2026-03-01, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovebird20
film och bilder ska gillas som bevis om ett djur far illa. Detta enl Djurskyddslagen. Assistanshunden är en levande varelse och har samma rätt till skydd som alla andra hundar, aven om den klassas som ett hjälpmedel. Misshandel eller vanvard av djur är straffbart i Sverige. Jordbruksverket
Därför försvann hon, precis som alla andra som har något att dölja och gömmer sina hundar, alltid när Länsstyrelsen ska komma
Citera
2026-03-02, 06:57
Medlem
Lovebird20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MormorPutte
Därför försvann hon, precis som alla andra som har något att dölja och gömmer sina hundar, alltid när Länsstyrelsen ska komma
Oanmält besök blev det inte. Då P hade fått veta om anmälningarna. Och även om filmbevis. Assistenterna kontaktade ju säljaren av hunden HH, som också påtalade vikten av foto och film. Detta är helt lagligt för att kunna rädda djur. Hur fick P reda på denna kontakt? Han anmälde assistenternaför förtal då han ansåg att HH inte var en myndighet utan han såg dom som en privat person. Men där hade han fel. Och vem berättade om denna kontakten som assistenterna gjorde som var helt rätt och lagligt. Och varför ringde han till LS och meddelade dem om stölden av Essie, Jo, för han hade fått reda på allt. Och han visste om ett oanmält besök. Polisen godtog dock inte filmerna, kan vara manipulerade enligt dom. De ligger väl kvar bland allt sekretessbelagt. Varför rekommenderas filmning då polis ändå inte godkänner det.
Min teori är att just detta runt anmälningar och ett besök gjorde att Essie fick sätta livet till. Jag önskar att hon hade blivit stulen på riktigt.
Senast redigerad av Lovebird20 2026-03-02 kl. 07:09.
Citera
Igår, 22:18
Medlem
Lovebird20. Lite Intressanta tankar tycker jag. Skriv gärna mer om dina funderingar. Spännande med nya tankar
Citera
Igår, 23:29
Medlem
Lovebird20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shernefjord
Lovebird20. Lite Intressanta tankar tycker jag. Skriv gärna mer om dina funderingar. Spännande med nya tankar
Assistanshunden är en levande
varelse och har samma rätt till skydd som alla andra hundar, även om den klassas som ett hjälpmedel.
Misshandel eller vanvård av djur är
straffbart i
Sverige, Jordbruksverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in