2024-10-14, 07:59
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Icke desto mindre blir folk gravida ibland när de inte är redo för barn.
Jag förstår att du önskar att det inte var så men det vore givande för diskussionen om du kunde förhålla dig till den verkligheten.
Och det jag önskar att det skulle bli färre sådana tillfällen. Att det inte skulle behöva gå så långt som till graviditet och abort. Vad är det som är så hemskt med det?
Citera
2024-10-14, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Och det jag önskar att det skulle bli färre sådana tillfällen. Att det inte skulle behöva gå så långt som till graviditet och abort. Vad är det som är så hemskt med det?
Abort finns inte för att det är kul utan för att det är bättre än alternativet. Tror säkert många som gjort abort hellre hade sluppit, men är tacksamma över att bo någonstans där möjligen finns.

Rent praktiskt, hur vill du gå tillväga för att minska antalet aborter?
Citera
2024-10-14, 08:17
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Abort finns inte för att det är kul utan för att det är bättre än alternativet. Tror säkert många som gjort abort hellre hade sluppit, men är tacksamma över att bo någonstans där möjligen finns.

Rent praktiskt, hur vill du gå tillväga för att minska antalet aborter?

Jag har inga universallösningar. Men om det nu är så som det påstås i tråden och undersökningar att det verkligen är så många av graviditeterna som blivit till trots p-medel/skydd så är väl det en sak som det måste jobbas på.
Jag tror tyvärr att det är fler än vad ni anser som tycker att abort inte är så allvarligt och tar till det istället för att skydda sig så mycket man kan.
En annan inställning till sex kanske, jag tillhör ett litet äldre garde som inte bara tycker det är positivt att utvecklingen är att det är bra o härligt att ha så mycket sex som möjligt med så många som möjligt.
Jag har nämnt att de som gör abort flera gånger kanske skulle få betala ur egen ficka fr.o.m. andra gången. Vet inte om det skulle ha någon effekt men kanske.
Citera
2024-10-14, 08:23
Medlem
Citat:
Jag har inga universallösningar. Men om det nu är så som det påstås i tråden och undersökningar att det verkligen är så många av graviditeterna som blivit till trots p-medel/skydd så är väl det en sak som det måste jobbas på.
Jag tror tyvärr att det är fler än vad ni anser som tycker att abort inte är så allvarligt och tar till det istället för att skydda sig så mycket man kan.
En annan inställning till sex kanske, jag tillhör ett litet äldre garde som inte bara tycker det är positivt att utvecklingen är att det är bra o härligt att ha så mycket sex som möjligt med så många som möjligt.
Jag har nämnt att de som gör abort flera gånger kanske skulle få betala ur egen ficka fr.o.m. andra gången. Vet inte om det skulle ha någon effekt men kanske.
En grej som vore bra och 100 % effektivt är om fler män som inte vill ha (fler) barn gjorde en vasektomi. De allra flesta männen i min omgivning skjuter skarpt utan att alls vilja ha barn. Är inte det konstigt?
Citera
2024-10-14, 08:25
Medlem
Citat:
Problemet med det är att kvinnor som inte har råd med det knappast har råd med ett barn heller.
Citera
2024-10-14, 08:25
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Icke desto mindre blir folk gravida ibland när de inte är redo för barn.
Jag förstår att du önskar att det inte var så men det vore givande för diskussionen om du kunde förhålla dig till den verkligheten.

Om jag var för att följande saker/fenomen minskade tror du då att folk skulle bli lika arga på mig?

-Nedsmutsning
-Mobbning
-Antalet personer med alkoholproblem
-Antalet personer med narkotikaproblem
-Antalet personer som skiljer sig
-Antalet personer som tar SMS lån
-Antalet personer som kör bil och håller på med mobilen
-Antalet personer som plastikopererar sig
-Antalet elever som inte klarar av skolan
-Antal personer som säljer sex
-Antal personer som håller på med OnlyFans
-Användandet av sociala medier

m.m m.m ............................

Men om jag säger att det vore bra om antalet aborter minskade blir det kortslutning och ramaskri.
Varför tror du att det är så?
Citera
2024-10-14, 08:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
En grej som vore bra och 100 % effektivt är om fler män som inte vill ha (fler) barn gjorde en vasektomi. De allra flesta männen i min omgivning skjuter skarpt utan att alls vilja ha barn. Är inte det konstigt?

Som vi har varit inne på tidigare vet jag inte riktigt vilken bekantskapskrets du befinner dig i. Den verkar i alla fall skilja sig ganska så mycket från min omgivning.
Citera
2024-10-14, 08:28
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Problemet med det är att kvinnor som inte har råd med det knappast har råd med ett barn heller.
För det första tror jag nog att de allra flesta skulle ha råd med det speciellt eftersom man skulle kunna dela upp betalningen. Och har man så dåligt med pengar kanske man ska tänka till ytterligare innan man tar risken att bli gravid.
Citera
2024-10-14, 08:28
Medlem
Citat:
Som vi har varit inne på tidigare vet jag inte riktigt vilken bekantskapskrets du befinner dig i. Den verkar i alla fall skilja sig ganska så mycket från min omgivning.
50+män som har de barn de önskar sig men ändå inte tar fullt ansvar för att det inte ska bli fler.

Vadå, har alla män i din omgivning som inte vill ha fler barn genomgått vasektomi?
Citera
2024-10-14, 08:30
Medlem
Citat:
Om jag var för att följande saker/fenomen minskade tror du då att folk skulle bli lika arga på mig?

-Nedsmutsning
-Mobbning
-Antalet personer med alkoholproblem
-Antalet personer med narkotikaproblem
-Antalet personer som skiljer sig
-Antalet personer som tar SMS lån
-Antalet personer som kör bil och håller på med mobilen
-Antalet personer som plastikopererar sig
-Antalet elever som inte klarar av skolan
-Antal personer som säljer sex
-Antal personer som håller på med OnlyFans
-Användandet av sociala medier

m.m m.m ............................

Men om jag säger att det vore bra om antalet aborter minskade blir det kortslutning och ramaskri.
Varför tror du att det är så?
Vet inte vad du skrivit tidigare som gjort folk arga. Jag är inte arg utan tycker bara du har fel 🙂
Citera
2024-10-14, 08:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
50+män som har de barn de önskar sig men ändå inte tar fullt ansvar för att det inte ska bli fler.

Vadå, har alla män i din omgivning som inte vill ha fler barn genomgått vasektomi?

Nej med de skjuter inte hejvilt heller. Skulle det kunna vara så att de har de barn de önskar sig med kvinnan de lever med nu? Eller tror du det är helt stopp även om det skulle bli så att de går isär och träffar en ny yngre kvinna?
Citera
2024-10-14, 08:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vet inte vad du skrivit tidigare som gjort folk arga. Jag är inte arg utan tycker bara du har fel 🙂

Tycker du jag har fel i att det vore önskvärt med färre aborter? Tycker du jag har fel i de andra exemplen jag gav i listan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in