2025-02-01, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messmoret
Precis det kommer jag ihåg, med stora T och en NPF diagnos åt det autistiska hållet. Och sen har hon sagt att det är fler av hennes barn som har npf diagnoser, inkl. Hon själv (adhd). Hennes hyperfokuseringar är något utanför denna värld alltså.. och det känns inte som självinsikt finns där utan hon tror blankt att hon kommer sticka koftor i flera år och köper upp sig ordentligt, sen försvinner intresset osv osv.

Jag har varit likadan, har adhd (add) och har hyperfokus i perioder men då kan jag iaf inse att "detta kommer inte hålla".

Angående de som hon har sagt tidigare ang. Npf hos barn och henne så är jag 100 på att hon kommer blåneka och säga att vi är idioter som hittar på.. men men
Såklart det kom en fråga om npf på hennes barn😂 och nej såklart att ingen av dem har någon diagnos på pappret och lugna som filbunkar alla utom lilla L
Citera
2025-02-01, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamypavift
Då är de flesta dåliga föräldrar idag. Men hon lägger ju inte upp så mkt på de stora.

Hon lägger upp en hel del även på de stora barnen. Finns ett antal inlägg där nån/alla av de stora medverkar, högst uttråkade, i något samarbete eller tex semesterbilder.
För att inte tala om M som väldigt ofta förekommer på Pannans sociala medier.

Har en personlig favorit då Pannan glättigt öppnar ett klädpaket/prbud och nån av dom stora säger "fy faan vad fult mamma" i bakgrunden innan Pannan ser otroligt arg ut och snabbt stänger av kameran 😂😂
(Ungen hade helt rätt då plaggen var skitfula).
Citera
2025-02-01, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Dem har ju inte råd med de skulderna! Är ju det som är hela problemet, och de frontar en falsk fasad...

Sociala medier verkar ge många bra ingångar, bl.a detta med kontakter till hyresvärdar. Därför jag sagt att P aldrig i livet kommer att lägga ner sina sociala medier, för de har för många fördelar ifrån det.

Kan tycka både och på mammadelen. Man kan t.ex argumentera för att någon som lägger ut så intima grejer om barnen inte är en bra förälder.

Jag tror hon kommer hålla hårt i sina sociala medier!
Men jag tror att fler och fler företag kommer dra öronen åt sig…
Citera
2025-02-01, 20:18
Medlem
Lillamypavifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Håller inte med dig där.

De stora blev så stora att de uttryckligen fick be om att slippa vara utlagda. Och allt annat som lagts ut om dem finns på nätet samt i minnet på alla som följt dem.

Och "de flesta" lägger inte upp t.ex likbilder, småbarn med svår herpes, samt utdrag ur barnens journaler inför sina ca 74k följare.

Nej likbilder håller jag med. Det var lite väl men allt annat du nämnt har jag sett många göra.
Citera
2025-02-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barajagintedu
Såklart det kom en fråga om npf på hennes barn😂 och nej såklart att ingen av dem har någon diagnos på pappret och lugna som filbunkar alla utom lilla L

Det där är ju lögn. Hon har ju skrivit om olika problematik genom åren hos olika barn.

Hon bara ljuger och ljuger.
Citera
2025-02-01, 21:08
Medlem
Jag kan minnas att hon sagt att någon av stora tjejerna har adhd.
Är fan 100% säker på det.. hur ska hon ha det?
Citera
2025-02-01, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Det där är ju lögn. Hon har ju skrivit om olika problematik genom åren hos olika barn.

Hon bara ljuger och ljuger.
Nu verkar ju ingen förutom lilla L ha någon diagnos även om han inte är färdig utredd. Ännu. Hon har väl antagligen diagnoserat de andra själv och skrivit om det men utan diagnos på pappret så har det aldrig nämnts. Har också för mig att hon sagt att även hon själv har ADHD. Det kan ju iof stämma även om inte hon heller har det på papper
Citera
2025-02-01, 21:53
Medlem
Citat:
Nej likbilder håller jag med. Det var lite väl men allt annat du nämnt har jag sett många göra.

Bara för att folk gör det betyder det inte att det är okej. Beteendet är så hemskt, hur kan man vilja att hela världen får läsa ens barns journal.

Hon har oavsett ett sjukligt behov av att bli pratad om och att få uppmärksamhet. Positiv dvs, allt annat är ju lögn såklart.. även om det kommer från hennes egna mun.
Citera
2025-02-01, 22:01
Medlem
Lillamypavifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messmoret
Bara för att folk gör det betyder det inte att det är okej. Beteendet är så hemskt, hur kan man vilja att hela världen får läsa ens barns journal.

Hon har oavsett ett sjukligt behov av att bli pratad om och att få uppmärksamhet. Positiv dvs, allt annat är ju lögn såklart.. även om det kommer från hennes egna mun.

Hon är ju inte värre än någon annan eller den enda som gör så. Sen är hon influenser och alla influenser har ju ett sjukligt behov av uppmärksamhet.
Citera
2025-02-01, 22:34
Medlem
Citat:
Då är de flesta dåliga föräldrar idag. Men hon lägger ju inte upp så mkt på de stora.
Vad menar du? Att det ska göra det okej att hon med kameralampan filmar rakt i ansiktet på sitt herpessjuka barn som ligger på sjukhus och försöker sova och sen lägger ut det för 70 000 följare - därför att hon inte gör lika mycket content av sina stora barn?

Jag känner inte till många föräldrar som lägger ut långa utdrag från sina barns journaler eller beskriver deras svårigheter för tusentals följare på olåsta konton…
Citera
2025-02-01, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakelskrutt
Jag kan minnas att hon sagt att någon av stora tjejerna har adhd.
Är fan 100% säker på det.. hur ska hon ha det?

W har ADHD och t språkstörning
Citera
2025-02-01, 23:22
Medlem
’Mysets kväll’ och med benen över M*xs knä. Så sugen på honom 🙈
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in