2025-06-16, 14:27
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Vet inte. Kommer ej in heller.
o ni har rätt mirror? Kan vara mkt trafik nu o strul med det iom väldigt många vill in innan midsommar o arch nere.
Citera
2025-06-16, 14:27
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoerro
Det var i stort sett exakt samma svenska säljare på ARC som på FS.

Ah okej tack.

Då tar jag det lugnt tills jag vet vilka vendors som kan tänkas åkt på det här. Så man inte sitter och skickar iväg ordrar på FS4 t.ex. G&B och sen är dom en av alla som torskade. I värsta fall kanske polisen har full tillgång till deras kanaler och PGP.
Citera
2025-06-16, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceShip123
Hur hittar du rätt address?
På dread. Dom har verifierade länkar där.
Citera
2025-06-16, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nej, jag kommer in.

arch var alltså tillslag, var ändå var det sååå säkert enligt alla trogna fans. Säljarna passade säkerligen på o scamma under tiden, finns ingen skön moral i dessa siter som alla förstår.

Flugis är öppen o håller väl flaggan tills dess dessa oxå åker, det kommer ske frågan är när. bästa är gatan som alltid.
Hur då? Skulle polisen ha läckt info om tillslaget till säljare?
Citera
2025-06-16, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Ah okej tack.

Då tar jag det lugnt tills jag vet vilka vendors som kan tänkas åkt på det här. Så man inte sitter och skickar iväg ordrar på FS4 t.ex. G&B och sen är dom en av alla som torskade. I värsta fall kanske polisen har full tillgång till deras kanaler och PGP.
Vad säger du har GoB torskat???
Citera
2025-06-16, 14:40
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qab37afb7uiae7er-
Hur då? Skulle polisen ha läckt info om tillslaget till säljare?
Nej, men vi vet ju inte hur långt polisen kom med egen inlogg innan säljarna som uppenbarligen klarade sig cashade ut innestående orders.

Tråkigt o får nog alla inse att nätet är lurigt oavsett säkerhet med krypto o darknet.
Citera
2025-06-16, 14:40
Medlem
farsaTacklarns avatar
Sånt jäävla dåligt utbud på den sidan, reggade mig igår.
Fanns typ 10 produkter i hela Sverige varav majoriteten var Attentin, elvanse, o tjack.
Citera
2025-06-16, 14:57
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackpanna
Vad säger du har GoB torskat???

Det vet jag inte. Det var ett exempel på en stor vendor.

Om polisen tagit ett antal vendors i samband med tillslaget mot AT så vet vi ju inte vilka vendors det handlar om.
Har de dessutom kanske lyckats få PGP nycklar så ligger man ju risigt till. Allt beror ju på hur bra OPSEC våra kära vendors har.

Inte ens ASNT verkar ha haft särskilt bra OPSEC eftersom polisen kom åt alla koder och kunde skicka signade meddelanden på t.ex. Dread.
Citera
2025-06-16, 15:04
Medlem
FS får mer skit än de förtjänar. Som någon sa så finns exakt samma säljare på FS som fanns på Archetyp. Om en säljare scammar så har det alltså inte med FS eller Archetyp att göra.

Det dummaste man nu kan göra är att gå till den största internationella marknaden. Vilken marknad kommer LE ta ner nästa gång? Vilken marknad har högst risk för en exit scam? Svaren på båda frågorna är den största marknaden. Anledningen till att Archetyp och FS har klarat sig så länge är att de var små. När Archetyp blev störst så var det bara en tidsfråga innan LE skulle ta ner dem eller att pengarna blev så stora att en exit scam skulle komma.

FS har funnits länge, vilket ger förtroendepoäng jämfört med nya okända marknadsplatser. FS är litet jämfört med de stora internationella, vilket gör att LE inte kommer att bry sig. Alla säljare finns redan på FS. Så att det ens är en diskussion om vart man nu ska ta vägen är obegripligt.
Citera
2025-06-16, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Det vet jag inte. Det var ett exempel på en stor vendor.

Om polisen tagit ett antal vendors i samband med tillslaget mot AT så vet vi ju inte vilka vendors det handlar om.
Har de dessutom kanske lyckats få PGP nycklar så ligger man ju risigt till. Allt beror ju på hur bra OPSEC våra kära vendors har.

Inte ens ASNT verkar ha haft särskilt bra OPSEC eftersom polisen kom åt alla koder och kunde skicka signade meddelanden på t.ex. Dread.
Aha okey då fattar jag👍
Citera
2025-06-16, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SockerStavros
FS får mer skit än de förtjänar. Som någon sa så finns exakt samma säljare på FS som fanns på Archetyp. Om en säljare scammar så har det alltså inte med FS eller Archetyp att göra.

Det dummaste man nu kan göra är att gå till den största internationella marknaden. Vilken marknad kommer LE ta ner nästa gång? Vilken marknad har högst risk för en exit scam? Svaren på båda frågorna är den största marknaden. Anledningen till att Archetyp och FS har klarat sig så länge är att de var små. När Archetyp blev störst så var det bara en tidsfråga innan LE skulle ta ner dem eller att pengarna blev så stora att en exit scam skulle komma.

FS har funnits länge, vilket ger förtroendepoäng jämfört med nya okända marknadsplatser. FS är litet jämfört med de stora internationella, vilket gör att LE inte kommer att bry sig. Alla säljare finns redan på FS. Så att det ens är en diskussion om vart man nu ska ta vägen är obegripligt.

Känns rätt troligt att de vendors som har samma namn på AT som på FS inte sitter och packar pillerkartor som vanligt idag. De är nog jävligt nervösa och lär lösa upp nuvarande organisering och dra, samtidigt som de har orderingången öppen så att de kan plocka ut så mycket krypto som möjligt fram tills snuten knackar på dörren. Dåligt läge att lägga en beställning hos dessa vendors på FS närmsta dagarna, är mitt tips.
Citera
2025-06-16, 16:05
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SockerStavros

Problemet är ju inte säljarna utan de som driver marknaden. Varför är det så svårt att förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in