2025-02-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
En tanke som slagit mig gällande Ps inredning... Hörde ett uttryck för ett tag sedan, "sad beige moms", och var nyfiken på vad det relaterade till.

"Enkelt uttryckt är trenden "sad beige baby" eller "sad beige mom" en nyligen (under de senaste åren) trenden där föräldrar väljer mycket neutrala färger, som beige, grått och kräm för allt som har med sina barn att göra. De inreder barnkammaren i beige nyanser, klär sina barn i beige-liknande toner och undviker till och med färgglada leksaker för sina barn också.

Detta beror på en mer utbredd uppskattning av neutrala och jordnära toner i inredning och inredning i allmänhet. Med populariseringen av sociala medier och fler och fler människor som visar upp sina hem online, väljer många människor dessa typer av färger på grund av deras "universella attraktionskraft". Den sorgliga beige trenden är helt enkelt en förlängning av den idén in i barnkammaren.
...
Kritiker hävdar att detta tillvägagångssätt kan beröva barnen livfulla upplevelser och färgstark stimulans."
https://findmykids-org.translate.goo...v&_x_tr_pto=rq

Slog mig att jag jag tycker Ps instagram och bilder är estetiskt väldigt tilltalande, men att all inredning faktiskt är just beige/brun och murrig i linje med den trenden.

Har också reflekterat över detta. Det verkar som att väldigt många influencers nuförtiden följer detta. Alla får förstås välja själva vad de vill ha för färgskalor i sina hem, men jag blir alltid lite ledsen när jag ser bilder på barn som uteslutet har kläder som passar in i förälderns färgval.

Nu säger jag inte att ALLA gör så här, men det är samma sorts föräldrar som tar ner sina barns teckningar från kylen för att färgerna inte passar. Det är en sak att ha preferenser men barnen borde få välja hur de vill att deras rum ska se ut, grälla färger eller ej.
Citera
2025-02-15, 21:14
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flurrys
Har du bevis på att dom gjort abort för det har varit fel kön?
Länk till inlägg där användare hittade Facebook-inlägget hon skrev:

(FB) Skvaller om Influencern Patricia Vide Lindh

Det fanns även print screen på det men jag har fan inte tid att leta, tog tid att bara hitta det inlägget.
Vi var många som såg det.
Citat:
Har du bevis på att dom struntar i stora skulder och inte betalar dom? Bara för man vill ha skuldsanering så betyder ju inte det att man struntar i sina skulder.
Ja här är en länk till en användare som hittat deras skuldsaldo:

Kronis uppgifter är offentliga så du behöver inte gråta för att användaren har tagit reda på dem.
Sen har J ju flera ggr i stories lagt upp att han vill ha skuldsanering.
Patricia la ju upp alla senaste samarbeten i stories för bara någon dag sen och de var ju på mellan 15-25.000.
Då har man råd att betala skulder också.
Citat:
Det med den förstfödda är det bevisat att dom inte vill va med barnet? Eller kanske är den andra föräldern som nekar umgänge?
Länk till J’s försvarstal där han utförligt berättar allt om den förstfödda:
(FB) Influenser förlorat ett barn

Nöjd?
Internet glömmer aldrig!
Senast redigerad av nintendoKalle 2025-02-15 kl. 21:21.
Citera
2025-02-15, 21:30
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolini
Dom absolut flesta av oss här är kritiska till att hon inte betalar för sig och exploaterar sina barn och stänger ute en pojke ur familjen pga en eventuell diagnos.

Om du blandar ihop det med mobbning får det stå för dig

Exakt.
Samma diagnos som nu L i familjen eventuellt har.
Men när det är ens eget kött och blod då är det skit samma.
Men J’s son, nä nä det går inte!
Citera
2025-02-15, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kandy19
Välkommen till Sverige, här många blandar ihop allting. Här kan inte många skillnaden mellan kritisk och mobbing osv osv osv. Orkar inte lägga mer tid på sådana människor som ser inte skillnad även mellan olika begrepp.

Är enig om att tonen är hård och onödig.
Däremot kvarstår fortfarande frågor.
Du kanske kan svara på om man får sälja vidare sina samarbeten och hur det fungerar med lagar kring det? 🙃
Citera
2025-02-16, 12:43
Medlem
nintendoKalles avatar
Haha trodde det var radiotystnad pga. det sedvanliga när man kommer med tuffa bevis men så ser jag att de blivit avstängda så jävla härligt!

OnT: Den där väggen hon gjorde var väl ändå hiskeligt hemsk
I och med att det var ett samarbete så lär den åka ner lika fort som den kom upp.
Citera
2025-02-16, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Haha trodde det var radiotystnad pga. det sedvanliga när man kommer med tuffa bevis men så ser jag att de blivit avstängda så jävla härligt!

I och med att det var ett samarbete så lär den åka ner lika fort som den kom upp.
😂😂👏
Citera
2025-02-16, 15:43
Medlem
Citat:

Underbart! Bra gjort av dig att ta dig tid att skriva allt det och länka. Jag hade inte ens orkat bemöda mig att bemöta det. Blir så trött på att det kommer ”nya” försvarare som inte har all fakta framför sig ens. Men försvara det ska man göra, till varje pris. Lustigt och skrattretande. Men lite underhållande också!
Citera
2025-02-16, 16:15
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stensota
Underbart! Bra gjort av dig att ta dig tid att skriva allt det och länka. Jag hade inte ens orkat bemöda mig att bemöta det. Blir så trött på att det kommer ”nya” försvarare som inte har all fakta framför sig ens. Men försvara det ska man göra, till varje pris. Lustigt och skrattretande. Men lite underhållande också!

Ja, jag kände att jag behövde bemöda mig så det är nedskrivet så man kan länka det till framtida fans som kommer till försvar och tror de vet bäst.
Citera
2025-02-17, 00:07
Medlem
Citat:

Hahaha vad fan! Har jag missat något extra roligt under min semester?

Det brukar ju iof hänga ihop det här med sanningen som Pannan och co inte klarar av, alltid slutar i ovidkommande personangrepp/fokusförflyttning och sen sedermera avstängning pga brott mot halva forumets regler.

Den där väggen ska jag omedelbart spana in, behöver något att skratta åt innan jag somnar!
Citera
2025-02-17, 00:11
Medlem
Citat:
Länk till inlägg där användare hittade Facebook-inlägget hon skrev:

Det fanns även print screen på det men jag har fan inte tid att leta, tog tid att bara hitta det inlägget.
Vi var många som såg det.

Ja här är en länk till en användare som hittat deras skuldsaldo:

Kronis uppgifter är offentliga så du behöver inte gråta för att användaren har tagit reda på dem.
Sen har J ju flera ggr i stories lagt upp att han vill ha skuldsanering.
Patricia la ju upp alla senaste samarbeten i stories för bara någon dag sen och de var ju på mellan 15-25.000.
Då har man råd att betala skulder också.

Länk till J’s försvarstal där han utförligt berättar allt om den förstfödda:
(FB) Influenser förlorat ett barn

Nöjd?
Internet glömmer aldrig!

Bra sammanfattat! Internet glömmer aldrig hur mycket Pannan än hoppar jämfota i sin ilska 😂
Citera
2025-02-18, 15:31
Medlem
Hahahaha i de senaste stories så skriver hon att hon aldrig mer ska ha en ullmatta nånsin igen. I nästa story ger hon tips om en matta dom bara SKA ha..gissa vilken typ av matta? Jo ullmatta 🤣🤣
Citera
2025-02-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cisan
Hahahaha i de senaste stories så skriver hon att hon aldrig mer ska ha en ullmatta nånsin igen. I nästa story ger hon tips om en matta dom bara SKA ha..gissa vilken typ av matta? Jo ullmatta 🤣🤣

Verkligen så roligt!! Mattan hon ska köpa är inte ett dugg fin i verkligheten, jag vet för jag gjorde misstaget att köpa den.

Bilden hon lagt upp där hon står rygg mot rygg med sin dotter ser bara för rolig ut. Alltså vilken kroppsform hon har, som en kortväxt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in