2025-01-31, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamypavift
Detta är bland det mest patetiska jag läst på Flashback och vet fan inte hur jag hamnade här men vill ändå lämna ett avtryck att alla ni som är så lågt begåvade som sitter anonymt, antagligen vuxna människor och letar fel och kommit på ett smeknamn ”pannan” för att trycka åt en annan människas utseende. Herre jösses vilka jävla low lifers ni är ha ha wow

Alltså ni tar detta till absurdum!!

Ni icke lågt begåvade vuxna människor, min fråga är till er; för läser att dom har kfm och ganska mkt skulder, hur kommer det sig att dom ändå lyckas hitta så där flådiga bostäder?

Man får inte direkt känsla att dom har skulder

Nej, det är väl det som är meningen. De lajvar övre klass och lurar sin publik...

Såvitt jag har förstått så är det via kontakter som de får sina hyresrätter. Tror det är både genom sociala medier som privata kontakter och överenskommelser om samarbeten osv. Men har funnits flera broar som de bränt hos tidigare hyresvärdar.
Citera
2025-01-31, 20:49
Medlem
Lillamypavifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Nej, det är väl det som är meningen. De lajvar övre klass och lurar sin publik...

Såvitt jag har förstått så är det via kontakter som de får sina hyresrätter. Tror det är både genom sociala medier som privata kontakter och överenskommelser om samarbeten osv. Men har funnits flera broar som de bränt hos tidigare hyresvärdar.
Men kollar inte hyresvärden om man har skulder? Och hur vet vi om dom brännt broar tidigare? Förutom den lägenheten innan dom flyttade till Bålsta?
Citera
2025-01-31, 21:14
Medlem
Citat:
Men kollar inte hyresvärden om man har skulder? Och hur vet vi om dom brännt broar tidigare? Förutom den lägenheten innan dom flyttade till Bålsta?

En hyresvärd behöver ej göra kreditupplysning om de inte vill. Plus att de kanske väljer att lita på dem om de tycker att de presenterar sig (på sociala medier t.ex.) och för sig bra under möten. Sen vet man inte heller vad de säger till potentiella hyresvärdar, de kan vara öppna med skulderna men t.ex säga att där inte finns några hyresskulder och en hyresvärd köper det? Är ju oftast privata hyresvärdar de hyr ifrån såvitt jag har förstått, för tror ej att de har chans att hyra ifrån större eller kommunala med de skulderna som de har...

Minns ej var exakt det framkommit, här eller på Ps sociala medier (dvs ifrån dem själva) men vet MINST två tillfällen där de skurit sig mellan dem och en hyresvärd.
Citera
2025-01-31, 23:02
Medlem
Citat:
Jag tänkte precis samma!! Hon la ut ett jäkla långt inlägg om att de med anpassningar till L fungerar bra hemma, men inte sören ville de anpassa sig efter Js son utan han "klarade" inte av deras stora, blandade familj och förvisades...! Hyckleriet....

Hyckleri är ordet. Allt ska framstå som så braaa och självklart med "anpassningar" för L nu. Tänker bara alla gånger man sett L sitta själv för att P och J bara fokuserar på filma content och uppdatera instagram! För ett tag sen skrev P att Ls kvällsrutin är att somna med skärm.. diagnos eller inte så hjäper nog inte all skärmtid hans behov
Citera
2025-01-31, 23:49
Medlem
Vad ska man säga..
Det här med barn, det är liksom inte ens ägodelar som man kan sälja ut hur som helst för content.
Hur gammal är ens Loui?
Att han nu ska dras till BUP och ha en tidig diagnos pga att han löper runt och är sen i talet, det kan ju lika gärna bero på att han inte får tillräcklig stimulans hemma bland alla syskon och får natta sig själv till en mobiltelefon.
Och det här med att de minsann haft kontakt med logoped, det är en insats man brukar sätta in efter fyra års ålder då talet varierar enormt hos mindre barn.

Jag brukar sällan vara svarslös men att fläka ut sina barn på detta sätt, inför alla som vill se. Alltså..
Citera
2025-02-01, 09:29
Medlem
Lillamypavifts avatar
Citat:
En hyresvärd behöver ej göra kreditupplysning om de inte vill. Plus att de kanske väljer att lita på dem om de tycker att de presenterar sig (på sociala medier t.ex.) och för sig bra under möten. Sen vet man inte heller vad de säger till potentiella hyresvärdar, de kan vara öppna med skulderna men t.ex säga att där inte finns några hyresskulder och en hyresvärd köper det? Är ju oftast privata hyresvärdar de hyr ifrån såvitt jag har förstått, för tror ej att de har chans att hyra ifrån större eller kommunala med de skulderna som de har...

Minns ej var exakt det framkommit, här eller på Ps sociala medier (dvs ifrån dem själva) men vet MINST två tillfällen där de skurit sig mellan dem och en hyresvärd.

Ja jag kommer ihåg när dom bodde i Strängnäs eller nåt sånt då hans son fortfarande träffade dom, där verkade det ju inte gått särskilt bra.

Ändå tur dom har, man läser ju om alla som har skit svårt att få bostad pga skulder oavsett om det är hyres eller ej, men dom har fått relativt enkelt och dessutom stora. Trodde ett tag dom betalat av allt iom att dom ändå verkar leva med bra standard. Hon har ju råd och inreda.

Förövrigt tycker jag hon verkar va en bra mamma. Och hon representerar hur många familjer ser ut idag men olika pappor osv
Citera
2025-02-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ja jag kommer ihåg när dom bodde i Strängnäs eller nåt sånt då hans son fortfarande träffade dom, där verkade det ju inte gått särskilt bra.

Ändå tur dom har, man läser ju om alla som har skit svårt att få bostad pga skulder oavsett om det är hyres eller ej, men dom har fått relativt enkelt och dessutom stora. Trodde ett tag dom betalat av allt iom att dom ändå verkar leva med bra standard. Hon har ju råd och inreda.

Förövrigt tycker jag hon verkar va en bra mamma. Och hon representerar hur många familjer ser ut idag men olika pappor osv

Dem har ju inte råd med de skulderna! Är ju det som är hela problemet, och de frontar en falsk fasad...

Sociala medier verkar ge många bra ingångar, bl.a detta med kontakter till hyresvärdar. Därför jag sagt att P aldrig i livet kommer att lägga ner sina sociala medier, för de har för många fördelar ifrån det.

Kan tycka både och på mammadelen. Man kan t.ex argumentera för att någon som lägger ut så intima grejer om barnen inte är en bra förälder.
Citera
2025-02-01, 15:51
Medlem
Citat:

Hur kan man vara en bra förälder när man exploaterar sina barn?
Citera
2025-02-01, 16:04
Medlem
Lillamypavifts avatar
Citat:
Dem har ju inte råd med de skulderna! Är ju det som är hela problemet, och de frontar en falsk fasad...

Sociala medier verkar ge många bra ingångar, bl.a detta med kontakter till hyresvärdar. Därför jag sagt att P aldrig i livet kommer att lägga ner sina sociala medier, för de har för många fördelar ifrån det.

Kan tycka både och på mammadelen. Man kan t.ex argumentera för att någon som lägger ut så intima grejer om barnen inte är en bra förälder.

Ja nä jag tror heller aldrig hon kommer sluta med sociala medier.

Gällande att lägga upp på barnen så tycker jag de flesta gör det. Hon gör det inte mer än någon annan och lägger ju knappare upp på de större barnen vilket visar att hon tar hänsyn osv
Citera
2025-02-01, 16:05
Medlem
Lillamypavifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolini
Hur kan man vara en bra förälder när man exploaterar sina barn?

Då är de flesta dåliga föräldrar idag. Men hon lägger ju inte upp så mkt på de stora.
Citera
2025-02-01, 16:26
Medlem
Citat:
Då är de flesta dåliga föräldrar idag. Men hon lägger ju inte upp så mkt på de stora.

Håller inte med dig där.

De stora blev så stora att de uttryckligen fick be om att slippa vara utlagda. Och allt annat som lagts ut om dem finns på nätet samt i minnet på alla som följt dem.

Och "de flesta" lägger inte upp t.ex likbilder, småbarn med svår herpes, samt utdrag ur barnens journaler inför sina ca 74k följare.
Citera
2025-02-01, 19:33
Medlem
Citat:
Håller inte med dig där.

De stora blev så stora att de uttryckligen fick be om att slippa vara utlagda. Och allt annat som lagts ut om dem finns på nätet samt i minnet på alla som följt dem.

Och "de flesta" lägger inte upp t.ex likbilder, småbarn med svår herpes, samt utdrag ur barnens journaler inför sina ca 74k följare.
Håller med dig där.. skulle säga att väldigt få människor lägger ut omaskerade bilder på döda barn, bild på svårt sjuka barn mm. Tror också att de stora själva har sagt stopp till att vara med på hennes sociala medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in