Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Jag har inga universallösningar. Men om det nu är så som det påstås i tråden och undersökningar att det verkligen är så många av graviditeterna som blivit till trots p-medel/skydd så är väl det en sak som det måste jobbas på.
Jag tror tyvärr att det är fler än vad ni anser som tycker att abort inte är så allvarligt och tar till det istället för att skydda sig så mycket man kan.
En annan inställning till sex kanske, jag tillhör ett litet äldre garde som inte bara tycker det är positivt att utvecklingen är att det är bra o härligt att ha så mycket sex som möjligt med så många som möjligt.
Jag har nämnt att de som gör abort flera gånger kanske skulle få betala ur egen ficka fr.o.m. andra gången. Vet inte om det skulle ha någon effekt men kanske.
Jag är lite inne på samma tankar.
Nu tror jag inte alla ligger runt av bara helevete, men jag kan ana en ökad lättja kring hur folk ser på både graviditeter och könssjukdomar. Det är skillnad på att betrakta abort som en sista utväg i absolut nödfall och att missbruka det slentrianmässigt.
Ur ett samhällsperspektiv är det heller inte gratis eftersom det tar skattefinansierade resurser i anspråk.
Svårt ämne.