2022-07-11, 15:08
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja
Ok. Så mycket för din omtanke om små bebisar.
Citera
2022-07-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ok. Så mycket för din omtanke om små bebisar.

Och din om frivolösa kvinnor, bögar, och bebisar....
Senast redigerad av slö 2022-07-11 kl. 15:27.
Citera
2022-07-11, 15:36
Citat:
Och din om frivolösa kvinnor, bögar, och bebisar....
Nä personligen tycker jag ju inte man ska slänga småbarn i frysen.
Citera
2022-07-11, 15:47
Medlem
Citat:
Nä personligen tycker jag ju inte man ska slänga småbarn i frysen.

skillnaden är ju att jag inte tycker att man ska få mörda dem, oavsett om man gör det med frysen, silvertång eller med stenar.

men vi gillar olika heltenkelt...
Citera
2022-07-11, 15:57
Citat:
skillnaden är ju att jag inte tycker att man ska få mörda dem, oavsett om man gör det med frysen, silvertång eller med stenar.

men vi gillar olika heltenkelt...
Fast du är ju ändå för att slänga ungarna i frysen och 10 år senare se om de överlevt eller inte. Märkligt.
Citera
2022-07-11, 16:03
Medlem
Citat:
Fast du är ju ändå för att slänga ungarna i frysen och 10 år senare se om de överlevt eller inte. Märkligt.

Så länge jag bara pröjsar för det när tex cancersjuka kvinnor får sina äggledare "stekta" och önskar få egna biologiska barn därefter.

så jag har inga problem med att förbjuda/kraftigt reglera aborträtten,
men behålla rätten att ett par gemensamt ska få välja att frysa ner ett embryo för möjligheten att få barn (abort kan hon ju inte hella gärna göra... )

Det är ju skillnad på mord och död, även någon personligen ser bögar som döda av "stenregn", istället för mördade.....
Citera
2022-07-11, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Att ta död på någon är inte automatiskt mord.
Mprd är en juridisk term.

Appeal to fallacy.

Du hakar upp dig på hur ordet presenteras i ordlistan baserat på hur ett lexikon eller staten beskriver något. Med samma logik hade du förmodligen även kallat våldtäkt för ''gott'' om staten började kalla våldtäkt för gott. Ser du problemet? Du blir en härmapa, istället för att titta på vad något faktiskt är.

Mord är att döda någon, abort är att döda någon. Abort är en eufemism för att komma bort ifrån ordets egentliga innebörd. Abort innebär att döda eller avsluta.
Citera
2022-07-11, 16:20
Citat:
Så länge jag bara pröjsar för det när tex cancersjuka kvinnor får sina äggledare "stekta" och önskar få egna biologiska barn därefter.

så jag har inga problem med att förbjuda/kraftigt reglera aborträtten,
men behålla rätten att ett par gemensamt ska få välja att frysa ner ett embryo för möjligheten att få barn (abort kan hon ju inte hella gärna göra... )

Det är ju skillnad på mord och död, även någon personligen ser bögar som döda av "stenregn", istället för mördade.....
I och med att du tycker det är ok att frysa in bebisar levande så klingar det rätt falskt om ditt värnande om barnen.
Citera
2022-07-11, 16:22
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Så då bär inte abort ansvaret ?

Eller var det bara ett av dina återkommande uttalande kring saker du inte förstår?
Det kan förbättra samhället.
Citera
2022-07-11, 16:29
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Som fertilitetsbehandling absolut.

För att gamla aborterskor ska kunna bli gravida för att de gillar att göra abort, absolut inte.

Absolut . Det är precis som när man stenar ihjäl syndiga kvinnor och bögar, det är ju inte ”mord” innan de mördats (även om vi nu inte delar idén om att juridik ändrar definitioner i språk)
Jag tror inte det är så stor efterfrågan på embryon i det fallet.
Citera
2022-07-11, 16:29
Medlem
sinnpajs avatar
Ni som är emot - förklara er!
Ni som är för - förklara er!
Citera
2022-07-11, 16:32
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Appeal to fallacy.

Du hakar upp dig på hur ordet presenteras i ordlistan baserat på hur ett lexikon eller staten beskriver något. Med samma logik hade du förmodligen även kallat våldtäkt för ''gott'' om staten började kalla våldtäkt för gott. Ser du problemet? Du blir en härmapa, istället för att titta på vad något faktiskt är.

Mord är att döda någon, abort är att döda någon. Abort är en eufemism för att komma bort ifrån ordets egentliga innebörd. Abort innebär att döda eller avsluta.
Abort betyder avsluta.
Du kan vara vållande till annans död, det är inte mord trots att du dödat någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in