2025-11-29, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarsistFemenist
Att kalla källkritik för ”trams” säger mer om nivån på dina egna inlägg än om något jag skrivit.

På Flashback gäller samma grundprincip som i all seriös diskussion:
den som påstår något är den som behöver visa det.
Om du inte vill eller kan göra det hamnar dina uppgifter automatiskt i kategorin spekulationer.

Det spelar ingen roll hur ofta du upprepar ”jag vet”.

EP-citatet du hänvisar till gäller en enda sak – polisens bedömning av stöldspåret.
Det bekräftar ingenting av det du själv påstår om gruppchattar, möten, assistenter, olaglig kameraövervakning eller ”privata kontakter”.

Så nej, jag kommer inte sluta fråga efter källor.

Jag tänker däremot sluta låtsas att privata anekdoter utan möjlighet till kontroll plötsligt blir fakta bara för att du stampat med foten tillräckligt länge.

Vill du diskutera sakfrågan – visa en källa.
Vill du slippa källkrav – kalla det spekulation.
Svårare än så är det inte!

Så var är den stackars hunden?

Enligt mig, väldigt förmodligen jävligt ihjälsparkad av sin "brukare".
Citera
2025-11-29, 00:31
Medlem
FarsistFemenists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alba007
Så länge som du inte kan bevisa motsatsen behöver inte jag bevisa ngt. Fram med motbevis istället. Har ngn gjort folkbokföringsbrott det har jag missat tack för tipset. Du kan ju kolla upp om det är sant eller ej. Och om det kommer till kännedom om att ngn i familjen skriver i detta forum i egen sak för att vilseleda och hitta på alternativa sanningar samt skyller på andra. Undrar hur polisen ser på det. Det du nu nämner är helt fel då detta kollats upp hos myndigheter vad som gäller. Och börjar man rita ordentligt finns nog mycket som är fel. Frågan är vad som är olagligt.
Det var inget privat hem föräldrarna Bode på annat ställe. Bostaden var ett LSS boende för A, Essie och en katt. Och det var en arbetsplats och på en sådan gäller samma regler som på alla andra arbetsplatser alltså ingen kamera övervakning av personal. Om inte gängse regler och kontroller gjorts så har även kommunen gjort fel. Då fanns brister på arbetsplatsen vilket även framgår när P sökte få mer personal. Hemmet godkändes inte för det då inte tillräckligt med skydd fanns för detta. Anser du att offentliga handlingar ljuger? Att myndigheter ljuger. Och jag vet regler för vad som gäller detta forum och det som skrivs. Jag vet också vad polisen anser. Att skydda ngn som ev har gjort ngt kriminellt är också ett brott. Och hota inte i dina inlägg.
Om du menar allvar med ”bevisa motsatsen” så bekräftar det bara att du inte förstår bevisbördan.
Det är alltid den som påstår något som måste visa det – inte den som ifrågasätter.

Du staplar nya påståenden i varje inlägg:
LSS-boende, arbetsplats, myndighetsbeslut, kamera*förbud, folkbokföring, gruppchattar, möten, polis*kontakter, ”myndigheter har kollat upp det”, ”polisen anser”, ”offentliga handlingar”, ”kriminalitet”, ”hot”…

Men fortfarande inte en enda öppet kontrollerbar källa.

Att begära källa är inte ett hot.
Att vägra visa källa är inte fakta.
Och att blanda ihop juridik, rykten och egna slutsatser gör inte något mer sant.

Så jag ställer samma fråga igen, i en enda rad:

Vilken konkret uppgift i dina inlägg kan du styrka med en offentlig källa som alla kan läsa?
Citera
2025-11-29, 00:36
Medlem
Citat:
Om du menar allvar med ”bevisa motsatsen” så bekräftar det bara att du inte förstår bevisbördan.
Det är alltid den som påstår något som måste visa det – inte den som ifrågasätter.

Du staplar nya påståenden i varje inlägg:
LSS-boende, arbetsplats, myndighetsbeslut, kamera*förbud, folkbokföring, gruppchattar, möten, polis*kontakter, ”myndigheter har kollat upp det”, ”polisen anser”, ”offentliga handlingar”, ”kriminalitet”, ”hot”…

Men fortfarande inte en enda öppet kontrollerbar källa.

Att begära källa är inte ett hot.
Att vägra visa källa är inte fakta.
Och att blanda ihop juridik, rykten och egna slutsatser gör inte något mer sant.

Så jag ställer samma fråga igen, i en enda rad:

Vilken konkret uppgift i dina inlägg kan du styrka med en offentlig källa som alla kan läsa?

Så var är hunden då - du som har alla källor?

Jag säger stendöd - vad säger du?
Citera
2025-11-29, 00:41
Medlem
FarsistFemenists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar

”Väldigt förmodligen ihjälsparkad”, ja.
Det är fascinerande hur du lyckas formulera en hel kriminalteori utan att luta dig mot en enda rad fakta – bara din egen fantasi i capslock.
Utan minsta faktaunderlag är exakt den nivå av trådfiktion som moderatorerna brukar rensa bort.

Det du skriver har ungefär samma bevisvärde som att påstå att Essie blev bortförd av utomjordingar, men med betydligt mer aggression och betydligt mindre logik.

Om du vill hitta på våldsamma scenarion får du gärna göra det,
men kalla det då vad det är: ditt eget påhitt.
Inte ”förmodligen” något som hänt.
Citera
2025-11-29, 00:42
Medlem
Citat:

Där måste jag nog tyvärr drifta mig att hålla med dig.Därav vill jag veta varför varför detta lades ner efter ETT år och sekretess markerades?. , nu kom ju en länk med namn på Åklagare och polis som undersökt fallet via Enköpingsposten , och med tanke på den mediala uppmärksamheten denna " stöld" fick kanske medier är intresserade av hur utfallet blev? nedlagt efter ETT år och sekretessmarkerat?? varför ingen i familjen har ju skyddat ID? dom som ev Swisade till ny hund undrar om dom fick tillbaka sina pengar?
Citera
2025-11-29, 00:51
Medlem
FarsistFemenists avatar
Citat:
Så var är hunden då - du som har alla källor?

Jag säger stendöd - vad säger du?
Jag spekulerar inte om dödsorsaker eller scenarier som ingen kan belägga.

Det enda som går att säga med säkerhet är vad som finns i öppna källor och där finns varken en misstänkt, ett fastställt brott eller något som styrker det som påstås.

Resten är bara gissningar, och där tänker jag inte fylla på.
Citera
2025-11-29, 00:55
Medlem
Citat:
Jag spekulerar inte om dödsorsaker eller scenarier som ingen kan belägga.

Det enda som går att säga med säkerhet är vad som finns i öppna källor och där finns varken en misstänkt, ett fastställt brott eller något som styrker det som påstås.

Resten är bara gissningar, och där tänker jag inte fylla på.

Fram med dina öppna källor då.
Citera
2025-11-29, 01:10
Medlem
Citat:
Fram med dina öppna källor då.
Källorna ligger redan i tråden.
Det är ingen som kommer göra ett specialsammandrag bara för att någon inte orkar läsa två sidor bakåt.
Citera
2025-11-29, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Källorna ligger redan i tråden.
Det är ingen som kommer göra ett specialsammandrag bara för att någon inte orkar läsa två sidor bakåt.

Du gör det enkelt för dig. Så då gör jag enkelt för mig.

Den störda kvinnan sparkade ihjäl hunden. Hennes föräldrar begravde den. Och nu vill de ha pengar. Och kanske ett nytt djur som deras finest dotter kan få slå ihjäl.
Citera
2025-11-29, 01:38
Medlem
Citat:
Du gör det enkelt för dig. Så då gör jag enkelt för mig.

Den störda kvinnan sparkade ihjäl hunden. Hennes föräldrar begravde den. Och nu vill de ha pengar. Och kanske ett nytt djur som deras finest dotter kan få slå ihjäl.
Man undrar ju hur swish tiggeriet till ny hund utföll? gå ut i TV och gråta krokodiltårar och i pressen måste jag säga vara magstarkt, samtidigt sålde man hundburen . kan ju tyckas märkligt i min värld? så så swish pengarna kanske inte avsåg ny hund?
Citera
2025-11-29, 02:07
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
”Väldigt förmodligen ihjälsparkad”, ja.
Det är fascinerande hur du lyckas formulera en hel kriminalteori utan att luta dig mot en enda rad fakta – bara din egen fantasi i capslock.
Utan minsta faktaunderlag är exakt den nivå av trådfiktion som moderatorerna brukar rensa bort.

Det du skriver har ungefär samma bevisvärde som att påstå att Essie blev bortförd av utomjordingar, men med betydligt mer aggression och betydligt mindre logik.

Om du vill hitta på våldsamma scenarion får du gärna göra det,
men kalla det då vad det är: ditt eget påhitt.
Inte ”förmodligen” något som hänt.
Hur försvann Essie då? Om du påstår att alla teorier inte går att bevisa kanske hon inte ens försvann. Ska vi utgå ifrån att P talar sanningen i pressen? Finns det bevis på det? Nej alltså ingen vet inte ens han. Men borta är hon iaf. De bevis som assistenter gav dels gm film och anmälan är det också lögn och isf vad var syftet. Att anklaga några av personalen för stöld utan bevis är det i så fall okej? Att lägga ut namn på de som sålde Essie och påstå att det är de som gjorde att Essie dödades. Två konton som försvann styrkte att detta var sanningen till hundra procent. Någon beskrev ett avrättning och att hon blivit uppbränd. Och sa att detta var till hundra sant. Då undrar man hur dessa kan vara så säkra för isf var dom vittnen och väl bekanta med händelsen. De har inga bevis men säjer att dom veta detta att det är till hundra sant. Då kan jag säja att det jag skrivit också är sant till hundra om man får tro på allt som kommit fram och finns handlingar på. Detta jag skrivit finns bekräftat.
Så åter till försvinnandet dom som ger helt säkert till hundra vänd er till polisen och anmäl.
Citera
2025-11-29, 02:32
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alba007
Tack! Du har betytt mycket för tråden. Jag tycker som dej angående denna tråd då inga relevanta saker får skrivas om. När vissa skriver och gör narr av oss seriösa. Förstör tråden och ngn som låter oseriös text stå kvar mens relevans raderas. Om vi inte fårxse helheten så är ju tråden meningslös. Och polis som satt på detta i ett år. Något är fel. Varför ha ett forum om brott och kriminalitet när man inget kan skriva som leder till ngt. Lägg ner tråden den är inte värdig att finnas kvar.
vill tillägga att då kommunen hyrde bostaden som ett LSS boende och betalade hyra för detta. Så borde det ha gjorts en noggrann kontroll innan för både assistenter och brukares skull. Det får inte brista på den punkten. Läs om IVO där får ni fakta. T om P själv vände sej dit i ngt ärende. Om det var för att anmäla boendet innan. Där han påstod att det var personalen som var elaka mot A. Det sattes upp en vägg för att skydda de andra boende. Skyddsombudet ansåg att A var en fara för personalen som var rädda. Någon blev hotad till döden och någon bets i benet med ett bettmärke på 7 cm. Så Essie fick komma rakt in till denna person. Så de offentliga handlingar som finns beskriver allt detta. De som blundar de blundar men dexsom vill se de får en klar och tydlig bild. Även om polisen inte gjort någonting alls. Så har alla vi som kämpar för Essie hittat så mycket mer. Det känns för mej också som vägs ände med denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in