2025-02-24, 19:10
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
När det handlar om ämnen där det finns två mer eller mindre tydliga åsiktsläger så väller det alltid in rapporter för 0.02 från motsatt sida, när något påstående som inte kan bekräftas med 100% säkerhet görs i en trådstart, med önskan om att tråden flyttas till KoAT.
Min personliga åsikt är att vi skall vara restriktiva med att flytta trådar dit, särskilt när det gäller ämnen som knappast skulle bli bra trådar i KoAT.
Det finns inte ett uns indikation på att putin skulle ha nån hållhake på trump. Det är lika taget ut luften som duplantis har AIDS.

Tvärtom har rysslandskopplingarna uträtts och de saknade helt grund.

Måste vänstern köra samma taktik igen?
Citera
2025-02-24, 19:11
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Så skillnaden blir i princip konspirationsteorier som "mainstream" godkänner och ser som möjliga, gentemot de som du och andra mainstreamare inte tror på.
Blanda inte ihop mig med mainstream, men jo, någonstans får vi ju dra gränsen.
Citera
2025-02-24, 19:13
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det finns inte ett uns indikation på att putin skulle ha nån hållhake på trump. Det är lika taget ut luften som duplantis har AIDS.

Tvärtom har rysslandskopplingarna uträtt och de saknade helt grund.

Måste vänstern köra samma taktik igen?
Så bemöt då påståendet i tråden. Varför är det så viktigt att den skickas till KoAT? Det är ingen faktagranskning vi håller på med, utan sortering av trådar i ett forum.
Citera
2025-02-24, 19:18
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Så bemöt då påståendet i tråden. Varför är det så viktigt att den skickas till KoAT? Det är ingen faktagranskning vi håller på med, utan sortering av trådar i ett forum.
Det är ingen faktagranskning vi håller på med nej. Men hela västvärlden vilar på etiken "Man skall inte bära falskt vittnessbörd mot sin nästa".

Att kalla varandra för slyna är dessutom omanligt och fungerar inte på män. Därför förstör man bara samtalet genom att hålla på att slänga grundlösa etiketter och påståenden omkring sig.

Det är omoget och låg nivå. Vi kan inte låta små barn dominera och sätta prägeln på forumet.
Citera
2025-02-24, 19:26
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Det finns inte ett uns indikation på att putin skulle ha nån hållhake på trump.
Du menar förutom det häpnadsväckande faktum att presidenten för USA uttalar sig om den historiskt största fiendemakten Ryssland på ett sätt som ingen annan amerikansk president varit i närheten av i modern tid?
Nu säger jag inte att det är så (det vet jag inte), men helt taget ur luften är det ju uppenbarligen inte.
Framförallt så är det intressant att diskutera vad det finns för andra alternativa förklaringar.
Citera
2025-02-24, 19:27
Medlem
Citat:
Så skillnaden blir i princip konspirationsteorier som "mainstream" godkänner och ser som möjliga, gentemot de som du och andra mainstreamare inte tror på.

Om du inte ägnar dig åt concorned trolling. Så har du, för en gångs skull, skrivit något vettigt.

Sen anser jag iofs att alla konspirationsteorier ska placeras där dom hör hemma.
Citera
2025-02-24, 19:31
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du menar förutom det häpnadsväckande faktum att presidenten för USA uttalar sig om den historiskt största fiendemakten Ryssland på ett sätt som ingen annan amerikansk president varit i närheten av i modern tid?
Nu säger jag inte att det är så (det vet jag inte), men helt taget ur luften är det ju uppenbarligen inte.
Framförallt så är det intressant att diskutera vad det finns för andra alternativa förklaringar.
Eftersom han kommer med nya uttalanden varje dag så kan någon med hög intelligens avfärda en röd tråd tex påtryckningar.

Kan inte du det är du att beklaga.
Citera
2025-02-24, 19:31
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Om du inte ägnar dig åt concorned trolling. Så har du, för en gångs skull, skrivit något vettigt.

Sen anser jag iofs att alla konspirationsteorier ska placeras där dom hör hemma.
Observerar och konstaterar som vanligt =)

Men tack. Uppskattar komplimangen.
Citera
2025-02-24, 19:33
Medlem
Citat:
Observerar och konstaterar som vanligt =)

Men tack. Uppskattar komplimangen.

Då ska du se på denna.. som jag hoppas du uppskattar.

Citat:

Menar du med detta att ni är totalt ointresserad av fakta och sanning när ni granskar inlägg och bara redigerar utifrån personlig bias?

Var detta inlägg ett bevis på att du är korkad eller att du bara råkade göra en "freudian slip"?
Citera
2025-02-24, 19:42
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Eftersom han kommer med nya uttalanden varje dag så kan någon med hög intelligens avfärda en röd tråd tex påtryckningar.
Javisst och det går bra att diskutera i just den tråden istället för att avfärda det som en konspirationsteori.
Man måste ju inte hålla med trådstartaren, tack och lov.
Citera
2025-02-24, 19:54
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Då ska du se på denna.. som jag hoppas du uppskattar.

Menar du med detta att ni är totalt ointresserad av fakta och sanning när ni granskar inlägg och bara redigerar utifrån personlig bias?

Var detta inlägg ett bevis på att du är korkad eller att du bara råkade göra en "freudian slip"?
Personlig bias hör inte hemma i moderering av forumet, men om vi skulle skicka allt som MAGA-/TDS-gängen rapporterar för 0.02 i Politik: USA till KoAT, så tror jag att moderatorerna där skulle bli ganska griniga på oss om vi säger som så.

Försök diskutera ämnena istället för att genast försöka få motståndarsidans trådar skickade till KoAT, så blir debatten bättre.
Citera
2025-02-24, 20:09
Medlem
Den verkar tillåtas för att kompetensnivån över vad som är konspirationsteorier är något som överstiger intelligensen hos moderatorerna på FB…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in