Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
I väntan på svar från berörda moderatorer och/eller admin så kan jag ju passa på att lägga in fler konspirationsteoretiska trådar som moderatorkåren tycker passar väl under "Politik: Utrikes". Självklart, som vanligt, extremt undermåliga trådstarter av spekulativ karaktär där ett dåligt underbyggt, ibland fullständigt orealistiskt scenario, målas upp som fakta.
Vi kan börja med:
Trump helt öppen med plan på att avskaffa demokratin?.
Trådstarten i sin helhet:
Är det här kvaliteten som Flashbacks användare bör förvänta sig av Politik: Utrikes samt underforumets moderatorkår?
Den tråden tycker jag inte passar i Konspirationsforumet. Diskussionsunderlaget är att analysera vad Trump menar med något han sagt öppet. Det finns ingen frågeställning om konspirationer, dolda agendor eller något sådant i trådstarten.
Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Jag ville inte tro det, därför bestämde jag mig för att hjälpa moderatorerna lite på traven genom att skapa en tråd om samma ämne i rätt underforum i en naiv förhoppning om att trådarna kunde sammanfogas:
Alternativ konspirationsteori: Trump helt öppen med plan på att avskaffa demokratin?
Trådstarten i sin helhet:
Man kan ju såklart fundera över vilken av trådstarterna som håller högst nivå, och vilket av underforumen "Politik: Utrikes" och "Konspirationsteorier och alternativa teorier" som platsar bäst för seriösa diskussioner.
Detta är däremot en tråd som passar i konspirationsforumet. Här är frågeställningen om Trump egentligen vill göra något annat än det som sagts öppet. Konspirerar han för att uppnå något mål som inte ligger i linje med vad han säger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Personlig bias hör inte hemma i moderering av forumet, men om vi skulle skicka allt som MAGA-/TDS-gängen rapporterar för 0.02 i Politik: USA till KoAT, så tror jag att moderatorerna där skulle bli ganska griniga på oss om vi säger som så.
Försök diskutera ämnena istället för att genast försöka få motståndarsidans trådar skickade till KoAT, så blir debatten bättre.
Ja, lite griniga skulle vi nog bli.
Till sist, angående faktagranskandet när det gäller konspirationsforumet.
Om en konspirationsteori är sann eller inte har ingen betydelse, handlar tråden om en konspiration passar den i konspirationsforumet.
Det går lika utmärkt att diskutera konspirationer som de flesta anser vara bevisade som teorier som inte en enda människa tror på, förutom den som startar tråden möjligen.
Att något bara anses vara felaktig tycker jag inte är ett skäl att placera en tråd i konspirationsforumet. Det bemöts bättre i respektive ämnesforum.
/Moderator i Konspirationsforumet