2024-08-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Du blir bara sjukare för var dag som går.

Poliser har både utbildning och hjälpmedel för att övermanna och boja våldsverkare.
Ordningsvakter har också hjälpmedel och utbildning om än mindre befogenheter.
Kriminalvårdare har utbildning i självskydd, så även psykvårdare som även de har befogenheter och hjälpmedel.

Här har man anställt unga flickor som saknar allt ovan. De ska agera boxbollar, de får vare sig försvara sig eller styra upp situationen. De behandlas som 1800- talets pigor.

Om du är så duktig varför jobbar inte du med A undrar jag?

Angående tystnadsplikt så är dessa människor visselblåsare. De har civilkurage.

Igen, med vänner som dig behöver P inga fiender.

Samt många är unga och har dålig kunskap med erfarenhet men många försöker de dem behöver göra
Citera
2024-08-05, 23:43
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Jag vill inte ha cred eller liknande jag vill få fram sanningen

Det hade man ju kunnat tro på, om det inte vore för att du sprider en sådan massa skitsnack och påstår en massa saker trots att du inte har en aning om sanningshalten i dem!

Citat:
Viktigaste är att de källa från myndigheterna

Sen när blev lawline en myndighet?

Det finns inga som helst kopplingar mellan Essie och att binda hundar vid fordon. Ändå håller du på och ältar regelverket kring det, med felaktig info dessutom. Kanske du kan förklara vad det har med sanningen om vad som hänt Essie att göra?

Du tycks ha en klar agenda emot familjen, du skulle till och med anmäla dem för att de aldrig skulle kunna få ha någon assistanshund igen. Hur hjälper det till att få fram sanningen om vad som hänt Essie, att sitta och sprida "anmälningar" vars innehåll du har noll koll på sanningshalten i?

Nä du, du förefaller ha en helt annan agenda än att få fram sanningen om vad som hänt Essie.
Citera
2024-08-05, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Jag har för mig att det sägs i tv 4 intervjun. Han säger vägde. Samt att måste tala om för A att Essie gått bort

Samtidigt sa han att han har magkänsla av att Essie komer tillbaka.
Citera
2024-08-05, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Och hammare.
O knivar...
Citera
2024-08-05, 23:50
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det hade man ju kunnat tro på, om det inte vore för att du sprider en sådan massa skitsnack och påstår en massa saker trots att du inte har en aning om sanningshalten i dem!

Det finns inga som helst kopplingar mellan Essie och att binda hundar vid fordon. Ändå håller du på och ältar regelverket kring det, med felaktig info dessutom. Kanske du kan förklara vad det har med sanningen om vad som hänt Essie att göra?

Du tycks ha en klar agenda emot familjen, du skulle till och med anmäla dem för att de aldrig skulle kunna få ha någon assistanshund igen. Hur hjälper det till att få fram sanningen om vad som hänt Essie, att sitta och sprida "anmälningar" vars innehåll du har noll koll på sanningshalten i?

Nä du, du förefaller ha en helt annan agenda än att få fram sanningen om vad som hänt Essie.
Inte ens du kan väl tycka att familjen Ö ska ha en ny assistenthund?
Dom ska inte ha en daggmask ens. Vård är nog det som behövs. Terapi och medicin.
Citera
2024-08-05, 23:50
Medlem
Citat:

Du har ingen aning om vad jag kan.
Du har inte fattat vad alla offentliga handlingar handlar om
Du säger att jag gör fel när jag skriver saker,, då tar jag istället information från källan , då kopierar jag det korrekta så med rätt information där jag dessutom skriver källa.
Då duger inte källan heller

Att law line nämndes är för att jag jämförde en händelse likt denna men faktan tog jag från Jordbruksverket .

Den enda agenda jag har är att antingen är Essie i trygghet och ingen mer certifieriat assistanshundsekipage eller att Essie är död och det kommer fram
Citera
2024-08-05, 23:52
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jösses så korkat.

Precis som alla andra yrkeskategorier skall också personliga assistenter ha adekvat utbildning och hjälpmedel, hur kan du tro något annat. Om de inte har det så är det deras arbetsgivare som är ansvariga. Detsamma gäller övriga yrkeskategorier. Det har ju tyvärr hänt en del allvarliga olyckor där så inte varit fallet. Dock inte med dottern och Essie, så vitt känt.

Ja just det, den som lyder under tystnadsplikt har sin visselblåsarfunktion på facebook. Finns det ingen gräns för hur korkade inlägg du kan få ur dig?
Mmm plutten då.

Kan du beskriva hur utbildningen ser ut, hur ska personalen hantera att de blir jagade med kniv?

Varför blev A utslängd från boendet om utbildning räcker för att hantera detta beteende?

Jag tycker det verkar som familjen är skiträdd för sin dotter och slänger in vad som helst mellan sig och henne.
Hund personal etc.

Man verkar inte våga sova i samma hus en gång.

Om flickan är psykiskt störd så beror det ju på uppväxten. Föräldrarna vill inte hon ska utredas.
Vad döljer de egentligen?
Incest? Misshandel? Inte ovanligt i såna här sammanhang.
Citera
2024-08-05, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colomar
Jag har inte lärt mig hitta och söka här så bra än. Ska försöka hitta inlägget du pratar om.

Kopierar in
"Merkostnadsersättning från Försäkringskassan måste kostnader överstiga 11 000kr/år för att få igenom och då är det kostnader utöver vanliga kostnader, dvs MER kostnader pga sjukdom eller funktionsnedsättning"
Citera
2024-08-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Du blir bara sjukare för var dag som går.

Poliser har både utbildning och hjälpmedel för att övermanna och boja våldsverkare.
Ordningsvakter har också hjälpmedel och utbildning om än mindre befogenheter.
Kriminalvårdare har utbildning i självskydd, så även psykvårdare som även de har befogenheter och hjälpmedel.

Här har man anställt unga flickor som saknar allt ovan. De ska agera boxbollar, de får vare sig försvara sig eller styra upp situationen. De behandlas som 1800- talets pigor.

Om du är så duktig varför jobbar inte du med A undrar jag?

Angående tystnadsplikt så är dessa människor visselblåsare. De har civilkurage.

Igen, med vänner som dig behöver P inga fiender.

Det jag fetmarkerat..
Undras om smartskallen ens begriper att ju mer den försöker styra undan, bortförklara och tramsa desto fler gräver mer och djupare.
Så du har nog mer rätt än vad du anar

OM Essie fortfarande lever så finns det så många som gladerligen skulle ta sig an att ta in henne som vanlig familjemedlem, även om det innebär att inhysa ett stöldgods ( om hon blev stulen och inte flydde för sitt liv). Tyvärr tror jag inte att hon finns kvar i livet och jag anar vad som hänt när man läser om Aś problematik.

Resan dagen efter kanske var för att distrahera A från vad som hänt?
Stått om att hon får väldigt mycket ångest när hon förstått vad hon gjort när utbrottet lagt sig så därav min fundering.

Läste att hennes nya boende blir i Hummelsta. Och att det inte är uppskattat av dom blivande nya grannarna... Vad kan dom göra för att förhindra att det blir verklighet?
Citera
2024-08-05, 23:56
Medlem
flashmaners avatar
Ja, intressant är det, ju mer som kommer fram av sanningar, desto mer stöd blir det för det pappan berättat ända från början.

Om nu bara polisen gör sitt jobb, lägger pusslet, hatar slumpen och börjar se sig omkring efter misstänkta, så kommer nog den här härvan att lösa upp sig rätt snart.
Citera
2024-08-05, 23:57
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Samt många är unga och har dålig kunskap med erfarenhet men många försöker de dem behöver göra
Jag har snokat runt lite.
Verkar som P försökt köpa dem med hög lön.

Man väljer ut unga oerfarna och mutar dem. Men vem fan vill bli jagad med kniv på jobbet.
Man undrar ju hur personalens kläder går sönder.

Den här A verkar vansinnigt aggressiv. Det är ju inte olycksfall i arbetet när Essie far illa utan våld verkar ju vara vardag runt A.
Citera
2024-08-05, 23:59
Medlem
Denna tråd har helt flippat ur. Kan vi inte låta A vara i fred. Hennes tillstånd är mer eller mindre känt och ingen av oss skulle vilja byta med henne. Kan vi inte sluta resonera om olika vårdmetoder och boenden då detta inte har något med försvinnandet att göra. Och snälla ni, sluta tjaffsa om och med varandra om rena skit saker. Acceptera att vi alla har lite olika åsikter och ser saker på olika sätt.

Något som däremot är intressant är bilden på huset där det syns en massa olika kameror. Det har tidigare varit en trådsanning att kamerorna inte varit till värde. Men jag tror nog att de faktiskt har det.

Bilden visar att det finns minst två olika kamera system. Ett som verkar vara kopplat till Verisure. Troligen är Arlokamerorna de som ingår i Verisure konceptet. Däremot så spelas troligen inget in såvida inget larm har gått.

Sen verkar det finnas ett annat kamera system uppsatt. Och hit hör troligen de två domkamerorna. Om jag gissar lite kombinerat med lite erfarenhet så är dessa kopplade på lokal server. Med tanke på vart P jobbar så skulle dessa kameror komma från just Bosch som är en stor leverentör av övervakningskameror.

Mycket märkigt att ingen av alla dessa kameror har fångat något……. Med så många kameror på framsidan borde det finns fler på baksidan. Även om det inte finns något på någon kamera så ger även detta information. Skulle det läggas energi på att annalysera alla kameror i fastigheten så skulle man troligen kunna utesluta flera av de scenario som vi spekulerar kring.

Det är absolut ok att ha kamerorna rikrade som P har. Det är vad som spelas in som är viktigt. Det går att digitalt maska bort områderna utanför tomten.

Nu kommer det nog inte att ske och det är till och med kanske försent nu. Men hade tekniskt kunnig personal granskat kamerasystemen så hade vi nog haft en och annan sanning nu.
Senast redigerad av DuSynsAlltid 2024-08-06 kl. 00:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in