2025-02-24, 18:23
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Som då beslutar efter personliga tycken och inte fakta baserat menar du?
Eftersom jag inte får föra en diskussion angående ert jobb så känns det som du fiskar efter att få dela ut en varning.
Om så är fallet så är lågvattenstämpeln lägre än tidigare.
Fakta: Trump är rysk agent= konspiration!
Min granne sa till mig att kungen är Mossad agent, är det då ok för mig att sprida detta rykte som sanning på fb i tråden om kungafamiljen?
Du får föra diskussionen hur mycket du vill, och just det här beslutet, om trådens placering, har jag inte deltagit i att fatta. Däremot får jag precis som du redogöra för vad jag tycker om saken i den här metatråden.
Citera
2025-02-24, 18:32
Medlem
acid marias avatar
Forumet är inte en plats för saklig och verklighetsbaserad kommunikation, det är ett aktivistcenter och inte en plats att utbyta och utveckla tankar om nån nu ens trodde det

Tänk va bra det vore om man kunde byta ut modsen till en ny fräsh AI
Senast redigerad av acid maria 2025-02-24 kl. 19:30.
Citera
2025-02-24, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Metafrågor om moderering skall diskuteras här, ingen annanstans. Dina inlägg var således OT i tråden.

Så får jag posta att kungen är mossad agent som sanning i forumet för kungafamiljen för att min granne sa det till mig?
Eller skulle det klassas som konspiration?
Det har väl samma bäring som vem som helst utan bevis bakom det som sägs eller?
Citera
2025-02-24, 18:35
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Så får jag posta att kungen är mossad agent som sanning i forumet för kungafamiljen för att min granne sa det till mig?
Eller skulle det klassas som konspiration?
Det har väl samma bäring som vem som helst utan bevis bakom det som sägs eller?
Det skulle troligen klassas som material för Papperskorgen.
Citera
2025-02-24, 18:37
Medlem
Citat:
Det skulle troligen klassas som material för Papperskorgen.

Varför gör inte TS om att Trump är rysk agent det då?
Är precis samma material som att kungen är mossad agent, dvs material för papperskorgen!
Citera
2025-02-24, 18:49
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Funderingar, teorier och diskussioner kring varför en person beter sig på ett visst sätt är inte konspirationsteorier, utan ett sökande efter förklaringar.
Så om harn en teori om att Wallenberg har hållhakar på alla statsministrar och styr Sverige med järnhand..

Det är ingen konspirationsteori :P?
Citera
2025-02-24, 18:50
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Varför gör inte TS om att Trump är rysk agent det då?
Är precis samma material som att kungen är mossad agent, dvs material för papperskorgen!
Som jag förstått det så finns det indicier från flera av varandra oberoende källor om att Trump har någon sorts koppling till Kreml.
Under tidigare valkampanjer skreks och gapades det ju om att han är finansierad av Ryssland etc..
Även om jag personligen tror att detta är oerhört överdrivet så har det vevats till förbannelse i MSM, och då blir det väl svårt att avfärda det som konspirationsteorier?
Citera
2025-02-24, 18:52
Medlem
styckets avatar
Citat:
Som jag förstått det så finns det indicier från flera av varandra oberoende källor om att Trump har någon sorts koppling till Kreml.
Under tidigare valkampanjer skreks och gapades det ju om att han är finansierad av Ryssland etc..
Även om jag personligen tror att detta är oerhört överdrivet så har det vevats till förbannelse i MSM, och då blir det väl svårt att avfärda det som konspirationsteorier?

SÅ med denna logik om jag preseneterar indicier för en känd konspirationsteori är den godkänd att vara i politik forumet?
Citera
2025-02-24, 18:54
Medlem
godhetsapostelns avatar
Att putin skulle ha en hållhake på trump är en väldigt krystad konspiratinsteori. Förstår man inte det är man idiot.

Ungefär lika krystad som har Duplantis AIDS?

Det handlar om extremt låg kvalite på flashback och kommer att bli dess död.
Senast redigerad av godhetsaposteln 2025-02-24 kl. 18:56.
Citera
2025-02-24, 19:00
Medlem
Citat:

Hör vad du säger och är fullt medveten om allt som PÅSTÅS, men det är just bara påståenden utan BEVIS.
” Vad är då en konspirationsteori? Det enkla svaret är att det är en obevisad teori om att det pågår en konspiration.

Det är ju förvisso riktat mot lärare som behandlar SVÅRA frågor och kanske för mycket att begära från mods på FB

”Kompetensutveckling för dig som arbetar med utbildning.Svåra frågor i klassrummet”

Du verkar behöva lite kompetensutveckling och uppmanar dig att trycka på länken, man kan lära sig något nytt varje dag!
Med det sagt kan jag inte tillägga mer och återstår och se om kompetensen ökar eller ej på era inlägg/modereringar, trevlig kväll!
https://www.levandehistoria.se/for-skola/kompetensutveckling-for-dig-som-arbetar-med-utbildning/sjalvstudiekurs-for-larare-svara-fragor-i-klassrummet/konspirationsteorier
Citera
2025-02-24, 19:04
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
SÅ med denna logik om jag preseneterar indicier för en känd konspirationsteori är den godkänd att vara i politik forumet?

Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Att putin skulle ha en hållhake på trump är en väldigt krystad konspiratinsteori. Förstår man inte det är man idiot.

Ungefär lika krystad som har Duplantis AIDS?

Det handlar om extremt låg kvalite på flashback och kommer att bli dess död.
När det handlar om ämnen där det finns två mer eller mindre tydliga åsiktsläger så väller det alltid in rapporter för 0.02 från motsatt sida, när något påstående som inte kan bekräftas med 100% säkerhet görs i en trådstart, med önskan om att tråden flyttas till KoAT.
Min personliga åsikt är att vi skall vara restriktiva med att flytta trådar dit, särskilt när det gäller ämnen som knappast skulle bli bra trådar i KoAT.
Citera
2025-02-24, 19:06
Medlem
styckets avatar
Citat:
När det handlar om ämnen där det finns två mer eller mindre tydliga åsiktsläger så väller det alltid in rapporter för 0.02 från motsatt sida, när något påstående som inte kan bekräftas med 100% säkerhet görs i en trådstart, med önskan om att tråden flyttas till KoAT.
Min personliga åsikt är att vi skall vara restriktiva med att flytta trådar dit, särskilt när det gäller ämnen som knappast skulle bli bra trådar i KoAT.
Så skillnaden blir i princip konspirationsteorier som "mainstream" godkänner och ser som möjliga, gentemot de som du och andra mainstreamare inte tror på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in