2024-07-28, 20:04
Medlem
KlausSteins avatar
På ett kampanjmöte i Florida lovade Trump att tillsätta konservativa domare i SCOTUS för att skydda religionsfriheten. Han uppmanade därför sina konservativa, kristna väljare, en grupp som traditionellt inte brukar rösta, att rösta på honom: “Christians, get out and vote. Just this time,” ... “They’re not big voters.”. För att samla de kristna väljarna lovade Trump att om de röstar på honom i valet så kommer han genom skyddet från SCOTUS, genom att “once again appoint rock-solid conservative judges who will protect religious liberty.” se till att de om de så önskar kan gå tillbaka till sitt traditionellt låga valdeltagande. Eftersom deras intressen kommer att vara skyddade över en överskådlig framtid.

Men, tänk om han egentligen menade något annat.

Tänk om Trump faktiskt vill avskaffa fria val och demokrati. Tänk om han vill placera sig själv som diktator på livstid! Blinkade han inte lite väl mycket under talet? Skickade han inte hemliga signaler? Tyvärr har jag ingen foliehatt hemma så jag vet inte hur jag ska tolka alla hemliga signaler och hundvisslor som fullständigt sprutar ur Trump varje gång han öppnar munnen. Men tänk om han planerar att omforma USA till en diktatorisk lydstat under Ryssland!

Vore inte det förfärligt?

Tänk om Trump har lierat sig med sin stab och det republikanska partiet för att avskaffa hela västerlandet och skänka oss till Putin själv! Jag menar, fattar ni inte hur många som måste "vara med på det" inom det politiska etablissemanget i USA om nu Trump tänker avskaffa demokratin?

Jag säger inte att Trump på något sätt är nazist, men använder han sig inte lite väl mycket av nazistretorik? Be mig inte exemplifiera vad jag menar, jag har ingen aning, jag ställer bara frågor!

Det här kanske verkar vara en vanvettig idé för alla självständigt tänkande människor. Men det är en alternativ idé, en konspirationsteori, som därför bör diskuteras under det här forumet som heter "Konspirationer och alternativa teorier". Så kan istället faktabaserade diskussioner hållas där de hör hemma.

Källor:
https://www.washingtonpost.com/elections/2024/07/26/2024-election-campaign-updates-harris-trump/
https://www.nytimes.com/2024/07/27/us/politics/trump-votes-christians.html
Citera
2024-07-28, 20:13
Medlem
Duger inte existerande trådar?
Citera
2024-07-28, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiagnosGrandios
Som nedan, men denna tråd ligger i bättre ämne, konspirationsteorier finns i bägge läger.
(FB) Trump helt öppen med plan på att avskaffa demokratin?
Senast redigerad av tjanska 2024-07-28 kl. 20:19.
Citera
2024-07-28, 20:19
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiagnosGrandios

Jag skulle vilja diskutera ämnet i existerande tråd, men tyvärr kan jag inte på grund av reglerna som gäller under Politik Utrikes. Det här är ju en alternativ konspirationsteori och hör inte hemma i ett forum med sådana höga krav på kvalitet och verkshöjd.
Citera
2024-07-28, 21:26
Medlem
KlausSteins avatar
Tänk om Trumps plan är att först tillsätta domare som är med på konspirationen, för att sen med deras goda minne skriva om konstitutionen? I verkligheten kräver detta såklart mer än bara domare i SCOTUS. För att ta bort det 22:a tillägget så krävs:

Citat:
An amendment may be proposed by a two-thirds vote of both Houses of Congress, or, if two-thirds of the States request one, by a convention called for that purpose. The amendment must then be ratified by three-fourths of the State legislatures, or three-fourths of conventions called in each State for ratification.

Men nu är vi ju inte längre i den tråkiga och kalla verkligheten. Vi befinner oss istället i post-verkligheten där fantasin hos den galnaste råder som moderat verklighetsbeskrivning. Alltså inte bara kan Trump kröna sig själv som diktator och vasall till Putin, jag vet att så kommer att ske på grund av de kosmiska strålningarna jag uppfattar från skärmen när jag läser Aftonbladet.

Men ska vi verkligen stanna där? Vi vet ju att Kung Trump som helt unik individ har fått åtalsimmunitet mot allt av den korrupta SCOTUS han själv har tillsatt. Men vad hindrar honom från att expandera det till sina ättlingar för alla generationer?

Nej, vi måste slå tillbaka hårt innan Trump säljer ut hela västvärlden och skapar det tredje världskriget genom att bråka med Ryssland... fast han är ju Putins vän... hur är det nu? Han startar det tredje världskriget genom att smälla av ett par atombomber över... Kina? Men de är ju också vänner med Putin... Nordkorea? Nej, han är ju vän med Kim Jong Un.

Mexiko? Kommer Trump förklara krig mot Mexiko och på det sättet ta över världen? Fasen vad krångligt allt blev plötsligt. Att försöka lägga fram ett koherent argument är verkligen inte enkelt även i post-verkligheten.

Jag nöjer mig helt enkelt med att säga att Trump med Ryssland kommer att starta det tredje världskriget mot Ryssland så att Ryssland kan besegra Ryssland och Putin kan avsätta Putin och på så sätt ta makten över USA samtidigt som Trump placerar sig på tronen I Kreml. Och därför kommer han att smälla av kärnvapen i både Kreml och D.C.

Källa: https://www.whitehouse.gov/about-the-white-house/our-government/the-constitution/
Senast redigerad av KlausStein 2024-07-28 kl. 21:28.
Citera
2024-07-29, 14:58
Medlem
KlausSteins avatar
Kan det vara så att Trump vill avskaffa demokratin för att genomföra sitt stora projekt "Project 2025"? I verkligheten så vet vi såklart att Trump inte har något som helst med "Project 2025" att göra. Men i post-verkligheten så vet jag att han ljuger. Som bevis lägger jag fram att jag alltid vet när Trump ljuger. Och det vet jag för att när Trump ljuger så vet jag.

"Project 2025" är ett fruktansvärt tyranniskt projekt. Exakt hur och varför vet jag inte, men andra sa att så är fallet. Och eftersom Trump står bakom det så måste det ju vara hemskt. Jag tror att "Project 2025" syftar till att demontera demokraterna som parti och göra GOP till ensamma härskare i en en-parti stat under Putins vasall Trump. Eftersom vi vet att "Project 2025" egentligen går ut på att avskaffa demokratin och förtrycka det amerikanska folket under Trump så är det extremt viktigt att det stoppas i sin helhet!

Vad står då i "Project 2025"? Låt oss kolla upp kapitlet om FED.

Citat:
* Eliminate “full employment” from the Fed’s mandate, requiring it to
focus on price stability alone.

* Have elected officials compel the Fed to specify its target range for
inflation and inform the public of a concrete intended growth path.
There should be no more “flexible average inflation targeting,” which
amounts to ex post justification for bad policy.

* Focus any regulatory activities on maintaining bank capital
adequacy. Elected o"cials must clamp down on the Fed’s incorporation of
environmental, social, and governance factors into its mandate, including by
amending its financial stability mandate.

* Curb the Fed’s excessive last-resort lending practices. These practices
are directly responsible for “too big to fail” and the institutionalization of
moral hazard in our financial system.

* Appoint a commission to explore the mission of the Federal Reserve,
alternatives to the Federal Reserve system, and the nation’s financial
regulatory apparatus.

* Prevent the institution of a central bank digital currency (CBDC). A
CBDC would provide unprecedented surveillance and potential control of
financial transactions without providing added benefits available through
existing technologies.

Vad i helvete! Begränsa FEDs makt att trycka pengar, baila ut banker och andra institutioner samt förhindra en centraliserad digital valuta, övervakad och kontrollerad av staten? Det här är ju precis vad en tyrannisk Putin-kommunist hade föreslagit. Som vi alla vet är det ju diktatorer som främst värnar om folkets ekonomiska frihet och önskar begränsa statens förmåga att genom den indirekta skatten som vardagligt kallas inflation stjäla vanligt folks surt förvärvade pengar. Vi vet ju sedan tidigare att frihet kräver ett centaliserat monopol på krediter, dvs en centralbank, i statens klor som därmed fritt kan trycka, slösa och stjäla hur mycket pengar den vill och hindra folket från att bedriva fri kommers. Det har ju Marx sagt! Och vem vet mer om frihet från slaveri och förtryck än Marx?

Lägg därtill att "Project 2025" flörtar med slavägaridéer som ett återinförande av guldstandard eller i varje fall avskaffandet av FIAT-valutan och vi kan se hur Trumps makt kommer att bli total om han inte stoppas nu.

Källor:
https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2024/07/10/trump-project-2025-heritage-foundation-fact-check/74340278007/
https://static.project2025.org/2025_MandateForLeadership_CHAPTER-24.pdf
https://www.marxists.org/archive/marx/works/1848/communist-manifesto/ch02.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in