2025-07-29, 21:35
Medlem
Spendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Tips på nåt seriöst ställe där det säljs magiska svampar?
Är darkweb eller telegram bäst?

Dom billigaste hittar du på flugsvamp nu (inrikes) men varför inte beställa en låda och odla själv?
Citera
2025-07-30, 00:18
Medlem
Kom på en rolig idé. Skulle man inte kunna skicka knark till några poliser från en av mina gamla FUP:ar - ringa Polisen och meddela att "det är ju sorgligt detta, vill inte förstöra livet för någon men polis X har köpt Heroin och jag kände mig skyldig rent etiskt att meddela er om detta"

En annan idé alla dessa polisbrev ni snackar om att folk får. Varför packar inte säljare i ett sånt brev? Det skulle aldrig brevbäraren öppna.
Citera
2025-07-30, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spendi
Det är inte säkrare med REK. Fler brev skickas utan REK, vilket kan ge ett sken av att det är säkrare med REK då mindre REK blir beslagtagna.

Se mitt förra inlägg om vad som är säkrast 🙂

Jo, det är säkrare. REK sorteras inte ihop med vanlig post och det måste typ stinka eller skramla sönder för att personalen ska flagga. Hundarna används på den vanliga postgången. Jag har insyn och du kunde inte ha mer fel. Med det sagt är det inte säkert men sällsynt att REK blir tagna. Vanliga brev däremot..
Senast redigerad av bongx 2025-07-30 kl. 00:48.
Citera
2025-07-30, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Kom på en rolig idé. Skulle man inte kunna skicka knark till några poliser från en av mina gamla FUP:ar - ringa Polisen och meddela att "det är ju sorgligt detta, vill inte förstöra livet för någon men polis X har köpt Heroin och jag kände mig skyldig rent etiskt att meddela er om detta"

En annan idé alla dessa polisbrev ni snackar om att folk får. Varför packar inte säljare i ett sånt brev? Det skulle aldrig brevbäraren öppna.

Varken roligt eller originellt. Skulle genomskådas på 1 sekund.
Citera
2025-07-30, 02:28
Medlem
Spendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Jo, det är säkrare. REK sorteras inte ihop med vanlig post och det måste typ stinka eller skramla sönder för att personalen ska flagga. Hundarna används på den vanliga postgången. Jag har insyn och du kunde inte ha mer fel. Med det sagt är det inte säkert men sällsynt att REK blir tagna. Vanliga brev däremot..

Jag vet att det inte sorteras ihop. Men det går igenom postcentralen, där allt kontrolleras vid kontroll, med hund och även röntgen används. Du har knappast övergripande översyn på hur det ser ut över hela riket.
Så du har fel.

Flera vittnesmål säger emot dig, här i tråden ifrån lastbils chafförer till folk som jobbar på posten har skrivit, även bekanta till mig som jobbar på en av dom större centralerna / terminalerna i landet.
Dom går absolut inte enbart på om det stinker eller skramlar.
Senast redigerad av Spendi 2025-07-30 kl. 02:34.
Citera
2025-07-30, 05:41
Citat:
Jag vet att det inte sorteras ihop. Men det går igenom postcentralen, där allt kontrolleras vid kontroll, med hund och även röntgen används. Du har knappast övergripande översyn på hur det ser ut över hela riket.
Så du har fel.

kontrolleras vid kontroll säger du, kontrolleras ALL post genom en process med röntgen och hund? eller är det endast dem mistänkta försändelserna som måste gå igenom en kontroll med röntgen och hundar ?
Citera
2025-07-30, 06:28
Medlem
Spendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixten112
kontrolleras vid kontroll säger du, kontrolleras ALL post genom en process med röntgen och hund? eller är det endast dem mistänkta försändelserna som måste gå igenom en kontroll med röntgen och hundar ?

Hunden får springa och nosa på alla "burar" och band osv ja, men en hund är inte 100% att den finner allt, men dom är effektiva. Röntgen på dom misstänkta försändelserna. Nu vet jag dock inte om röntgen används alltid vid dom olika kontrollerna!
Dom är ofta där flera dagar i rad med.

Det skickas ca 7 miljoner brev om dagen! Så sköter sig säljaren med stealth bland annat så brukar det komma fram skulle jag vilja påstå.
När dom tog massa brev på göteborgs terminal 2024 tror jag det var, så såg man ju att nästan alla brev va dom bruna jiffy breven... Dvs noll stealth.

Du finner mer om det i aktuell tråd, där fler skriver samma sak:

(FB) Tråden om förlorade drogförsändelser.
Senast redigerad av Spendi 2025-07-30 kl. 06:51.
Citera
2025-07-30, 07:36
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Det är inte säkrare med REK. Fler brev skickas utan REK, vilket kan ge ett sken av att det är säkrare med REK då mindre REK blir beslagtagna.

Se mitt förra inlägg om vad som är säkrast 🙂

Aha där ser man, tackar för infon! Jag kör enbart DD i dagsläget
Citera
2025-07-30, 11:32
Citat:
Hunden får springa och nosa på alla "burar" och band osv ja, men en hund är inte 100% att den finner allt, men dom är effektiva. Röntgen på dom misstänkta försändelserna. Nu vet jag dock inte om röntgen används alltid vid dom olika kontrollerna!
Dom är ofta där flera dagar i rad med.

Det skickas ca 7 miljoner brev om dagen! Så sköter sig säljaren med stealth bland annat så brukar det komma fram skulle jag vilja påstå.
När dom tog massa brev på göteborgs terminal 2024 tror jag det var, så såg man ju att nästan alla brev va dom bruna jiffy breven... Dvs noll stealth.

Du finner mer om det i aktuell tråd, där fler skriver samma sak:

(FB) Tråden om förlorade drogförsändelser.

är det samma på DHL, schenker och UPS oxså ? samma säkerhets process eller är det där enbart hos postnord ? skulle du säga att postnord har mest säkerhet jämnfört med o beställa med till ex dhl, schenker, eller ups ?
Citera
2025-07-30, 15:30
Moderator
Morfar-52s avatar
Hur man kan odla svamp tas lämpligen i (FB) Att odla svamp, vanliga frågor och länkar ./OT raderat.
Citera
2025-07-30, 15:34
Medlem
Spendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixten112
är det samma på DHL, schenker och UPS oxså ? samma säkerhets process eller är det där enbart hos postnord ? skulle du säga att postnord har mest säkerhet jämnfört med o beställa med till ex dhl, schenker, eller ups ?

Det kan jag tyvärr inte svara på, då jag känner ingen som jobbar på dom du nämner. Dvs jag känner bara till postnord.
Men det går ju troligen fler brev genom postnord! Dvs lättare att smita igenom pga mängden, men jag har endast läst om postnord i artiklar som polisen har haft dessa kontroller.

Så det kan mycket väl vara så att dom är säkrare dom du nämner, MEN jag läste om en längre bak i tråden som har testat dessa, även till diverse postboxar där du hämtar ut paketet med bankid. Han hade blivit av med paket! Finns även folk i tråden som blivit av med paket som dom har beställt REK.
Senast redigerad av Spendi 2025-07-30 kl. 15:37.
Citera
2025-07-30, 16:33
Medlem
Helt novis på kryptering osv. Finns det någon bra guide för PGP och vilka mjukvaror jag ska använda? Har fått något meddelande av säljaren med koder och skit och ett meddelande som jag ska dekryptera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in