I väntan på svar från berörda moderatorer och/eller admin så kan jag ju passa på att lägga in fler konspirationsteoretiska trådar som moderatorkåren tycker passar väl under "Politik: Utrikes". Självklart, som vanligt, extremt undermåliga trådstarter av spekulativ karaktär där ett dåligt underbyggt, ibland fullständigt orealistiskt scenario, målas upp som fakta.
Vi kan börja med:
Trump helt öppen med plan på att avskaffa demokratin?.
Trådstarten i sin helhet:
Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Trump höll tal igår i Florida. Som avslutning uppmanade han alla att rösta i detta val, bara denna gång. För att fortsätta med :
"You won't have to do it any more. Four more years , you know what? It'll be fixed, it'll be fine. You won't have to vote anymore"
Är Trump så blatant öppen med planen att avskaffa demokratin? Eller vad menar han? Varför anser han att folket inte kommer behöva rösta om fyra år?
Hela talet finns här. Ovan citat kommer cirka 54:30 in i videon.
https://youtu.be/fHXI-k8dD5g?si=PyTNvaZTf5RQpU1H
Är det här kvaliteten som Flashbacks användare bör förvänta sig av Politik: Utrikes samt underforumets moderatorkår? Jag ville inte tro det, därför bestämde jag mig för att hjälpa moderatorerna lite på traven genom att skapa en tråd om samma ämne i rätt underforum i en naiv förhoppning om att trådarna kunde sammanfogas:
Alternativ konspirationsteori: Trump helt öppen med plan på att avskaffa demokratin?
Trådstarten i sin helhet:
Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
På ett kampanjmöte i Florida lovade Trump att tillsätta konservativa domare i SCOTUS för att skydda religionsfriheten. Han uppmanade därför sina konservativa, kristna väljare, en grupp som traditionellt inte brukar rösta, att rösta på honom: “Christians, get out and vote. Just this time,” ... “They’re not big voters.”. För att samla de kristna väljarna lovade Trump att om de röstar på honom i valet så kommer han genom skyddet från SCOTUS, genom att “once again appoint rock-solid conservative judges who will protect religious liberty.” se till att de om de så önskar kan gå tillbaka till sitt traditionellt låga valdeltagande. Eftersom deras intressen kommer att vara skyddade över en överskådlig framtid.
Men, tänk om han egentligen menade något annat.
Tänk om Trump faktiskt vill avskaffa fria val och demokrati. Tänk om han vill placera sig själv som diktator på livstid! Blinkade han inte lite väl mycket under talet? Skickade han inte hemliga signaler? Tyvärr har jag ingen foliehatt hemma så jag vet inte hur jag ska tolka alla hemliga signaler och hundvisslor som fullständigt sprutar ur Trump varje gång han öppnar munnen. Men tänk om han planerar att omforma USA till en diktatorisk lydstat under Ryssland!
Vore inte det förfärligt?
Tänk om Trump har lierat sig med sin stab och det republikanska partiet för att avskaffa hela västerlandet och skänka oss till Putin själv! Jag menar, fattar ni inte hur många som måste "vara med på det" inom det politiska etablissemanget i USA om nu Trump tänker avskaffa demokratin?
Jag säger inte att Trump på något sätt är nazist, men använder han sig inte lite väl mycket av nazistretorik? Be mig inte exemplifiera vad jag menar, jag har ingen aning, jag ställer bara frågor!
Det här kanske verkar vara en vanvettig idé för alla självständigt tänkande människor. Men det är en alternativ idé, en konspirationsteori, som därför bör diskuteras under det här forumet som heter "Konspirationer och alternativa teorier". Så kan istället faktabaserade diskussioner hållas där de hör hemma.
Källor:
https://www.washingtonpost.com/elect...-harris-trump/
https://www.nytimes.com/2024/07/27/u...hristians.html
Man kan ju såklart fundera över vilken av trådstarterna som håller högst nivå, och vilket av underforumen "Politik: Utrikes" och "Konspirationsteorier och alternativa teorier" som platsar bäst för seriösa diskussioner.