2022-09-28, 12:18
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biden
Det är en fejkad kampanj. Dom har slagit upp slumpmässigt utvalda människor och påstått att dom har med droger att göra, sedan kollar dom i denna tråd och om någon postat här så kopierar dom den profilens länk och klistrar in bredvid en av dom slumpmässiga man valt ut.

Så med andra ord: Det finns ingen som har koll på era nick på FB och det finns ingen som behöver betala eller vara rädd. Jag har också fått det här brevet och jag ska rama in det precis som jag gjort med dom två andra som EvaLeva skickade ut för några år sedan.

Okej haha, dom har skrivit att samma namn har personen i fråga på FS men det är ju rena skitsnacket detta. Så Eva låg bakom detta tidigare? Hur kan personerna få vara kvar?
Citera
2022-09-28, 12:18
Medlem
Citat:
Jag har också fått det här brevet och jag ska rama in det precis som jag gjort med dom två andra som EvaLeva skickade ut för några år sedan.

Har du krypterat din adress själv med säljarnas nycklar när du beställer från FS4? Eller låter du FS4 kryptera automatiskt?
Citera
2022-09-28, 12:19
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debe
Har du krypterat din adress själv med säljarnas nycklar när du beställer från FS4? Eller låter du FS4 kryptera automatiskt?

Jag har gjort båda saker och fått brevet.
Senast redigerad av OsamaBinLaden 2022-09-28 kl. 13:02.
Citera
2022-09-28, 13:52
Medlem
Bidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsamaBinLaden
Jag har gjort båda saker och fått brevet.
Isåfall är det ointressant. Det är dock inte FS4 som skickat dessa brev, utan en säljare/packare.
Citera
2022-09-28, 14:03
Medlem
TwnyForReals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
jävlar vad de flesta krånglar till det enormt mycket. Monero är ännu en väldigt ny valuta så även om bitcoin går upp och ner som en bergochdalbana finns det enklare sätt vilka jag så klart inte tänker outa bara.

ni måste ju ändå fatta att det även finns en hel del poliser som kollar Flashback när det gäller nåt slags brott.

Det är liksom Sveriges största forum, finns en väldigt stor risk att en hel avdelning jobbar med enbart detta eller något. Nu tror säkert folk att det är värsta grejen att de skulle kolla upp flashback tex. det är ju typ andra träffen när man googlar typ vad som helst. forumet har funnits extremt lång tid så sitta och scrolla genom trådar är väl inget svårt.

det dumma blir då när folk säger att de har mängder av nåt hemma som de tänkt sälja
har för mig att för några år sedan var någon så dum att han sa han hade typ 10.000 E hemma. givetvis blev personen gripen ganska omgående. man ska väl ändå inte va så dum som vissa till och med sitter och planerar brott rakt öppet där alla kan se.
då är det väl självklart man åker fast, man sätter ju i princip dit sig själv.
Förstår inte varför du ens ska dra in narkotika i mitt inlägg ? Har jag insinuerat på något vis via min fråga att jag ska inhandla droger ? Det är ju du om någon som outar dig själv. Nu redigerar jag detta inlägg för att jag är en sån total jävla stolle alltså hahaha.. har inte ens uppfattat att jag skrivit i ” flugsvamp ” forumet 😂 Du har rätt, i’m the idiot. Jag erkänner bristen bittert.
Senast redigerad av TwnyForReal 2022-09-28 kl. 14:06.
Citera
2022-09-28, 16:24
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Det är en fejkad kampanj. Dom har slagit upp slumpmässigt utvalda människor och påstått att dom har med droger att göra, sedan kollar dom i denna tråd och om någon postat här så kopierar dom den profilens länk och klistrar in bredvid en av dom slumpmässiga man valt ut.

Så med andra ord: Det finns ingen som har koll på era nick på FB och det finns ingen som behöver betala eller vara rädd. Jag har också fått det här brevet och jag ska rama in det precis som jag gjort med dom två andra som EvaLeva skickade ut för några år sedan.

Dera påstådda bevis tar jag inte mycket för.
De som drabbats kan påstå att det är nån scammer som valt slumpvisa namn på eniro.

Deras påstådda skärmdumpar. Vad ska de visa?

Det är inte offentliga handlingar de länkar till. Utan skärmdumpar på hur nån SpeedyGonzales84 skrivut ut sin adress? Eller nåt. Om de ens finns?

Den enda typ av utpressning som skulle funka effektivt är utpressning där man känner den utpressade och dennes bekantskapskrets.
Citera
2022-09-28, 16:29
Medlem
st33rs avatar
Jag tror inte alls de vet vilka ens vänner eller ”nnersta krets” är . Har man inte öppen profil på Facebook vet de ingenting om dig.

Hur skulle de det? De här klåparna jobbar med luft De ger intrycket att kunna skämma ut dig. Men de har ingenting.

Då skulle de behöva bedriva detektivarbete på heltid , på plats, i varje stad som en utpressad person bor. Det skulle kosta stora resurser. Jag tvivlar på att de lägger mer resurser än porto.
Citera
2022-09-28, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsamaBinLaden
Okej haha, dom har skrivit att samma namn har personen i fråga på FS men det är ju rena skitsnacket detta. Så Eva låg bakom detta tidigare? Hur kan personerna få vara kvar?

Wtf, den vendorn var ju en av få som faktiskt alltid varit pålitlig, oväntat att det är de som skickat ut dessa breven.
Citera
2022-09-28, 17:43
Medlem
Bidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kytex
Wtf, den vendorn var ju en av få som faktiskt alltid varit pålitlig, oväntat att det är de som skickat ut dessa breven.
Vadå oväntat? Eller menar du osannolikt? Det är inte den säljaren som skickat breven denna gång.
Citera
2022-09-28, 17:48
Medlem
Bidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Vaken
Aah, så nu har dom gått över till att skicka ut brev om det :P Kommer säkert stå något om det på aftonhoran eller någon annan sidare senare.

Den tidigare versionen av detta scam mail var att dom har din porrhistorik och skulle skicka den till släkt och vänner om man inte betalade.
Ingen aning om vad det står i denna version, men det är scam oavsett.

EDIT:
Du har valts ut på måfå är vad jag försöker säga.
Eniro/hitta/MrKoll/Gula sidorna. Det är lätt att hitta random personers namn, adress och telefonnummer.
Det är scam-mail och inget du behöver oroa dig om.
Du har inte den blekaste aning om vad detta handlar om och jag rekommenderar dig att aldrig posta i denna tråd igen.
Citera
2022-09-28, 17:51
Medlem
Bidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Jag tror det är ägarna för fs4.0 som skickat ut breven.detär ju typ bara dom som hat precis alla dessa uppgifter.
Idiot, ägarna av FS4 har inte en enda adress. Det är väl ingen som är så dum på riktigt att dom använder autokryptering utan ironi alltså. Jag vet att det är kul att skoja om hur efterbliven man själv är, och sen ska någon vara värst och drar till med "jag använder en webbaserad autokrypteringsfunktion!". Men det är liksom inte roligt längre, det börjar bli uttjatat.
Citera
2022-09-28, 17:57
Medlem
Bidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Kan någon förklara, säljarna på FS4 blåser dom folk då och då när dom har lust eller hur funkar det? Eller är det så dom seriösa säljarna alltid skickar ordrarna och att dom inte ibland kommer fram är postnords fel??
FS4 har aldrig blåst någon, däremot så kan det finnas säljare på FS4 som har blåst folk. Det pågick en kampanj skapad av bubbelmint m.fl. när Archetyp var nytt. Då blev man lovad en summa pengar till sitt Archetyp-konto om man gick in i denna tråd och spammade att FS4 är lurendrejare. Faktum kvarstår dock att ni hittar ingen i denna tråd som faktiskt kan styrka att någon blivit lurad av FS4s grundare.

Det fina med FS4 är att det är ett bra team bakom. Sidan kanske ser ut som skit, men det är den mest avancerade svenska marknadsplatsen idag. Sedan litar jag på den mer än Archetyp, eftersom en av grundarna till Archetyp var en säljare på FS3 men som blev bannad för att han skapade nya säljarkonton som han exit-scammade med ett efter ett (L*****).

Jag ser det inte som omöjligt att FS4 kommer leva i 4 år, om inte ännu längre.

Det bästa med mitt inlägg är att varenda ord är sant, och det kommer bevisas tids nog. Men nu; röka och spela gta5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in