2023-08-20, 10:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Då är det din vän i Storvreta jag måste prata med. Ge mig hans kontaktuppgifter via PM bara.
Eller så kan du ge mig din farsas kontaktuppgifter så kan vi reda ut det här. I en sån liten ort är chansen väldigt stor att han känner till din far
Citera
2023-08-20, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Detta kan ju inte stämma!

Inte kan väll samma match sändas på svenska i flera kanaler 1990?

I och med att du minns fel angående detta så kanske du minns fel om något annat oxå ?

Om du läser inlägget ordentligt så ser att jag säger att 1994 så sändes fotbolls-VM i fler kanaler, men att jag bara spekulerade kring VM 1990 Hur står det till med läsförståelsen? Arne-kommentaren hörde jag på VHS 2018.
Citera
2023-08-20, 10:38
Medlem
Citat:
Det verkar råda delade meningar om det. Dom flesta verkar påstå att det aldrig sagts, men om det inte skulle finnas i KB då skulle jag tro på att dom klippt bort det. Jag är dock nästan helt övertygad om att det inte klippts bort. Mycket större sannolikhet att dom som påstår att dem varit på KB ljuger, annars hade dom kunnat ladda upp bevis på att dom varit där.

Men OM det presenteras bevis på att sändningen från KB (3-2 målet mellan England och Kamerun) inte innehåller Hegerfors-kommentaren ja då lovar jag att inte vänta till mellandagarna, då tar jag bilen och kör upp till Storvreta samma dag för att hämta VHS-bandet. För då har vi faktiskt ett intressant litet scoop. Men det tror jag som sagt inte, jag tror sändningen från KB innehåller precis samma gamla Arne-kommentar som min pappas VHS-band.

Förstår du inte att många redan letat på det stället. Citatet har varit hett stoff i många många år.

Om journalisterna nu grävde fram "japaner japaner" från 1936 hade de så klart även grävt fram detta citat som är mycket kändare.

Om du hade följt tråden hade du även förstått att Glorkas och Careless är trovärdiga. Fast även om du nu inte tror på dem så borde du förstå att någon annan letat innan dem.
Citera
2023-08-20, 10:40
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Om du läser inlägget ordentligt så ser att jag säger att 1994 så sändes fotbolls-VM i fler kanaler, men att jag bara spekulerade kring VM 1990 Hur står det till med läsförståelsen? Arne-kommentaren hörde jag på VHS 2018.

Så du menar att samma matcher sändes på flera svenska kanaler samtidigt 1994?
Citera
2023-08-20, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Eller så kan du ge mig din farsas kontaktuppgifter så kan vi reda ut det här. I en sån liten ort är chansen väldigt stor att han känner till din far

Glöm det. Jag är inte helt dum i huvudet. Kontakten går först igenom mig och inget annat. Du är inte seriös. Om du inte ger mig kontaktuppgifter kommer du få vänta till mellandagarna om jag är kvar på det här forumet då. Annars dyker klippet upp på youtube runt den tiden så får vi se om nån här inne hittar det.
Citera
2023-08-20, 10:42
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Förstår du inte att många redan letat på det stället. Citatet har varit hett stoff i många många år.

Om journalisterna nu grävde fram "japaner japaner" från 1936 hade de så klart även grävt fram detta citat som är mycket kändare.

Om du hade följt tråden hade du även förstått att Glorkas och Careless är trovärdiga. Fast även om du nu inte tror på dem så borde du förstå att någon annan letat innan dem.
Jag tror också att den där lallaren som påstod sig att varit på kb och som skulle gått igenom alla matcherna är rent nonsens. Han gjorde dom inläggen helt enkelt för att döda storyn.
Läs mina inlägg tidigare i tråden, jag har det på vhs men när jag nämnde detta så blev jag anklagad för troll och dylikt. Då är det inte värt det.
Citera
2023-08-20, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Så du menar att samma matcher sändes på flera svenska kanaler samtidigt 1994?

Nej det sa jag absolut inte, är du helt illitterat, läs vad jag skriver. Fotbolls-VM sändes i flera olika kanaler 1994, det var nog med stor sannolikhet olika matcher på olika kanaler dock, jag minns inte riktigt eftersom det är 30 år sedan, men jag vet att det gick på fler kanaler
Citera
2023-08-20, 10:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Men vadå, det måste ju dessutom finnas gott om folk som är över 50 år gamla som sett detta och kan verifiera det? Jag var som sagt bara en liten pojke när matchen gick men i och med att jag såg om den på VHS för bara fem år sedan så är det helt solklart, nog för att det finns "falska minnen" men jag är inte dement hahaha

Tror nästan det är en skröna det här med att folk har varit på kungliga biblioteket och tittat, varför i h-e skulle man bemöda sig med att göra det? Vilka användare är det som påstår att dom varit där? Sparas originalsändningarna där då? Är du medveten om att på nittiotalet så sändes VM-matcher i fotboll (i alla fall VM 1994, säkert VM 1990 också) på flera olika kanaler. Kan det vara så att dom här påstådda detektiverna (credd till engagemanget i så fall haha!) som tagit sig till kungliga biblioteket har kollat på inspelningar från en annan kanals sändning kanske?

Hypotesen är ju att folk som har sett matchen, sedan hört om denna sägning så mycket att de skapat ett eget falskt minne.

Minnet i allmänhet är inte något särskilt stabilt att luta sig mot. Man brukar säga att varje gång man återvänder till ett minne i sin hjärna så konstruerar man det på nytt. Där läggs detaljer inte sällan läggs till.

Så att fråga 50-plussare vad de minns gör varken från eller till.
Citera
2023-08-20, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Jag tror också att den där lallaren som påstod sig att varit på kb och som skulle gått igenom alla matcherna är rent nonsens. Han gjorde dom inläggen helt enkelt för att döda storyn.
Läs mina inlägg tidigare i tråden, jag har det på vhs men när jag nämnde detta så blev jag anklagad för troll och dylikt. Då är det inte värt det.

Har du hittat England Kamerun 1990 på VHS?

Du sa i december 2015 att du skulle börja leta.
Citera
2023-08-20, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina

Jag förstår dig faktiskt. Jag blev DIREKT trollanklagad och fick en massa skit kastad över mig för att jag berättade att jag hade ett VHS-band (upptäckte liksom den här tråden häromdan bara) man tappar liksom litet lusten att ha med dylika idioter att göra. Men i mellandagarna kommer jag åka till min pappa i alla fall och då kommer jag filma med mobilkamera och ladda upp någonstans samt länka det i det här forumet om jag är kvar här då,
Citera
2023-08-20, 10:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej det sa jag absolut inte, är du helt illitterat, läs vad jag skriver. Fotbolls-VM sändes i flera olika kanaler 1994, det var nog med stor sannolikhet olika matcher på olika kanaler dock, jag minns inte riktigt eftersom det är 30 år sedan, men jag vet att det gick på fler kanaler

Citat:
[…]

Är du medveten om att på nittiotalet så sändes VM-matcher i fotboll (i alla fall VM 1994, säkert VM 1990 också) på flera olika kanaler.

[…]

Nej du skrev att matcherna sändes på flera olika kanalen. Låter som du påstår att samma match sändes av olika kanaler.

Vilka kanaler jobbade Hegerfors för 1990? Eller 94?
Citera
2023-08-20, 10:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Glöm det. Jag är inte helt dum i huvudet. Kontakten går först igenom mig och inget annat. Du är inte seriös. Om du inte ger mig kontaktuppgifter kommer du få vänta till mellandagarna om jag är kvar på det här forumet då. Annars dyker klippet upp på youtube runt den tiden så får vi se om nån här inne hittar det.
Så när jag ställer en liknande motfråga om kontaktuppgifter så är det jag som inte är seriös? Skön logik

Jag kan slå vad en halv månadslön om att du inte kommer dyka upp med citatet i mellandagarna f.ö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in