Citat:
Ursprungligen postat av
vita.luna
En hyresvärd behöver ej göra kreditupplysning om de inte vill. Plus att de kanske väljer att lita på dem om de tycker att de presenterar sig (på sociala medier t.ex.) och för sig bra under möten. Sen vet man inte heller vad de säger till potentiella hyresvärdar, de kan vara öppna med skulderna men t.ex säga att där inte finns några hyresskulder och en hyresvärd köper det? Är ju oftast privata hyresvärdar de hyr ifrån såvitt jag har förstått, för tror ej att de har chans att hyra ifrån större eller kommunala med de skulderna som de har...
Minns ej var exakt det framkommit, här eller på Ps sociala medier (dvs ifrån dem själva) men vet MINST två tillfällen där de skurit sig mellan dem och en hyresvärd.
Ja jag kommer ihåg när dom bodde i Strängnäs eller nåt sånt då hans son fortfarande träffade dom, där verkade det ju inte gått särskilt bra.
Ändå tur dom har, man läser ju om alla som har skit svårt att få bostad pga skulder oavsett om det är hyres eller ej, men dom har fått relativt enkelt och dessutom stora. Trodde ett tag dom betalat av allt iom att dom ändå verkar leva med bra standard. Hon har ju råd och inreda.
Förövrigt tycker jag hon verkar va en bra mamma. Och hon representerar hur många familjer ser ut idag men olika pappor osv