2024-08-09, 00:54
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Ja det gör ju det. men denna metod blir det ju inte så mycket blodspillan samt ljudlös. Jag tjatar på om detta med telefonlistor. Har P Ringt morfar på kvällen när hunden försvann( iofs. vet man ju inte NÄR hunden försvann) det är ju bara den" Trasiga" filmkameran som påstår det . Men OM så är ju telefon listan bra att ta in. Och en annan sak som P kanske inte tänkt på är att om man lämnar in oriktiga uppgifter eller inte medverkar i försäkringsfallet kan försäkringsbolaget avböja på oriktiga uppgifter eller att försäkringstagaren ej medverkar i skadeärendet. . . jag vill se hur detta slutar. Jag hoppas Essie lever men jag tror inte det om jag skall vara ärlig. men jag vill hemskt gärna veta hur hon i så fall hade det sina sista dagar i livet. Eller kanske inte

Håller med, bör vara mer fokus på den här delen, jag vet att du skrivit mängder med inlägg om utredningen som försäkringsbolaget gör. Jag har oxå skrivit att det är mest troligt eftersom dom har ekonomiska intressen i det hela.

Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
GDPR kommer inte tillåta det. det är Om försäkringsbolaget anmäler P för försäkringsbedrägeri. eller om P inte får ut ersättning och då stämmer försäkringsbolaget då blir det ju rättegång. Annars kommer man inte få ut något från försäkringsbolaget men . OM dom ibland händer det ,går ut i media med maskade uppgifter naturligtvis om detta case. jag har en känsla av att detta ev. skulle kunna ske i detta fall , för som jag försökt läsa mig till tror jag det kan bli snöbolls effekt på detta pga. som det verkar vara lite oklarheter om A och boende och annat. så Enköpingsposten kanske får en hint.?

Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Den här tråden fokuserar sorgligt nog på en massa andra vinklingar och frågor, vilket har blivit ganska tröttsamt.

Familjen försöker på alla sätt förneka, förvränga och rikta fokus mot någon annan och andra mindre viktiga spörsmål kring detta i de flesta forum på nätet och tyvärr lyckas de i många avseenden.

Det är bedrövligt!

Dock lär väl den listiga planen bara lyckas halvvägs, då uppmärksamheten lär omöjliggöra alla former av ersättningar från eventuella försäkringar.

Dessutom lär inte denna historien gynna familjens anseende i andra avseenden, då det luktar falskspel, mygel, lögner och en massa illaluktande skit...

Håller med! Men det är ju ofta så motståndare jobbar.
Fokuserar på oväsentligheter och försök till att leda diskussionen bort från kärnpunkten.

Längesedan jag läste så mkt dravel om noll och ingenting.
Citera
2024-08-09, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Vi har ju nu också fått bevis på att Hundhjälpen ljuger och att pappan talade sanning om dem.
Vad har Hundhjälpen ljugit om? Och var har du det beviset?
Citera
2024-08-09, 01:01
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Intressant artikel i Hundextra. Det visste jag inte sedan tidigare att en ID-hund, troligen en av Malins Nosar då, har markerat på en viss plats, vid någon misstänkts hem. Det är en stark indikation. Inte för att det håller juridiskt som enskilt bevis, men det är en stark indikation. Sådana markeringar förekommer som del av bevisning i brottsfall

Det är märkligt att polisen är sådana lata jävlar och inte följer upp sådana här grejer. De sitter bara på sina arslen, pimplar kaffe, och gnäller över att det inte finns några bevis. Nej det är ju inte så jävla konstigt när de aldrig får sina arslen ur vagnen och letar reda på bevisen. Det är ju deras jobb att göra det.

Det börjar bli mycket nu som styrker pappans version.

https://hundextra.se/assistanshunden-essie-stulen-familjen-utlyser-hittelon/

Men snälla. Det togs upp i denna tråd redan för typ.8000 inlägg sedan. Artikeln är från 14 juli.
Men jag har redan konstaterat att du har lässvårigheter.
Citera
2024-08-09, 01:02
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Tack att du bekräftar att skärmdumpar från en app tillhörande övervakningskameror har flyttats från mobilen till en dator och redigerats.
640 pixlar är en standardstorlek på höjden på många mobilsskärmar.

Du är bra korkad om du tror att mitt inlägg bekräftar något av det du skriver.

Det enda man kan konstatera är att bilderna har utsatts för någon form av "crop", vilket är en helt normal manöver för att spara ner en bild från en video på en dator.

Till och med de billigaste mobiltelefonerna idag har högre upplösning än vad du inbillar dig.

Jag förstår att du gärna vill att bilderna skall vara manipulerade, men det finns ingenting i det du delat som ens antyder att så skulle vara fallet.
Citera
2024-08-09, 01:03
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Ja, för oss människor är det som att spårhundar har superkrafter. Jag förstår att du inte har någon kännedom om vilka förmågor som spårhundar har, men så är det.

Du känner kanske inte ens till att man hittade kvarlevorna efter K|m W@ll på botten av havet i Öresund med hjälp av spårhundar, men så var det. En sådan förmåga har inte ens Stålmannen.

Att en vältränad ID-hund har markerat fram till hjulspåren och vid en specifik adress är starka indikationer och det visar att pappan talar sanning.

Att han skulle ljuga om så här många olika saker, som du och vissa andra näthatare hela tiden försöker göra gällande, är helt orimligt, då skulle han bli avslöjad omgående, eftersom såväl polis som försäkringsbolag kollar upp saker och ting, och inte minst så skulle nog alla de företagare som blir omnämnda i massmedia, ha vissa åsikter om deras namn förekommer i sådana bedrägerier. Istället håller dom tyst, eftersom pappan är deras kund, och de inte hänger ut sina kunder i media.

Så vad du än tycker och tänker, så blir det bara mer och mer tydligt att allt det pappan berättar är helt sant.

Vi har ju nu också fått bevis på att Hundhjälpen ljuger och att pappan talade sanning om dem.

Ju mer fakta som framkommer, desto fler av pappans alla uttalanden blir bekräftade.
Men... Läser du slarvigt eller förstår du inte riktigt bra? Spåren hunden enligt P markerade är utanför A trädgård, hålet i häcken, minns du? Sen har P tagit spårhunden med förare till en fd assistents bostad, en person som han misstänker för stölden och där låtit spårhunden sniffa runt. Och minsann! Där fanns det också intressanta spår. Enligt P...
Citera
2024-08-09, 01:04
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Haha, ja det förvånar mig inte det minsta. Har du någon källa på att han sagt det?
hittar inte skärmdumpen nu men PÖ skrev detta till någon som ställde frågor och när hon ställde fler frågor fick hon inte fler svar och blev samtidigt bannad från gruppen "Essie ska hem" och detta var en av alla som egentligen bara ville hjälpa till att hitta Essie...
Citera
2024-08-09, 01:07
Medlem
Citat:
Det enda man kan konstatera är att bilderna har utsatts för någon form av "crop", vilket är en helt normal manöver för att spara ner en bild från en video på en dator.
Absolut inte. Möjligen om man ska maila videon, men inte annars.
Citera
2024-08-09, 01:07
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Sedan kan man tycka att det är klart sjukt att gå runt med en idhund kring andras hem.

Artikeln som blixtmannen hänvisar till är för övrigt nästan en månad gammal.

Ja jag vet, gammalt och läst. Redan då hade vi ju fattat det var bluff och båg.

Håller med, börjar närma sig stalking. Och vi vet ju assistenterna är rädda. Psykiskt labil grandios personlighet som har alkoholproblem.
Citera
2024-08-09, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Jag tittade mer noggrant på bilderna från övervakningskamerorna. Jag laddade ner båda bilder och zoomade in speciellt på användargränssnittet längst ner och till höger.

1. Bilderna har exakt samma höjd men inte samma bredd. Tar man skärmdumpar i mobilen, som det ser ut som, så blir skärmdumpar från samma app alltid exakt samma storlek.

2. Bild 2 har en avvikelse. Den är 9 pixlar bredare och tidslinjen längst ner sticker 9 pixlar ut, är alltså lite överhängande. Sånt händer när man redigera bilder och är inte absolut pixelnörd och zommar in och städar upp. Redigeringen har nog gjorts på datorn.

3. Finns någon här som känner igen gränssnittet, tidslinjen och HD-ikonen i högra hörnet så man vet vilken app som har använts för kameran?

Troligtvis har utredare digitala verktyg för att jämföra bilder med hjälp av AI som berättar vad som skiljer sig.

Jämförelse med båda bilder
https://ibb.co/Qfs3dgD

Bild 1
https://ibb.co/FnMHhDq

Bild 2
https://ibb.co/7ymgkLV

Tack för intressant information! Finns det någon möjlighet att se när bilderna tagits? Eller om är manipulerade på något annat sätt än det du beskriver här?
Citera
2024-08-09, 01:11
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ja, för oss människor är det som att spårhundar har superkrafter. Jag förstår att du inte har någon kännedom om vilka förmågor som spårhundar har, men så är det.

Du känner kanske inte ens till att man hittade kvarlevorna efter K|m W@ll på botten av havet i Öresund med hjälp av spårhundar, men så var det. En sådan förmåga har inte ens Stålmannen.

Att en vältränad ID-hund har markerat fram till hjulspåren och vid en specifik adress är starka indikationer och det visar att pappan talar sanning.

Att han skulle ljuga om så här många olika saker, som du och vissa andra näthatare hela tiden försöker göra gällande, är helt orimligt, då skulle han bli avslöjad omgående, eftersom såväl polis som försäkringsbolag kollar upp saker och ting, och inte minst så skulle nog alla de företagare som blir omnämnda i massmedia, ha vissa åsikter om deras namn förekommer i sådana bedrägerier. Istället håller dom tyst, eftersom pappan är deras kund, och de inte hänger ut sina kunder i media.

Så vad du än tycker och tänker, så blir det bara mer och mer tydligt att allt det pappan berättar är helt sant.

Ju mer fakta som framkommer, desto fler av pappans alla uttalanden blir bekräftade.
Vilken spårhund har de använt?
Vad har hunden för utbildning?
Sedan är det stor skillnad på polisens kriminalsökhundar (som hittade K|m) och en ID-hund som söker bortsprungna hundar.
Citera
2024-08-09, 01:12
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Men... Läser du slarvigt eller förstår du inte riktigt bra? Spåren hunden enligt P markerade är utanför A trädgård, hålet i häcken, minns du? Sen har P tagit spårhunden med förare till en fd assistents bostad, en person som han misstänker för stölden och där låtit spårhunden sniffa runt. Och minsann! Där fanns det också intressanta spår. Enligt P...

Är du full eller bara korkad?

Hunden har markerat spår efter Essie fram till hjulspåren bakom deras tomt, och sedan har hunden också markerat spår efter Essie vid en specifik adress. Och det är precis det som mitt inlägg grundar sig på. När den här typen av vältränade hundra markerar, då är det mycket starka indikationer på det man eftersöker. Och som sagt, inte vet jag om du är för full för att fatta det, eller bara korkad.

Det är helt enkelt bara att konstatera att detta är de bevis som vi letat efter hela tiden. Och det är inte alls konstigt att pappan har slutat leta. Han vet vem som tagit Essie, och det vi alla vi andra också nu. I alla fall alla de av oss som förstår innebörden av ID-hundens markeringar.

För egen del kan jag bara konstatera att det är synd att jag inte sett den här artikeln förrän nu.

Extremt märkligt att Enköpingsposten inte tagit upp detta. Men de har ju motarbetat pappan hela tiden. Det är nog den minst objektiva tidningen jag sett i hela mitt liv tror jag.

Intressant i alla fall. Frågan är därmed i princip löst.

En assistent och hennes ökända liga ligger bakom stölden av Essie.
Citera
2024-08-09, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Ja jag tror kommunen gjorde det dom kunde. Men min fundering är om det blivit polisanmält när det haglat hot/eller blivit kroppsskada på personal/assistenter?
Att föräldrarna med PÖ i spetsen sätter sig på tvären i det mesta har jag förstått, deras vuxna barn ska helst ha full styrka av "lekkompisar", inte personal med mångårig erfarenhet och utbildning.
Men det kanske är enda sättet för henne att få umgås med jämnåriga, anställa dom.

Bygglovsprocessen samt anbud från byggfirmor tar tid. De görs inte på en dag o offentliga upphandlingar ska göras för att inte bryta mot lagen. Sånt tar tid o jag undrar om det inte är dessa saker som gjort att nybyggnationen är försenad. O även så är inte PÖ nöjd utan klagar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in