2025-07-21, 11:59
Medlem
FS är död, håller er borta från sk*ten. En vän gjorde en beställningen för 8-9 dagar sen och är nu i dispyt med vendorn för att FS inte fungerat som den ska. Det var en DD som vännen varit och letat på plats flera gånger (hittades inte), försökt sedan via sidan kontakta vendorn men sidan är i konstant 504 och legat nere (den är det fortfarande), han har försökt och ibland lyckats komma in för att skriva till vendorn men då blir sidan 504 igen precis när meddelandet ska skickas, fick till sist igenom ett meddelande till vendorn som nu inte svarat (dag 3 gått).

Ni som handlat hos FS tidigare och testat Catharsis, är detta den nya marknaden man ska använda? Rekommenderas? Ser att vissa har problem även där.
Citera
2025-07-21, 12:04
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambh89
Ni som handlat hos FS tidigare och testat Catharsis, är detta den nya marknaden man ska använda? Rekommenderas? Ser att vissa har problem även där.

Jag har aldrig handlat via FS4 tidigare, däremot var jag aktiv på Archetyp.
Fler och fler säljare dyker upp på Catharsis, och jag (samt andra) försöker få Catharsis att bli den nya marknaden för Svenskar, alltså alternativ till FS4.

Har bara sett en person än så länge som haft problem med Catharsis, och det verkar vara kopplat till att hans PGP är inkorrekt uppsatt på kontot. Annars har jag inte hört så mycket andra problem med den marknaden.

Personligen rekommenderar jag Catharsis, men var medveten om att det inte finns lika många säljare som hos FS4 (ännu). Men ha även i åtanke att Catharsis började dyka upp på radarn för svenskar för bara någon månad sedan, medans FS4 har flera år på nacken, så Catharsis behöver lite tid för att växa sig större (i alla fall på den svenska marknaden).
Citera
2025-07-21, 12:16
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvisp.Presley
Inte kunnat uppdatera TOR tidigare, men nu fanns det en uppdatering och det löste alla problemen! 😃 Tack för hjälpen man!

Härligt att höra! Glad att man kunde vara till hjälp

Citat:
Ursprungligen postat av ambh89
FS är död, håller er borta från sk*ten. En vän gjorde en beställningen för 8-9 dagar sen och är nu i dispyt med vendorn för att FS inte fungerat som den ska. Det var en DD som vännen varit och letat på plats flera gånger (hittades inte), försökt sedan via sidan kontakta vendorn men sidan är i konstant 504 och legat nere (den är det fortfarande), han har försökt och ibland lyckats komma in för att skriva till vendorn men då blir sidan 504 igen precis när meddelandet ska skickas, fick till sist igenom ett meddelande till vendorn som nu inte svarat (dag 3 gått).

Japp som svensk är Catharsis bästa sidan just nu, överlägset flest svenska vendors där och det dyker upp fler flyktingar från FS och Archetyp där varje dag! Moomin kanske blir ett alternativ i framtiden om de fixar till alla buggar och grejer som nån användare på DREAD hade listat någon sida eller två bak i tråden.

Så ja rekommenderar Catharsis starkt. De få problem sidan har verkar lösas fort eller vara problem hos specifika vendors. Glid in och kolla vet jag

catharsis.top
Citera
2025-07-21, 13:12
Medlem
tjaa, någon som vet om det går att föra över pengar från fs4 tillbaka till mitt bankkonto? Har nämligen 650kr på mitt fs4 konto som jag ha tillbaka, går det att lösa?
Citera
2025-07-21, 14:30
Medlem
Fs4 har fungerat utmärkt under dagen, hoppas det håller sig

Hade själv gärna provat catharsis men just nu har jag en beställning som mottogs i onsdags, precis innan strulet började.
Citera
2025-07-21, 14:54
Medlem
Ska väl inte säga ”helt felfritt”. Kommer fortfarande ngn enstaka 504 gateway men sajten funkar nästan som vanligt

Följande meddelande från FS Support fanns även i min inkorg (antar att den skickats till alla användare):

”Vi är för närvarande utsatta för massiva DDoS-attacker. Förövarna har gjort sina krav tydliga och vi har identifierat källan till anfallet. Vi söker nu personer med cybersäkerhetbakgrund som är villiga att hjälpa till med motattack och ta ner angriparna. Som tack för er hjälp erbjuder vi en belöning till den eller de som kan bidra med hjälp. Om du har erfarenhet av att utföra DDoS-attacker och vill vara en del av vårt team, vänligen kontakta oss via supporten för mer information om belöningen och hur du kan delta.”
Citera
2025-07-21, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Jag har aldrig handlat via FS4 tidigare, däremot var jag aktiv på Archetyp.
Fler och fler säljare dyker upp på Catharsis, och jag (samt andra) försöker få Catharsis att bli den nya marknaden för Svenskar, alltså alternativ till FS4.

Har bara sett en person än så länge som haft problem med Catharsis, och det verkar vara kopplat till att hans PGP är inkorrekt uppsatt på kontot. Annars har jag inte hört så mycket andra problem med den marknaden.

Personligen rekommenderar jag Catharsis, men var medveten om att det inte finns lika många säljare som hos FS4 (ännu). Men ha även i åtanke att Catharsis började dyka upp på radarn för svenskar för bara någon månad sedan, medans FS4 har flera år på nacken, så Catharsis behöver lite tid för att växa sig större (i alla fall på den svenska marknaden).

Intressant, verkar som C kommer bara att växa, sajten är väldigt lik Arch och alla vi vet hur bra Arch var. Tack för informationen

Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Härligt att höra! Glad att man kunde vara till hjälp

Japp som svensk är Catharsis bästa sidan just nu, överlägset flest svenska vendors där och det dyker upp fler flyktingar från FS och Archetyp där varje dag! Moomin kanske blir ett alternativ i framtiden om de fixar till alla buggar och grejer som nån användare på DREAD hade listat någon sida eller två bak i tråden.

Så ja rekommenderar Catharsis starkt. De få problem sidan har verkar lösas fort eller vara problem hos specifika vendors. Glid in och kolla vet jag

catharsis.top

Alright alright Verkar var en grym sida. Tack för informationen
Citera
2025-07-21, 15:36
Medlem
Hej! Jag har skrivit meddelande till en säljare på Catharsis, men får inget svar (den enda säljare som säljer det jag vill ha). Har försökt maila en fråga om PGP till support, men lyckas inte skicka iväg det. Ni skriver här att man måste lägga upp PGP-nyckel på Catharsis, men enligt Luffarns blogg är det frivilligt. Kan det vara att jag inte har lagt in en PGP-nyckel som gör att jag inte får några svar?

Jag har försökt ladda ner PGP-nyckel via en app som heter Open Key chain. Men jag fattar verkligen inte vad jag ska göra med nyckeln som skapas där. Har inte fått fråga om något lösenord. Uppfattar bara att det är en nyckel, inte en offentlig och en privat... Vet i sjutton om jag kommer lösa detta.

Ytterligare något jag inte fattar är vad som menas när det på Catharsis står att man kan använda marknadsplatsens PGP. Vad ska jag göra med den? Ska den klistras in någonstans?

Förlåt för nybörjarfrågor av en totalt oteknisk tjej. Hoppas någon kan hjälpa mig!
Citera
2025-07-21, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akkefurre
tjaa, någon som vet om det går att föra över pengar från fs4 tillbaka till mitt bankkonto? Har nämligen 650kr på mitt fs4 konto som jag ha tillbaka, går det att lösa?
Tja ja och nej. Du måste först plocka ut crypton till egen wallet för att sedan sälja den för Fiat valuta. Går absolut men långt ifrån värt stegen för så lite pengar. Kolla om nån polare kan swisha dig de så beställer du åt hen för dom pengarna du har på FS! Så hade jag iaf försökt göra
Citera
2025-07-21, 15:54
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livsnjutaren2
Hej! Jag har skrivit meddelande till en säljare på Catharsis, men får inget svar (den enda säljare som säljer det jag vill ha). Har försökt maila en fråga om PGP till support, men lyckas inte skicka iväg det. Ni skriver här att man måste lägga upp PGP-nyckel på Catharsis, men enligt Luffarns blogg är det frivilligt. Kan det vara att jag inte har lagt in en PGP-nyckel som gör att jag inte får några svar?

Jag har försökt ladda ner PGP-nyckel via en app som heter Open Key chain. Men jag fattar verkligen inte vad jag ska göra med nyckeln som skapas där. Har inte fått fråga om något lösenord. Uppfattar bara att det är en nyckel, inte en offentlig och en privat... Vet i sjutton om jag kommer lösa detta.

Ytterligare något jag inte fattar är vad som menas när det på Catharsis står att man kan använda marknadsplatsens PGP. Vad ska jag göra med den? Ska den klistras in någonstans?

Förlåt för nybörjarfrågor av en totalt oteknisk tjej. Hoppas någon kan hjälpa mig!

Jag laddade ner Open KeyChain lite snabbt för att testa.
Detta bör vara stegen du borde behöva ta:

1. Skapa konto på Catharsis (antar att du redan gjort detta)
2. Väl inloggad, klicka på ikonen längst uppe till höger som ser ut som en liten gubbe (till vänster där man väljer valuta och språk). Klicka på "Settings". På en mobil så är det de 3 strecken längst uppe till höger, sen klickar du på "Account", sen "Settings".
3. Gå till "Authentication".
4. Under "PGP Public Key" ska du nu klistra in din PUBLIC key från Open KeyChain.
5. Öppna Open KeyChain på telefonen. Välj den nyckel du vill använda som finns under "My Keys" (om du bara har skapat en, klicka på den).
6. Klicka på "kopiera"-knappen (den som finns precis under QR-koden). Det ska stå "Key has been copied to the clipboard!" när du klickat där.
7. Gå tillbaka till Catharsis och klistra in din PUBLIC key.
8. Spara.
9. Klar.

I framtiden så använder du nu PGP för att komma in på ditt konto, och ditt konto är nu helt "upplåst" så du kan kan kontakta supporten, skapa ordrar, etc.

EDIT:
Mycket viktigt!
Public Key är vad man använder för att KRYPTERA meddelanden.
Vill du motta ett krypterat meddelande så ger du dom din PUBLIC key - denna används för att sedan kryptera meddelandet.
Vill du SKICKA ett krypterat meddelande? Då använder du MOTTAGARENS Public key för att kryptera ett meddelande.

Public key ser ut på följande sätt:

-----BEGIN PGP PUBLIC KEY BLOCK-----
MASSOR MED TEXT, SIFFROR OCH TECKEN
-----END PGP PUBLIC KEY BLOCK-----

Notera hur den faktiskt börjar på "Public key".

Vill du AVKRYPTERA ett meddelande du mottagit? Då används vad som kallas "PRIVATE key".
Denna nyckel ska du ALDRIG(!!!) ge ut till någon, någonsin. Gör du det så kan den personen se alla krypterade meddelanden du mottagit (om de kommer över dina meddelanden).
Du använder även din PRIVATE key till att AVKRYPTERA det meddelandet du får när du försöker logga in på Catharsis när du väl satt upp PGP på ditt konto.

För att AVKRYPTERA ett meddelande i Open KeyChain:
- Gå till "startsidan" av Open KeyChain (där du ser "My Keys").
- Klicka på övre vänstra hörnet (de 3 strecken).
- Klicka på "Encrypt/Decrypt".
- Om du har en text du vill avkryptera, antingen kopiera den, eller spara den i en textfil. Sen väljer du det val som passar bäst - "Read from Clipboard" om du bara kopierade texten. "Select input file" om du vill välja en fil du sparat texten i.

Blir du av med dina nycklar så tappar du även åtkomsten till ditt konto.
Spara dom på en annan enhet, t.ex. din dator, eller ett USB-minne, eller något som du kan enkelt gömma.
För att göra en backup, klicka på den nyckeln du vill spara (under "My Keys" på startsidan av Open KeyChain), sen klickar du uppe i högra hörnet på de 3 "punkterna" och väljer "Backup key".

EDIT 2:
Det går tydligen att även göra en backup av ens nycklar genom att:
- Gå till startsidan av Open KeyChain
- Klicka på de 3 strecken uppe i vänstra hörnet
- Klicka på "Backup/Restore".

Citat:
Ursprungligen postat av livsnjutaren2

Denna del fattar jag inte helt heller.
Jag antar att dom menar att man kan använda SÄLJARENS PGP när man kontaktar dom/lägger ordrar.
Denna hittar man om man klickar på en säljares namn, där det står "PGP Key".
Alternativ så menar dom att marknaden har auto-kryptering, det vill säga när du skapar en order så krypteras alla uppgifterna automatiskt med säljarens PGP så ingen annan än säljaren kan se vad du gett för uppgifter.
Senast redigerad av LordOfCheese 2025-07-21 kl. 16:26.
Citera
2025-07-21, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Jag laddade ner Open KeyChain lite snabbt för att testa.
Detta bör vara stegen du borde behöva ta:

1. Skapa konto på Catharsis (antar att du redan gjort detta)
2. Väl inloggad, klicka på ikonen längst uppe till höger som ser ut som en liten gubbe (till vänster där man väljer valuta och språk). Klicka på "Settings". På en mobil så är det de 3 strecken längst uppe till höger, sen klickar du på "Account", sen "Settings".
3. Gå till "Authentication".
4. Under "PGP Public Key" ska du nu klistra in din PUBLIC key från Open KeyChain.
5. Öppna Open KeyChain på telefonen. Välj den nyckel du vill använda som finns under "My Keys" (om du bara har skapat en, klicka på den).
6. Klicka på "kopiera"-knappen (den som finns precis under QR-koden). Det ska stå "Key has been copied to the clipboard!" när du klickat där.
7. Gå tillbaka till Catharsis och klistra in din PUBLIC key.
8. Spara.
9. Klar.

I framtiden så använder du nu PGP för att komma in på ditt konto, och ditt konto är nu helt "upplåst" så du kan kan kontakta supporten, skapa ordrar, etc.

EDIT:
Mycket viktigt!
Public Key är vad man använder för att KRYPTERA meddelanden.
Vill du motta ett krypterat meddelande så ger du dom din PUBLIC key - denna används för att sedan kryptera meddelandet.
Vill du SKICKA ett krypterat meddelande? Då använder du MOTTAGARENS Public key för att kryptera ett meddelande.

Public key ser ut på följande sätt:

-----BEGIN PGP PUBLIC KEY BLOCK-----
MASSOR MED TEXT, SIFFROR OCH TECKEN
-----END PGP PUBLIC KEY BLOCK-----

Notera hur den faktiskt börjar på "Public key".

Vill du AVKRYPTERA ett meddelande du mottagit? Då används vad som kallas "PRIVATE key".
Denna nyckel ska du ALDRIG(!!!) ge ut till någon, någonsin. Gör du det så kan den personen se alla krypterade meddelanden du mottagit (om de kommer över dina meddelanden).
Du använder även din PRIVATE key till att AVKRYPTERA det meddelandet du får när du försöker logga in på Catharsis när du väl satt upp PGP på ditt konto.

För att AVKRYPTERA ett meddelande i Open KeyChain:
- Gå till "startsidan" av Open KeyChain (där du ser "My Keys").
- Klicka på övre vänstra hörnet (de 3 strecken).
- Klicka på "Encrypt/Decrypt".
- Om du har en text du vill avkryptera, antingen kopiera den, eller spara den i en textfil. Sen väljer du det val som passar bäst - "Read from Clipboard" om du bara kopierade texten. "Select input file" om du vill välja en fil du sparat texten i.

Blir du av med dina nycklar så tappar du även åtkomsten till ditt konto.
Spara dom på en annan enhet, t.ex. din dator, eller ett USB-minne, eller något som du kan enkelt gömma.
För att göra en backup, klicka på den nyckeln du vill spara (under "My Keys" på startsidan av Open KeyChain), sen klickar du uppe i högra hörnet på de 3 "punkterna" och väljer "Backup key".

EDIT 2:
Det går tydligen att även göra en backup av ens nycklar genom att:
- Gå till startsidan av Open KeyChain
- Klicka på de 3 strecken uppe i vänstra hörnet
- Klicka på "Backup/Restore".

Denna del fattar jag inte helt heller.
Jag antar att dom menar att man kan använda SÄLJARENS PGP när man kontaktar dom/lägger ordrar.
Denna hittar man om man klickar på en säljares namn, där det står "PGP Key".
Alternativ så menar dom att marknaden har auto-kryptering, det vill säga när du skapar en order så krypteras alla uppgifterna automatiskt med säljarens PGP så ingen annan än säljaren kan se vad du gett för uppgifter.

Tack så hemskt mycket för det utförliga svaret! Så värdefullt!:Jag tror äntligen att jag fattar!
Citera
2025-07-21, 17:35
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boogeyman22
Mmm och när man väl kommer in så blir det timed out typ direkt
Fs4 är tillbaka iaf för mig. Gjort en beställning och väntar på mitt godis..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in