2024-08-09, 00:33
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Jag är stum av förundran över den bristande fantasi många här visar på. De har inte sökt i hjulspåren till en adress. De har sökt utanför en misstänk persons adress (hem eller jobb whatever)

Snälla tänker ni inte innan ni yttrar er? Det finns inte en enda antydan att de spårat i hjulspåren.

Det är inte alla som vet vad en spårhund kan göra. De framställs ju som att ha superkrafter i media. Och det är inte ens säkert att det funnits någon spårhund heller.
Citera
2024-08-09, 00:35
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nej, det finns inga sådana undantag för personer som dottern i detta fallet.

Nej, det gör det inte. Av samma anledning som hon inte placeras på ett HBV-hem så placeras hon inte på rättsspyk. Autism är inte en sjukdom som går att bota eller behandla, därför är vård inte aktuellt.

Inte för att fastställa att hon lider av autism, nej. Den diagnosen har hon redan.

Ja, det gör dom helt säkert. Men dottern är inte en psykiskt störd person, hon har en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, det är två helt olika saker.

kan du säga vad hon har för diagnoser som är skyldiga till eventuella brott? om du inte vet så är hela det här inlägget också bullshit, som de flesta av dina andra inlägg faktiskt är
Citera
2024-08-09, 00:36
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Nej, det finns inga sådana undantag för personer som dottern i detta fallet.

Nej, det gör det inte. Av samma anledning som hon inte placeras på ett HBV-hem så placeras hon inte på rättsspyk. Autism är inte en sjukdom som går att bota eller behandla, därför är vård inte aktuellt.

Inte för att fastställa att hon lider av autism, nej. Den diagnosen har hon redan.

Ja, det gör dom helt säkert. Men dottern är inte en psykiskt störd person, hon har en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, det är två helt olika saker.

Vad har du för källa på att A är autistisk?
Citera
2024-08-09, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Kommunen har gjort en utredning efter en anmälan till Arbetsmiljöverket som jag tyckte tog upp väldigt bra punkter. Bla anställdes det en arbetsterapeut, man bildade en stödgrupp, bytte ut personal till mer kvalificerad personal osv osv. Känslan jag får är att föräldrarna är väldigt svåra att tillfredsställa o ställer krav på kommunen utan att själva vara tillmötesgående. Nog tycker jag kommunen tagit detta på stort allvar.

Ja jag tror kommunen gjorde det dom kunde. Men min fundering är om det blivit polisanmält när det haglat hot/eller blivit kroppsskada på personal/assistenter?
Att föräldrarna med PÖ i spetsen sätter sig på tvären i det mesta har jag förstått, deras vuxna barn ska helst ha full styrka av "lekkompisar", inte personal med mångårig erfarenhet och utbildning.
Men det kanske är enda sättet för henne att få umgås med jämnåriga, anställa dom.
Citera
2024-08-09, 00:39
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
I anmälan till Arbetsmiljöverket den 14 april
2022 har hon efter en incident tagit stryptag på en person inne på Coop.
Är det samma händelse när det nekades godis och A hotade att döda personalen?

Nej, den händelsen skedde ganska nyligen. Inlägg 293.

Hon är väl van vid att det inte blir några allvarliga konsekvenser för hennes del.

Citat:
Tyvärr inte helt omöjligt. Jag såg dottern för inte så längesen inne på lokala Coop, hon fick inte köpa godis slutade med att hon skrek på assistenterna att dom skulle dö och han hon skulle döda dom. Men vem vet Essie kanske hon var snäll mot.
Citera
2024-08-09, 00:39
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Tack för ditt förtydligande. Det fanns väl fler diagnoser än autism vill jag minnas. Vanligtvis är inte dom med autism våldsbenägna. Så vad händer om en person med dessa funktionsnedsättningar begår brott? Det går inte att sätta dom på ett fängelse. Släpps dom på fri fot och kan göra nya brott utan att bli staffade?

Det är lite motsägelsefullt i Sverige, dottern är emellanåt som en 4-åring, men kan dömas till fängelse. Det blir en utmaning för kriminalvården så klart, men så är det.

https://www.dagensarena.se/opinion/nar-ska-sverige-sluta-satta-sexaringar-fangelse/
Citera
2024-08-09, 00:40
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Intressant artikel i Hundextra. Det visste jag inte sedan tidigare att en ID-hund, troligen en av Malins Nosar då, har markerat på en viss plats, vid någon misstänkts hem. Det är en stark indikation. Inte för att det håller juridiskt som enskilt bevis, men det är en stark indikation. Sådana markeringar förekommer som del av bevisning i brottsfall

Det är märkligt att polisen är sådana lata jävlar och inte följer upp sådana här grejer. De sitter bara på sina arslen, pimplar kaffe, och gnäller över att det inte finns några bevis. Nej det är ju inte så jävla konstigt när de aldrig får sina arslen ur vagnen och letar reda på bevisen. Det är ju deras jobb att göra det.

Det börjar bli mycket nu som styrker pappans version.

https://hundextra.se/assistanshunden-essie-stulen-familjen-utlyser-hittelon/

Tror du på allt som media skriver? Källa här är ju P. Att han är en lögnare är konstaterat.
Citera
2024-08-09, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tror du på allt som media skriver? Källa här är ju P. Att han är en lögnare är konstaterat.
Sedan kan man tycka att det är klart sjukt att gå runt med en idhund kring andras hem.

Artikeln som blixtmannen hänvisar till är för övrigt nästan en månad gammal.
Citera
2024-08-09, 00:48
Medlem
Citat:
Intressant artikel i Hundextra. Det visste jag inte sedan tidigare att en ID-hund, troligen en av Malins Nosar då, har markerat på en viss plats, vid någon misstänkts hem. Det är en stark indikation. Inte för att det håller juridiskt som enskilt bevis, men det är en stark indikation. Sådana markeringar förekommer som del av bevisning i brottsfall

Det är märkligt att polisen är sådana lata jävlar och inte följer upp sådana här grejer. De sitter bara på sina arslen, pimplar kaffe, och gnäller över att det inte finns några bevis. Nej det är ju inte så jävla konstigt när de aldrig får sina arslen ur vagnen och letar reda på bevisen. Det är ju deras jobb att göra det.

Det börjar bli mycket nu som styrker pappans version.

https://hundextra.se/assistanshunden-essie-stulen-familjen-utlyser-hittelon/
Men lilla du, nu får du väl lugna ner dig! Varför skulle polisen prioritera en försvunnen hund? Har du helt missat skjutningar, sprängningar, gängbrottslighet osv. Polisen gör helt rätt som inte söker en förlorad hund. Om det däremot visar sig vara försäkringsbedrägeri eller annat brott kommer dom säkert agera.
Citera
2024-08-09, 00:49
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Sedan kan man tycka att det är klart sjukt att gå runt med en idhund kring andras hem.

Artikeln som blixtmannen hänvisar till är för övrigt nästan en månad gammal.

ja, och enligt PÖ var detta utanför huset till en före detta assistent som var med en medlem i ett gäng som var mycket farligare än mc-gängen, massor av roliga historier från mytomaner....
Citera
2024-08-09, 00:51
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det är inte alla som vet vad en spårhund kan göra. De framställs ju som att ha superkrafter i media. Och det är inte ens säkert att det funnits någon spårhund heller.

Ja, för oss människor är det som att spårhundar har superkrafter. Jag förstår att du inte har någon kännedom om vilka förmågor som spårhundar har, men så är det.

Du känner kanske inte ens till att man hittade kvarlevorna efter K|m W@ll på botten av havet i Öresund med hjälp av spårhundar, men så var det. En sådan förmåga har inte ens Stålmannen.

Att en vältränad ID-hund har markerat fram till hjulspåren och vid en specifik adress är starka indikationer och det visar att pappan talar sanning.

Att han skulle ljuga om så här många olika saker, som du och vissa andra näthatare hela tiden försöker göra gällande, är helt orimligt, då skulle han bli avslöjad omgående, eftersom såväl polis som försäkringsbolag kollar upp saker och ting, och inte minst så skulle nog alla de företagare som blir omnämnda i massmedia, ha vissa åsikter om deras namn förekommer i sådana bedrägerier. Istället håller dom tyst, eftersom pappan är deras kund, och de inte hänger ut sina kunder i media.

Så vad du än tycker och tänker, så blir det bara mer och mer tydligt att allt det pappan berättar är helt sant.

Vi har ju nu också fått bevis på att Hundhjälpen ljuger och att pappan talade sanning om dem.

Ju mer fakta som framkommer, desto fler av pappans alla uttalanden blir bekräftade.
Citera
2024-08-09, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja, och enligt PÖ var detta utanför huset till en före detta assistent som var med en medlem i ett gäng som var mycket farligare än mc-gängen, massor av roliga historier från mytomaner....
Haha, ja det förvånar mig inte det minsta. Har du någon källa på att han sagt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in