2024-08-10, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det var en av anmälaren till LS som skrivit cp, så kan ju knappast vara någon av assistenterna tänker jag, de vet väl vad hon har för diagnos.
Vet assistenterna det? Som P svängt med diagnoser tänker jag
Citera
2024-08-10, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
Sorry om jag har varit otydlig, menade att HH skulle ha tagit hunden och i sin tur lämnat över till kenneln i Nynäshamn som har fött upp Essie. Sen om de har lämnat henne vidare vet jag inte.

Anledningen till denna tanke jag har fått är för att jag tog över en hund under dåliga förhållanden på liknande sätt som jag förmedlade till uppfödaren sen och som jag samarbetade med.

Och du var inte otydlig.
Citera
2024-08-10, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vad har P"s jobbsituation, tjänstebilar etc....för relevans till trådens rubrik???

Trodde topic och diskussionen i tråden var:

Assistanshund Essie mystiskt försvunnen - kidnappad? Enköping (2024-07-11)

( tråden har totalt spårat ur )

Ganska enkelt och on topic. Inget jobb, ingen fet lön, försäkringspengarna för Essie enormt viktiga.

Man undrade även vilka bilar var inblandade i kidnappiningen, sökning, fusk med skattepengar om man bor på det stället man hyr ut till kommunen.
Citera
2024-08-10, 21:02
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Vet assistenterna det? Som P svängt med diagnoser tänker jag
Lät mer som någon som typ sett de på gatan..men vad vet jag. Krav på utbildning och så på assistenter var ju lågt så...
Senast redigerad av vemedinma 2024-08-10 kl. 21:07.
Citera
2024-08-10, 21:02
Avslutad
Citat:
Nej inget rykte alls utan bara en tanke som slagit mig. Eftersom JS sa till assistenterna att hon behövde bevis för att kunna göra en anmälan och fick något bevis för att kunna få P att backa och låta hunden bli tagen.

Hm, intressant tanke ändå. Men tror du/ni inte att P skulle kunna strida emot varenda bevis snarare än ge upp? Känns mer som hans personlighet utifrån vad som framkommit.
Citera
2024-08-10, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Alltså vad är det för sjuk familj, hon säger det som det var världens naturligaste sak. Hur fan har detta gått förbi HH och de som utförde kvalificering?

Jag tror inte de har gått förbi dem. Säkert kände de inte till allt, men mycket. Det är jag övertygad om.
Citera
2024-08-10, 21:09
Avslutad
Citat:
Nej inget rykte alls utan bara en tanke som slagit mig. Eftersom JS sa till assistenterna att hon behövde bevis för att kunna göra en anmälan och fick något bevis för att kunna få P att backa och låta hunden bli tagen.

Men varför göra en anmälan om hon tänkt använda bevisen mot P för att ta hunden?
Citera
2024-08-10, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Hon har inte CP. Autistisk och antagligen fler diagnoser gällande psyk. Inget fysiskt.

Info om att Essie ska skyddas finns rikligt i form av bl a skärmdumpar, uttalande från P mm så det är väl belagt.
Hon ska även ha epilepsi.
Citera
2024-08-10, 21:24
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Ganska enkelt och on topic. Inget jobb, ingen fet lön, försäkringspengarna för Essie enormt viktiga.

Man undrade även vilka bilar var inblandade i kidnappiningen, sökning, fusk med skattepengar om man bor på det stället man hyr ut till kommunen.

Ja, jag tycker det hör hit. Det skulle förklara varför han startar eget företag han får godhjärtade människor att swisha pengar till.

Och varför han försöker sig på försäkringsbedrägeri, folkbokförings brott, ser ut att ha nekat alla former av boende till A utom att kommunen ska hyra huset..Finns mycket mer...

Rent allmänt verkar han inte frisk och tillvaron brakar ihop för honom.
Citera
2024-08-10, 21:24
Medlem
stavfel

Citat:
Ursprungligen postat av colomar

Kan någon sammanfatta vad A har för diagnoser/problematik som är bekräftade, kanske i en lista?

Undrar hur utagerande A är mot sina föräldrar, speciell nu när A och mamman är ensamma på hemlig ort? Om A blir så aggressiv som det har framgått i olika dokument då är ju mamman i livsfara eller hur hanterar hon A helt ensam?
Senast redigerad av no1besserwisser 2024-08-10 kl. 21:26. Anledning: stavfel
Citera
2024-08-10, 21:27
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colomar

Ja just, det stämmer. Tack för påminnelsen. Det borde räknas som fysiskt men Essie är en psykisk hälsa hund.
Citera
2024-08-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Kan någon sammanfatta vad A har för diagnoser/problematik som är bekräftade, kanske i en lista?

Undrar hur utagerande A är mot sina föräldrar, speciell nu när A och mamman är ensamma på hemlig ort? Om A blir så aggressiv som det har framgått i olika dokument då är ju mamman i livsfara eller hur hanterar hon A helt ensam?
Kan ev också fungera bättre med bara mamnan,yttre faktorer, otrygghet med nya människor odyl är borta ur bilden.
Sen beror det också en del på hur hon bemöts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in