara. Hon tänjer bara liite på sanningen.
Citera
2025-08-25, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelgum18
Det har jag helt missat! Vet du anledningen? De kan ju inte hunnit bo i det nybyggda huset så länge innan de sålde..

Nej det kan väl bara vara några år, minns inte exakt. Tror hon skrev att de ville komma in till samhället och få närmare till skola och kompisar. Jag tror personligen att hon fastnade för huset och inredningen och att det måste hända något i vardagen. Kanske insåg hon att det var svårt att driva en frisörsalong mitt ute i ingenstans. För efter det skaffade hon väl en salong mer centralt?
Citera
2025-08-25, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somsvampariskogen
De är vänner. Ekonomimamman har en historia för sig om jag inte minns helt fel och blandar ihop med någon annan. Man hon fick första barnet väldigt ung, 16år eller så och hade en blogg. Minns att hon hade det rätt tufft ett tag.
Det är väl så de träffats, genom bloggande och att både var unga föräldrar.

Är det hon som benämns "bankkvinnan" och som hjälpte till att samla in pengar till Pannan och Hallerheim (dessa som sen inte redovisades)?
Citera
2025-08-25, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Är det hon som benämns "bankkvinnan" och som hjälpte till att samla in pengar till Pannan och Hallerheim (dessa som sen inte redovisades)?

Japp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in