2023-08-19, 17:09
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Hahaha varför har inte dom som varit på kungliga biblioteket presenterat bevisen på motsatsen! Shit vad lättlurad och naiv du är min vän. Men kul tråd, verkligen.

För att man inte får filma av upphovsrättsliga skäl. Och för att det inte ger något att filma något som inte har hänt.
Citera
2023-08-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
För att man inte får filma av upphovsrättsliga skäl. Och för att det inte ger något att filma något som inte har hänt.

Haha bullshit! Det är ju bara att ta fram mobilkameran och filma av det, det är knappast någon som skulle åka dit för upphovsrättsbrott över det! Hahaha vad gullig du är, du är som en liten storögd pojke som inte vill förstå att Tomten bara är ett påhitt. Jag har ju precis förklarat för dig att om du tar dig själv till kungliga biblioteket och tittar på den sekvens när England gör 3 - 2 mot Kamerun så kommer du att själv få höra kommentaren och om den INTE sägs så är det ett slags bevis för att det INTE hänt. Du är inte riktigt den vassaste kniven i lådan va?
Citera
2023-08-19, 17:16
Medlem
Citat:
Hur man bevisar något som inte hänt? Väldigt enkelt. Presentera bildbevisen från kungliga biblioteket när England gör 3 - 2 målet på straff! Det är rätt lustigt att diverse flashbackanvändare som påstår att dem varit på kungliga biblioteket och sett att det INTE hänt INTE filmade den sekvensen som bevis! Istället så har dom trollat och grundlurat massor av andra flashback-stollar! Hahahahahahaha att ni är så djävla lättlurade

Mmm fast det är i väldigt många matcher det påstås att detta har hänt, så det blir ju väldigt mycket filmande om man skall visa alla matcher där det INTE sägs
Citera
2023-08-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Mmm fast det är i väldigt många matcher det påstås att detta har hänt, så det blir ju väldigt mycket filmande om man skall visa alla matcher där det INTE sägs

Mjae det är ju England - Kamerun vi pratar om. Vad andra stollar har fått för sig att det handlar om för matcher har jag ingen aning om, men matchen det handlar om har alltid varit och kommer alltid vara England - Kamerun 1990. Och målet det handlar om är Englands 3 - 2 mål på straff. Arne har väl dessutom själv bekräftat att det är England - Kamerun?

Och min pappas videoband är också England - Kamerun. Jag tvivlar starkt på att det sagts mer än EN gång Som sagt, åtminstone ni som bor kvar i Stockholm (jag har flyttat) kan väl bara ta er till kungliga biblioteket och filma av det själva? Eller så ringer ni till dom och kollar om dom kan skicka sändningen till er bara? Jag vet inte hur det där går till, jag behöver inte dra till något bibliotek och bekräfta det eftersom jag relativt nyligen sett sändningen med egna ögon och hört det med egna öron...
Citera
2023-08-19, 17:52
Medlem
MrSkargards avatar
Denna tråd brukade vara en av Flashbacks bästa trådar. Idag är den en studie i idioti då idiot efter idiot kommer in och, utan att ha läst mer än rubriken, häver ur sig att de är heeeelt säkra på att Arne Hegerfors faktiskt har yttrat citatet. Tråden borde låsas.
Citera
2023-08-19, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Denna tråd brukade vara en av Flashbacks bästa trådar. Idag är den en studie i idioti då idiot efter idiot kommer in och, utan att ha läst mer än rubriken, häver ur sig att de är heeeelt säkra på att Arne Hegerfors faktiskt har yttrat citatet. Tråden borde låsas.

Kan hålla med om det nästan, lås tråden och se det som bekräftat att det är en myt

Tills dess att någon kan presentera bevis på att det faktiskt ha sagts, vilket tyvärr aldrig lär hända

Och nej "jag minns minnsan att det sagts bla bla" är inte bevis nog
Citera
2023-08-19, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Jag funderar på om jag ska ringa farsgubben min (han är dock tyvärr ganska senil nuförtiden, han är över åttio år gammal nu) och se om han orkar ta sig ner i sin källare och plugga in videospelaren. Om han orkar göra detta så ska jag göra mitt bästa för att försöka instruera honom hur man filmar med mobilen och sådär, men jag tror det blir svårt eftersom han är så gammal nu.

Om inte så kan jag rota igenom videobanden nästa gång jag är där, men det är ganska komiskt att diverse lättlurade spån i den här tråden förväntar sig att man ska köra bil i tjugofem mil och hämta ett videoband när åtminstone dom av er som bor i Stockholm och tror på den här konspirationsteorin själva enkelt kan ta sig till kungliga biblioteket och kontrollera detta
Citera
2023-08-19, 18:12
Medlem
Citat:
Kan hålla med om det nästan, lås tråden och se det som bekräftat att det är en myt

Tills dess att någon kan presentera bevis på att det faktiskt ha sagts, vilket tyvärr aldrig lär hända

Och nej "jag minns minnsan att det sagts bla bla" är inte bevis nog

Jag förstår inte varför ni är så misstänksamma? Jag och dom andra som minns detta och har sett detta, varför tror ni att vi ljuger?! Vad skulle vi rimligtvis ha för motiv till det? Dom som har motiv till att ljuga om detta är såklart trådskaparen och trollen. Fattar du inte det? Det påstås att folk har varit på kungliga biblioteket och tittat på sändningarna varför har dom inte laddat upp videobeviset på att Arne inte sa så i så fall? Nej det vill dom inte för då avslöjas hela "konspirationen" för den extremt iq-befriade (men genialiskt komiska) trollning det faktiskt är
Citera
2023-08-19, 18:21
Medlem
Citat:
Jag förstår inte varför ni är så misstänksamma? Jag och dom andra som minns detta och har sett detta, varför tror ni att vi ljuger?! Vad skulle vi rimligtvis ha för motiv till det? Dom som har motiv till att ljuga om detta är såklart trådskaparen och trollen. Fattar du inte det? Det påstås att folk har varit på kungliga biblioteket och tittat på sändningarna varför har dom inte laddat upp videobeviset på att Arne inte sa så i så fall? Nej det vill dom inte för då avslöjas hela "konspirationen" för den extremt iq-befriade (men genialiskt komiska) trollning det faktiskt är

Det märks att du inte läst hela tråden eftersom du missupfattar allt ganska grovt

I Trådstarten står det tydligt att tråden handlar om att ta fram bevis för citatet, inget annat

Och jag fattar, den är från 2015 och jätte stor så visst, det tar den del tid

Men i stort sett ALLA som skriver här minns att arne sa citatet, även jag själv, jag kan minnas det nu, kameran sveper över kameruns avbytarbänk och arne säger "mm det ser mörkt ut på kaeruns avbytar bänk"

Men under dessa vad är det 8 år? Så har ingen

INGEN

Kunnat bevisa att detta har sagts

Nån gång om året kommer det in någon som du, som påstår att han har bevis

Och så väcks det hopp i tråden

Men några bevis presenteras aldrig, för banden är borta, sommarstugan där dom fanns brann ner, det är för långt bort, farsan är senil osv osv

Så ja, det börjar bli rätt tröttsamt med alla troll som säger sig ha bevis, men inte kan visa dom

Så det är väll inte jätte konstigt att även du ses som ett troll?
Citera
2023-08-19, 18:22
Att Arne har sagt det är jag helt säker på, dock inte när han sade det.

Kan det ha varit i något nöjesprogram som han ledde? Kryzz eller vad det hette. Där visade man ju korta klipp från olika ställen som ledtrådar och det kan ju vara ett sådant klipp ur en match som han då kommenterade med den bevingade frasen.
Citera
2023-08-19, 18:28
Medlem
Citat:
Det märks att du inte läst hela tråden eftersom du missupfattar allt ganska grovt

I Trådstarten står det tydligt att tråden handlar om att ta fram bevis för citatet, inget annat

Och jag fattar, den är från 2015 och jätte stor så visst, det tar den del tid

Men i stort sett ALLA som skriver här minns att arne sa citatet, även jag själv, jag kan minnas det nu, kameran sveper över kameruns avbytarbänk och arne säger "mm det ser mörkt ut på kaeruns avbytar bänk"

Men under dessa vad är det 8 år? Så har ingen

INGEN

Kunnat bevisa att detta har sagts

Nån gång om året kommer det in någon som du, som påstår att han har bevis

Och så väcks det hopp i tråden

Men några bevis presenteras aldrig, för banden är borta, sommarstugan där dom fanns brann ner, det är för långt bort, farsan är senil osv osv

Så ja, det börjar bli rätt tröttsamt med alla troll som säger sig ha bevis, men inte kan visa dom

Så det är väll inte jätte konstigt att även du ses som ett troll?

Vart bor du någonstans? Jag ringde faktiskt till pappa och han var klar nog i huvudet för att bekräfta att han har kvar banden i källarförrådet. Själva videospelaren hade gått sönder sa han, men banden finns kvar.

Om du vill PM:a mig ditt telefonnummer så kan jag ringa till dig och snacka litet. För farsan skulle säkert kunna lämna över videobandet till dig om du orkar åka förbi honom och hämta det. Men jag vill veta litet vem du är först och sådär bara så att jag inte skickar vem som helst hem till mina över 80 år gamla föräldrar.
Citera
2023-08-19, 18:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Jag funderar på om jag ska ringa farsgubben min (han är dock tyvärr ganska senil nuförtiden, han är över åttio år gammal nu) och se om han orkar ta sig ner i sin källare och plugga in videospelaren. Om han orkar göra detta så ska jag göra mitt bästa för att försöka instruera honom hur man filmar med mobilen och sådär, men jag tror det blir svårt eftersom han är så gammal nu.

Om inte så kan jag rota igenom videobanden nästa gång jag är där, men det är ganska komiskt att diverse lättlurade spån i den här tråden förväntar sig att man ska köra bil i tjugofem mil och hämta ett videoband när åtminstone dom av er som bor i Stockholm och tror på den här konspirationsteorin själva enkelt kan ta sig till kungliga biblioteket och kontrollera detta
Kan du sluta trolla alternativt inse att Arne aldrig yttra citatet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in