2025-06-16, 16:10
Medlem
Bengtsvenne87s avatar
Har försökt regga mej på fs4 flera ggr men händer inget när jag ska klicka i cirkeln för allra sista momentet I reggandet.
Citera
2025-06-16, 16:22
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Har de dessutom kanske lyckats få PGP nycklar så ligger man ju risigt till. Allt beror ju på hur bra OPSEC våra kära vendors har.

Först en Disclaimer:
Jag arbetar inte och har aldrig arbetat för Archetyp och vet inte hur det ser ut från en säljares, moderator eller admins vy.

Med det sagt, jag TROR knappast att säljarnas PRIVATE KEY har reggats på Archetyp.
Jag har sagt detta många, många gånger i tråden (menar inget illa mot dig Smittorisk, utan nämner detta igen bara så andra kan lugna sig):

Man ska ALDRIG(!!!) dela med sig av sin PRIVATE KEY.
Har en säljare lagt upp sin private key (om vi låtsas om att Archetyp har krävt det) så är säljarna totala idioter om de valt att fortsätta använda sidan. Men det är (de flesta av dom) inte, och hade detta krävts så hade Archetyp aldrig använts.
Det är basic OPSEC att veta detta.

De enda "nycklar" som kommits över är Public key (igen, vad jag TROR), vilket är STANDARD.
Att ha en public key var krav på Archetyp, och det är vad som används för att KRYPTERA meddelanden till specifika personer. Sen använder man sin (väl skyddade) PRIVATE key för att AVKRYPTERA.

Om det varit krav på att private key ska läggas upp av säljare på Archetyp så skulle jag bli extremt chockad.
Som sagt, detta är bara vad jag tror, men nej. Vanliga användare behöver inte stressa över detta.
Citera
2025-06-16, 16:33
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceShip123
Hur hittar du rätt address?

http://dreadytofatroptsdj6io7l3xptbe...i/?id=f65b49f0
Citera
2025-06-16, 16:39
Medlem
Bluebeast72s avatar
För dummies:

Vpn private, tor, tumbler, logkey earaser, whipout program efter varje köp.

select one track-segment
rmb-click → context-menu–>Select–>Select all tracks in net
delete the selected net or do whateber you want with that selection
Citera
2025-06-16, 16:41
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Först en Disclaimer:
Jag arbetar inte och har aldrig arbetat för Archetyp och vet inte hur det ser ut från en säljares, moderator eller admins vy.

Med det sagt, jag TROR knappast att säljarnas PRIVATE KEY har reggats på Archetyp.
Jag har sagt detta många, många gånger i tråden (menar inget illa mot dig Smittorisk, utan nämner detta igen bara så andra kan lugna sig):

Har en säljare lagt upp sin private key (om vi låtsas om att Archetyp har krävt det) så är säljarna totala idioter om de valt att fortsätta använda sidan. Men det är (de flesta av dom) inte, och hade detta krävts så hade Archetyp aldrig använts.

De enda "nycklar" som kommits över är Public key (igen, vad jag TROR), vilket är STANDARD.
Att ha en public key var krav på Archetyp, och det är vad som används för att KRYPTERA meddelanden till specifika personer. Sen använder man sin (väl skyddade) PRIVATE key för att AVKRYPTERA.

Om det varit krav på att private key ska läggas upp av säljare på Archetyp så skulle jag bli extremt chockad.
Som sagt, detta är bara vad jag tror, men nej. Vanliga användare behöver inte stressa över detta.
Frågan är om datan avkrypteras när den väl sparas i ordersystemet. Har lite svårt se att man skulle spara datan i klartext men man vet aldrig. Tänker t.ex. på tidigare när man kom över en massa personuppgifter på en annan sajt.
Citera
2025-06-16, 16:42
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Först en Disclaimer:

Jag förstår, tack!

Men det jag var fundersam på är när svenska polisen slagit till hos "ett antal vendors" så vet ju inte vi vad det innebär. Vad tillslaget gav.
Jag tror inte att det är läckt från AT utan vid tillslag hos just vendor.

Nu är man ju inte så korkad att man har allt nedskrivet på ett block bredvid sin arbetsstation, men samtidigt har vi ju läst både ett och annat i FUP om hur det slarvas ibland.
Citera
2025-06-16, 16:48
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Good-Man
Frågan är om datan avkrypteras när den väl sparas i ordersystemet.

Avkrypteras tror jag inte ens sekund att den gör. Det fungerar inte så - och kan inte utan Private key.

Citat:
Ursprungligen postat av A-Good-Man
Har lite svårt se att man skulle spara datan i klartext men man vet aldrig. Tänker t.ex. på tidigare när man kom över en massa personuppgifter på en annan sajt.

HÄR ligger dock det riktiga problemet.

Vad händer med alla data du skriver in i adressfältet?
Krypteras den med Public key, sen direkt kastas bort? Detta är vad som SKA hända på en BRA DNM.
Krypteras den men även SPARAS i klartext?

Min magkänsla säger att det är det första alternativet - den krypteras och slängs.

ASNT har varit för aktiv, öppen (på ett bra sätt) mot oss användare och uppenbarligen vetat vad han har gjort.

DDoS-attackerna som varit den senaste månaden var från ett team som heter "Whoisteam".
Som namnet antyder så gör de en form av "whois".

Om du googlar whois så kan du hitta många verktyg för att hitta ägarna av domäner (om dom inte är anonyma). Detta alltså för vanliga clearnet-sidor.

Detta team utpressar alltså folk för att genom deras DDoS-attacker så gör de en form av "whois" - alltså det blir lättare att hitta servrar för det är bara att kolla vilka det är som är utsatta av en DoS-attack.

Detta är mycket simplifierat av vad jag uppfattar vad som har hänt.
Citera
2025-06-16, 16:51
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Jag förstår, tack!

Men det jag var fundersam på är när svenska polisen slagit till hos "ett antal vendors" så vet ju inte vi vad det innebär. Vad tillslaget gav.
Jag tror inte att det är läckt från AT utan vid tillslag hos just vendor.

Nu är man ju inte så korkad att man har allt nedskrivet på ett block bredvid sin arbetsstation, men samtidigt har vi ju läst både ett och annat i FUP om hur det slarvas ibland.

Mm. Jag skulle sitta lugn i båten och vänta på vad exakt polisen menar med att de gjort "tillslag".
Det skrevs på polisen.se att de "identifierat ett flertal svenska säljare".

De får gärna definiera ordet "identifierat". Alltså, har ni listat ut att "knarksäljare123" är svensk och säljer inom Sverige, eller har ni även hittat deras IDENTITET?

Det är lite för löst skrivet och upp till tolkning.

För de som är nervösa:

Ta bort din Monero-plånbok (skapa bara en ny och använd den i framtiden) så finns det inget som binder dig till kontot.
Som vanligt, vem som helst kan beställa i ditt namn. Neka vid samtal med polisen.
Ha städat hemma.
Citera
2025-06-16, 16:54
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Mm. Jag skulle sitta lugn i båten och vänta på vad exakt polisen menar med att de gjort "tillslag".
Det skrevs på polisen.se att de "identifierat ett flertal svenska säljare".

De får gärna definiera ordet "identifierat". Alltså, har ni listat ut att "knarksäljare123" är svensk och säljer inom Sverige, eller har ni även hittat deras IDENTITET?

Det är lite för löst skrivet och upp till tolkning.

För de som är nervösa:

Ta bort din Monero-plånbok (skapa bara en ny och använd den i framtiden) så finns det inget som binder dig till kontot.
Som vanligt, vem som helst kan beställa i ditt namn. Neka vid samtal med polisen.
Ha städat hemma.

Jag har flera hundra ordrar på AT så det kanske är dags att se till att inget spår finns kvar.
Tackar och bockar som vanligt för din tid och kunskap.
Citera
2025-06-16, 17:03
Medlem
Lite små lustigt om man kollar bakåt i tråden och ser alla som pushat för archetype istället för FS.
Man kan bara anta i det här läget att dessa användare varit poliser som puschat in fler köpare till AT för att få fast fler brukare. Kanske inte har varit så dumt att hänga på FS med andra ord hahaha. Kan vara till fördel att rödmarkera dessa användare på flashback och undvika tips ifrån dessa i framtiden. Lika gällande nya användare som ger liknande tips.
Citera
2025-06-16, 17:12
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xleet
Lite små lustigt om man kollar bakåt i tråden och ser alla som pushat för archetype istället för FS.
Man kan bara anta i det här läget att dessa användare varit poliser som puschat in fler köpare till AT för att få fast fler brukare. Kanske inte har varit så dumt att hänga på FS med andra ord hahaha. Kan vara till fördel att rödmarkera dessa användare på flashback och undvika tips ifrån dessa i framtiden. Lika gällande nya användare som ger liknande tips.

Berätta väldigt gärna hur vi ska ha vetat i förtid att Archetyps admin skulle bli tagen av polisen.
Citera
2025-06-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nej, men vi vet ju inte hur långt polisen kom med egen inlogg innan säljarna som uppenbarligen klarade sig cashade ut innestående orders.

Tråkigt o får nog alla inse att nätet är lurigt oavsett säkerhet med krypto o darknet.
Förstår inte riktigt vad du menar, sidan gick väl ner och ingen kunde logga in sen den 11e? Hur skulle någon kunna casha ut alls då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in