2023-07-07, 20:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Hrm hm m

Jag får en aha och åhå beträffande Mr P:s lämnade DNA.

Min heureka är under uppbyggnad just nu, vänta på utfallet (när jag får tid).

Ja det är väl endast en oskyldig man (Mr P) som mer än gärna lämnar sitt DNA, eller?

Vem har rätt av boanchga och Uppsala666?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-07-07 kl. 21:03.
Citera
2023-07-08, 04:21
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Hrm hm m

Jag får en aha och åhå beträffande Mr P:s lämnade DNA.

Min heureka är under uppbyggnad just nu, vänta på utfallet (när jag får tid).

Okej, se vilka som förmedlat lättsam och humoristisk glädje i sina inlägg med denna emoji 😄 och vilka som förmedlat skadeglädje med denna emoji 😂.

boanchga från 2022-08-18, 11:02 länk

vs

Uppsala666 från 2022-08-18, 18:47 länk

Där har ni mitt aha och åhå.

Båda parter är dock säkra på sin egen åsikt.

Resten får ni tänka ut själv.
Det är inte bara Uppsala666 som svarar boanchga om DNA, nyfikenmedvetskap gör det också.

boanchga från 2021-11-01, 17:02 länk
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Nog gräver Kalla Fall, de gräver nog för fullt…och Peter Sjölund, DNA.

nyfikenmedvetskap från 2021-11-01, 17:45 länk
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenmedvetskap
Kalla fall gruppen har insett att nuvarande spaningsläge inte går framåt.
Lagstiftningen ger ännu inte klartecken för Peter S.
Den som säger annat ljuger eller har nån form av psykisk diagnos (psykopat, sociopat, narcissist kanske borderline)

Förmodligen förblir mordfallet olöst, eller åtminstone inte i de trådsanningar som skrivits här.

boanchga från 2021-11-02, 00:05 länk
Citat:
Hoppsan, den tog….åter igen, psykisk diagnos? Nej men sanningen vet jag.

boanchga från 2021-11-02, 00:11 länk
Citat:
Sanningen..???

Ja, vem av boanchga och nyfikenmedvetskap vet sanningen..???

Handfatstrallaren från 2023-02-10, 19:03 länk
Citat:
Varför skriver fyra olika användare samma sak om PG?

Uppsala666 från 2021-04-03, 19:43 länk

solvetheproblem från 2021-06-13, 12:52 länk

nyfikenmedvetskap från 2021-12-09, 08:28 länk

Have-mercy från 2023-02-10, 14:41 länk

Jag är en aning skeptisk till de här uppgifterna!

Undrar just vad Have-mercy och solvetheproblem har att skriva om DNA?

Eller Sanninggerfrihet?
Citera
2023-07-08, 04:40
Medlem
Citat:
Undrar just vad Have-mercy och solvetheproblem har att skriva om DNA?

Eller Sanninggerfrihet?

Ja, vad skriver egentligen Have-mercy, solvetheproblem och Sanninggerfrihet om DNA i tråden?

Have-mercy från 2022-03-05, 07:27 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Have-mercy
Verkligheten är kanske den att det inte är nån av dom. Med tanke på omständigheterna kring mordet; inget DNA, ett jäkla ruskväder, låsningen på Sture kanske gör att gärningspersonen går fri.

Olyckligtvis kommer förmodligen mordet förbli olöst.

Sanninggerfrihet från 2021-11-11, 19:37 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
Ett 34 år gammalt mord löses knappast med nån bekännelse eller nån ändrad lojalitet.
Jag tror att tekniken måste till för att komma till klara med vad som hände..

Det kan bli som Palmemordet, man namnger en avliden person. Eftersom det var så länge sen kan ju även vittnen vara borta.

Jag tror faktiskt inte mordet kommer lösas utan ett starkt dna. Sen får vi spekulera hur mycket vi vill.

Sanninggerfrihet från 2021-03-28, 16:37 länk
Citat:
I skede två 1989, var poliserna C-G Karlsson och Seppo Penttinen från Sundsvall Krim, förhörsledare. Dom gjorde ett bra intryck.

Kwast gjorde ett ordentligt omtag då, och många inblandade fick underkasta sig flera förhör.
Utredningen gick in förutsättningslöst, men ingen lösning i sikte.

Vad som kom fram i de senare förhören har intet sipprat ut, trots att Polisen i Kramfors hade dåligt rykte vad det gäller skvaller.

Vi sätter vårt hopp om till det lilla dna som finns.

Sanninggerfrihet från 2021-03-12, 12:13 länk
Citat:
Är så sällan i Kramfors nuförtiden så vetskapen har rubbats ut, men några kontakter har jag kvar.

Man får inte rättspsykiatrisk vård med
särskild utskrivningsprövning ens om du är en vanlig jäkla dåre...

Guran har nåt med mordet att göra, det är folk på stan helt säkra på, likväl som att PAJ och SE inte har med det att göra.

Alla hoppas väl på den där dna analysen så att saken är ur världen.

solvetheproblem skrev inget om DNA i sitt enda inlägg i tråden.
Citera
2023-07-08, 06:12
Medlem
Den misstänkliggjorda utpekade gärningsmannen är rätt säker på att dennes DNA inte har någonting med mordet på Eva att göra.

Jag undrar just varför?

Kanske för att det INTE var Mr P som höll i mordvapnet?

Studsen från 2016-11-06, 22:54 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Studsen
Mr P var på begravningen. Han var också definitivt utredd. Polisen ringde runt till gamla bekanta och förhörde sig om honom rätt grundligt. Det är jag dessutom 100% säker på. Självklart är han avskriven av någon anledning vi inte vet något om. Om det sedan var en korrekt avskrivning får tiden utvisa.

Mr P gick FBU under en tid, frivillig befälsutbildning, där får man kanske tag på knivar? Många män i K-fors kanske gick där? P hade en märklig granne som figurerade i vissa tips, vart tog han vägen?

Om nu P*a G var vän med systern och hon och systern är säkra på att det är P - varför sitter han inte inne? Varför tilläts han vara med på begravningen som ändå var en rätt sluten tillställning?

Att sitta i TV och vara säker på en annan människas skuld är dåligt tycker jag. Om P*a G hade haft något på fötterna borde polisen ha tagit det på allvar. Hennes egen man till exempel är ju själv polis vad jag förstår om man googlar på hans namn och deras adress. Finns det fler i släkten som är poliser? Är det polisiärt smart att stoltsera med en så hämndlysten fru? Och nog borde väl hon fått gehör för sina idéer med dessa känningar inom kåren? Vad är haken? Är hon inte trovärdig nog?
Självklart är han avskriven av någon anledning vi inte vet något om.
Om det sedan var en korrekt avskrivning får tiden utvisa.
nyfikenmedvetskap från 2021-03-28, 13:23 länk
Citat:
Rätt av dig, det var svenska fall som gjorde det!
Men MrP verkar vara färdigutredd i nuläget. Nog om detta.

Snabbcyklaren behöver inte ha med mordet att göra, men troligen är det så.

Eftersom det var ett underhållningsprogram så fäster man inte så stor tilltro till det. Fanns dessutom några sakfel där. Dom fick inte speciellt mycket att gå på från den riktiga utredningen, utan programmet byggde på deras egna funderingar plus Pia G's vittnesmål. Två inte alltför tillförlitliga källor.

Förövaren bor ganska säkert inom en geografisk cirkel på högst 1km från brottsplatsen. Och mordet kan faktiskt blivit av genom stundens ingivelse efter ett infall av vrede mot en uppkäftig Eva.

Finns många frågetecken kring mordet, mördaren kanske finns med i utredningens utkanter, kanske inte finns med alls i nuläget. Eller för att göra det enkelt; det är nån/några av de nu redan utpekade personerna.

Det kanske händer nåt i utredningen detta året, vad vet man...

Jag kommer inte skriva mer i den här tråden, så ni får fundera över det jag skrivit.
Rätt av dig, det var svenska fall som gjorde det!
Men MrP verkar vara färdigutredd i nuläget.
Nog om detta.
Snabbcyklaren behöver inte ha med mordet att göra, men troligen är det så.
Eftersom det var ett underhållningsprogram så fäster man inte så stor tilltro till det.
Fanns dessutom några sakfel där.
Dom fick inte speciellt mycket att gå på från den riktiga utredningen, utan programmet byggde på deras egna funderingar plus Pia G's vittnesmål.
Två inte alltför tillförlitliga källor.
Förövaren bor ganska säkert inom en geografisk cirkel på högst 1km från brottsplatsen.
Och mordet kan faktiskt blivit av genom stundens ingivelse efter ett infall av vrede mot en uppkäftig Eva.
Finns många frågetecken kring mordet, mördaren kanske finns med i utredningens utkanter, kanske inte finns med alls i nuläget.
Eller för att göra det enkelt; det är nån/några av de nu redan utpekade personerna.
Det kanske händer nåt i utredningen detta året, vad vet man...
Jag kommer inte skriva mer i den här tråden, så ni får fundera över det jag skrivit.
Enligt nyfikenmedvetskap så verkar Mr P vara färdigutredd den 2021-03-28, 13:23; endast en nyfiken med vetskap VET om Mr P verkar vara färdigutredd!

Enligt nyfikenmedvetskap så har troligen Snabbcyklaren med mordet att göra; endast en nyfiken med vetskap VET om Mr P snabbcyklade eller inte!

Enligt nyfikenmedvetskap så fanns det några sakfel i underhållningsprogrammet; endast en nyfiken med vetskap VET om underhållningsprogrammet innehöll några sakfel eller inte!

Enligt nyfikenmedvetskap så bor förövaren ganska säkert inom en geografisk cirkel på högst 1km från brottsplatsen; endast en nyfiken med vetskap VET säkert var förövaren bor!

Enligt nyfikenmedvetskap kan faktiskt mordet blivit av genom stundens ingivelse efter ett infall av vrede mot en uppkäftig Eva; endast en nyfiken med vetskap om vreden VET om det var stundens ingivelse eller inte.

Enligt nyfikenmedvetskap kanske mördaren finns med i utredningens utkanter; endast en nyfiken med vetskap VET om det stämmer eller inte.

Enligt nyfikenmedvetskap är det nån/några av de nu redan utpekade personerna; endast en nyfiken med vetskap VET vem det är.

Have-mercy från 2022-05-18, 20:42 länk

Citat:
Dem som kände Berit Å sa att hennes humör inte var att leka med. Vart man ovän med henne så höll det i sig i flera år. Hon vart osams med så gott som alla på orten innan hon stack till Skåne.

Hon hade enl rykten flera kk på byn.

Där kan man snacka om en dominant person hon skulle alltid bestämma över allt och alla.

Man kan undra varför polisen tog flyget till Skåne flera gånger och förhörde henne...

PA och GN är för veka för att mörda. PA var en kvinnokarl och inget annat, GN var ett vrak redan då men ingen mördare

Allt detta genom rykten som florerade efter mordet.

Jag tror stenhårt att Berit Å mördade Eva!

Have-mercy pekar ut Berit Å som Evas mördare genom leakage.

Pudelfrillan från 2017-03-22, 21:10 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja så var det, BÅ skulle fortsätta rakt fram i korsningen eftersom hon bodde på Krammgatan 27 i området Brunne. Brotts/fyndplatsen och Eva's föräldrahem ligger ganska exakt mitt emellan BÅ och P-A J's lägenheter, jag skulle gissa att det tar ungefär lika lång tid att åka till Långbacken från bägge ställena, 3-4 min kanske. Om man drar streck mellan dessa 3 platser (punkter) så uppstår den klassiska triangeln. De 3 bostäderna, BÅ's lägenhet, Eva's föräldrahem och P-A J's lägenhet utgör spetspunkterna och Eva hittas mördad alldeles i utkanten av triangelns område.
BÅ skulle fortsätta rakt fram i korsningen eftersom hon bodde på Krammgatan 27 i området Brunne.
Berit Å bodde inom en geografisk cirkel på högst 1km från brottsplatsen.

Om funnet DNA finns så kommer den förmodligen från Berit Å, och då kan den aldrig matcha Mr P.

Men samtidigt leakage nyfikenmedvetskap att Snabbcyklaren troligen har med mordet att göra..

Jag är med viss tvekan100% säker… eller hur, va?

Handfatstrallaren från 2023-06-17, 11:49 länk
Citat:
Finns det någon i tråden som tror sig veta vem den utpekade misstänkta kvinnan är?

Motivera varför just du/ni tror er veta det.

Jag vet varför!

Det är Berit Å som är den utpekade kvinnan, och nu VET ni också varför jag VET det.

Undrar just om Mr P:s DNA är anledningen till att han är avskriven av någon anledning vi inte vet något om?

Människans långa dna-sträng är uppdelad på 46 kromosomer, som ligger inneslutna i cellkärnan. Kromosomerna numreras 1–22, utom de två sista, som betecknas X och Y. De avgör människans kön. Kombinationen XX ger en kvinna; XY en man.

Kan funnet DNA visa på XX?

En kvinna?

Och sedan är det stopp i DNA-strängen?
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-07-08 kl. 06:51.
Citera
2023-07-08, 09:32
Avslutad
Citat:
Hade GN nåt ihop med SE? Två psykiskt sjuka rumpnissar i samma lilla håla, inte omöjligt. Vilken skam i sådant fall, AIDS var den stora skräcken -87, kände Eva till något?

Jag tror det är en svårt psykiskt sjuk man som mördade Eva, det är min fasta ståndpunkt.
Hanteringen av kroppen efteråt, dom "vikta" kläderna och hur han sedan lägger han Laban vid Eva.
Eva och BÅ kan ha blivit förföljda av någon som brukade strosa runt i Kramfors på egen hand.
Där passar både SL och SE in.
SE kan mycket väl ha stått och tittat på hästarna i timmar och bara glott in i hagen.
Om Eva sade ifrån så vet man inte hur han agerat vid en psykos.
Eller så kan hon ha sagt något kaxigt typ, imorgon går flyttlasset, bäst du glor ordentligt nu.
Det är dock svårt att förstå vad som triggar en psykiskt sjuk person, det kan vara något banalt och att man bara avbryter deras moment.
Alternativt står mannen med byxorna nere när Eva går förbi.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-07-08 kl. 09:35.
Citera
2023-07-08, 12:58
Medlem
Citat:
Undrar just om Mr P:s DNA är anledningen till att han är avskriven av någon anledning vi inte vet något om?

Människans långa dna-sträng är uppdelad på 46 kromosomer, som ligger inneslutna i cellkärnan. Kromosomerna numreras 1–22, utom de två sista, som betecknas X och Y. De avgör människans kön. Kombinationen XX ger en kvinna; XY en man.

Kan funnet DNA visa på XX?

En kvinna?

Och sedan är det stopp i DNA-strängen?
Oj oj oj så lite jag vet om DNA.

Lite stopp i DNA-strängen är väl ingen match för vare sig Polisen eller Peter Sjölund.

LÄNK
Polisen
FAKTABLAD
https://polisen.se/SysSiteAssets/dokument/forensik/faktablad---mitokondriell-dna-analys.pdf/download
Dna-analys vid NFC
Vid Nationellt forensiskt centrum (NFC) analyseras det dna som finns i cellkärnan. De områ- den som undersöks kallas "short tandem repeats", eller STR-markörer, och är icke-kodande dna som visar på det antal repetitioner det undersökta dna-spåret, eller personen, har i de femton markörerna som analyseras. En sextonde markör analyseras som visar på biologiskt kön. Vid utvärdering av dna-profilen beräknas hur ovanlig just den erhållna kombinationen är. Ofta erhålls höga resultatvärden vid överensstämmelse mellan dna-spår och person, så som slutsatsgraden ”Grad +4”, vilket beror på att många markörer undersöks och att de nedärvs oberoende av varandra.
När används mitokondriell dna-analys?
För vissa spår är dna:t av så dålig kvalitet att STR-baserade analyser av det kärnbundna dna:t inte fungerar. Då kan i vissa fall en utvidgad analys av mtdna vara aktuellt. Den specialana- lysen utförs inte vid NFC varför dessa undersökningar remitteras vidare till annat laborato- rium efter vissa inledande undersökningar vid NFC.
Brottstyper där mtdna-analys kan vara aktuell
 Mord/försök till mord
 Grova sexualbrott
 Mordbrand
LÄNK
Peter Sjölund
SLÄKT & DNA
https://petersjolund.se/
Löste dubbelmordet i Linköping med DNA-släktforskning.
Citat:
Nog gräver Kalla Fall, de gräver nog för fullt…och Peter Sjölund, DNA.

LÄNK
Publicerat söndag 25 juli 2021 kl 05.35
DNA-släktforskning för att lösa brott har inte stöd i lagen
https://sverigesradio.se/artikel/dna-slaktforskning-for-att-losa-brott-har-inte-stod-i-lagen
Det kan ta flera år innan polisen på lagligt sätt kan använda DNA-släktforskning för att lösa brott, rapporterar P1-programmet i Lagens namn.
I väntan på att en statlig utredning ska föreslå hur polisen ska kunna använda metoden, är flera olösta ärenden satta på vänt.
Men så mycket visste jag iallafall om DNA att en sextonde markör visar på biologiskt kön.

Man eller kvinna.

Kan det vara anledningen till att Mr P är avskriven?

Fast det borde isåfall ha framgått i media?
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-07-08 kl. 13:14.
Citera
2023-07-08, 14:15
Medlem
Citat:
Hade GN nåt ihop med SE? Två psykiskt sjuka rumpnissar i samma lilla håla, inte omöjligt. Vilken skam i sådant fall, AIDS var den stora skräcken -87, kände Eva till något?

Vems lilla håla uppläts àt rumpnissarna GN och SE?

Toknisse:s?

Är han gay?

Det tror jag inte på, han är ju en kvinnokarl!

Majsargott från 2022-04-23, 19:02 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Jag säger som BerraSWE, att det kan knappast vara någon annan än Guran eller Mr P.

Enligt de som jag har pratat med uppe i Kramfors så är både Guran och Mr P "ena jävla as" bägge två.

Guran för att han är oberäknelig, galen av psykisk sjukdom och droger. Tänkte på den incidenten som jag har nämnt här i tråden också, att han trängde sig in i min bekants lägenhet och började onanera. Nu när jag har läst vad ni har skrivit både här och i PM till mig och ja han verkar vara kapabel till vadsomhelst.

Mr P för att han alltid har sett sig som någon som är "förmer" än de flesta andra, någon som var (är?) en riktigt "kvinnokarl" och hade erövringar lite här och där.

Personligen själv så har jag reagerat på BÅ's konstiga beteende efter mordet. Om det stämmer som ni har sagt alltså? Detta med att BÅ snabbt flyttade in hos Mr P ett tag, för att därefter lämna Kramfors för alltid.
Mr P som inte minns saker som borde vara självklara att minnas, speciellt om en sådan hemsk sak händer en närstående (som Eva var för Mr P)

Mordet på Eva kommer alltid upp som samtalsämne när jag besöker Kramfors, men så mycket information som jag hoppas på blir det inte :-/ Det finns inte så många kvar från den tiden. Antingen bortgångna av just droger eller så har de flyttat därifrån tyvärr
Mr P för att han alltid har sett sig som någon som är "förmer" än de flesta andra, någon som var (är?) en riktigt "kvinnokarl" och hade erövringar lite här och där.
Inte fan heller är väl GN och SE några erövringar som är ”förmer” än de flesta andra?

Jag tror nog mer på Majsargott än Pudelfrillan om den här lilla hålan.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-07-08 kl. 14:34.
Citera
2023-07-08, 14:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Oj oj oj så lite jag vet om DNA.

Lite stopp i DNA-strängen är väl ingen match för vare sig Polisen eller Peter Sjölund.

LÄNK
Polisen
FAKTABLAD
https://polisen.se/SysSiteAssets/dokument/forensik/faktablad---mitokondriell-dna-analys.pdf/download
Dna-analys vid NFC
Vid Nationellt forensiskt centrum (NFC) analyseras det dna som finns i cellkärnan. De områ- den som undersöks kallas "short tandem repeats", eller STR-markörer, och är icke-kodande dna som visar på det antal repetitioner det undersökta dna-spåret, eller personen, har i de femton markörerna som analyseras. En sextonde markör analyseras som visar på biologiskt kön. Vid utvärdering av dna-profilen beräknas hur ovanlig just den erhållna kombinationen är. Ofta erhålls höga resultatvärden vid överensstämmelse mellan dna-spår och person, så som slutsatsgraden ”Grad +4”, vilket beror på att många markörer undersöks och att de nedärvs oberoende av varandra.
När används mitokondriell dna-analys?
För vissa spår är dna:t av så dålig kvalitet att STR-baserade analyser av det kärnbundna dna:t inte fungerar. Då kan i vissa fall en utvidgad analys av mtdna vara aktuellt. Den specialana- lysen utförs inte vid NFC varför dessa undersökningar remitteras vidare till annat laborato- rium efter vissa inledande undersökningar vid NFC.
Brottstyper där mtdna-analys kan vara aktuell
 Mord/försök till mord
 Grova sexualbrott
 Mordbrand
LÄNK
Peter Sjölund
SLÄKT & DNA
https://petersjolund.se/
Löste dubbelmordet i Linköping med DNA-släktforskning.

LÄNK
Publicerat söndag 25 juli 2021 kl 05.35
DNA-släktforskning för att lösa brott har inte stöd i lagen
https://sverigesradio.se/artikel/dna-slaktforskning-for-att-losa-brott-har-inte-stod-i-lagen
Det kan ta flera år innan polisen på lagligt sätt kan använda DNA-släktforskning för att lösa brott, rapporterar P1-programmet i Lagens namn.
I väntan på att en statlig utredning ska föreslå hur polisen ska kunna använda metoden, är flera olösta ärenden satta på vänt.
Men så mycket visste jag iallafall om DNA att en sextonde markör visar på biologiskt kön.

Man eller kvinna.

Kan det vara anledningen till att Mr P är avskriven?

Fast det borde isåfall ha framgått i media?

Nja Mr P är inte avskriven (han är enligt Börje Ö - inte misstänkt) och något DNA har ännu inte testats som jag förstår saken.
Jag får känslan av att Mr P försöker slingra sig efter att Svenska Fall fick upp vittring på honom.
"Beviset" är alla dessa nick i tråden. Vissa konton förvillar, andra hintar ledtrådar och en del info verkar t.o.m. innehålla viss sanning, "leakage".
Mr P försöker peka ut BÅ som en "stark och galen" kvinna på samma sätt som han tidigare gjort med PG. Allt för att rikta bort misstankarna från sig själv (med största sannolikhet). Har svårt att tolka det som skrivs på något annat sätt.

Hade man hittat kvinnligt DNA hade det framgått i media. I det läget hade man även testat BÅ som var den sista personen att se Eva I livet och då hade fallet varit löst.

Största chansen att lösa mordet är nog med hjälp av Peter Sjölund och släkt-DNA, precis som i det svårlösta dubbelmordet i Linköping.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-07-08 kl. 14:51.
Citera
2023-07-08, 14:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Vems lilla håla uppläts àt rumpnissarna GN och SE?

Toknisse:s?

Är han gay?

Det tror jag inte på, han är ju en kvinnokarl!

Majsargott från 2022-04-23, 19:02 länk
Inte fan heller är väl GN och SE några erövringar som är ”förmer” än de flesta andra?

Jag tror nog mer på Majsargott än Pudelfrillan om den här lilla hålan.

Att jag ens tog upp rumpnissarna GN och SE var med anledning av BerraSWE's senaste inlägg och misstanken mot SE. Det är klart att Mr P inte är med på ett hörn här
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-07-08 kl. 14:55.
Citera
2023-07-08, 17:41
Medlem
1+1=245

LÄNK
Ämne: Vilka bilar skulle ni önska att man började tillverka igen?

Uppsala666 från 2022-05-08, 23:30 länk
Citat:
Volvo 245, bästa bilen som gjorts.
Volvo 245, bästa bilen som gjorts.
Volvo 245

1 + 1 + 1 + 1 är också lika med 245

Se nedan och försök lösa uppgiften:

Handfatstrallaren från 2023-02-10, 19:03 länk
Citat:
Varför skriver fyra olika användare samma sak om PG?

Uppsala666 från 2021-04-03, 19:43 länk

solvetheproblem från 2021-06-13, 12:52 länk

nyfikenmedvetskap från 2021-12-09, 08:28 länk

Have-mercy från 2023-02-10, 14:41 länk

Jag är en aning skeptisk till de här uppgifterna!

Facit säger dock att minst 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 245

Troligen är det fler än sex i tråden som tycker att Volvo 245 är den bästa bilen som gjorts?

Kanske hela sju eller mera?

Pudelfrillan från 2017-01-24, 16:47 länk
Citat:
Antingen så hämtade P-A cykeln med sin vita Volvo 245 och åkte sedan hem och ställde tillbaka cykeln där han tog den.

Pudelfrillan från 2017-01-27, 20:28 länk
Citat:
På natten efter mordet den 25:e sept. hämtade han cykeln som låg slängd vi mordplatsen, antingen med sin vita Volvo 245 combi eller så tog han sig dit till fots och cyklade hem till barndomshemmet på Slaktargatan där han sedan låste in cykeln i ett av uthusen.

Pudelfrillan från 2017-01-30, 00:45 länk
Citat:
Vidare skulle man givetvis ha gjort en kroppsbesiktning samt husrannsakan i både lägenheten på Björstagatan och i barndomshemmet på Slaktargatan samt finkammat bagageutrymmet i hans Volvo 245.

Timeout från 2017-01-31, 17:42 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ingen uppgift finns heller att hans bil har setts på platsen, en vit Volvo 245 syns bra i mörker.

Pudelfrillan från 2017-02-04, 23:49 länk
Citat:
Jag utgår ifrån att dessa vittnen även har lämnat ett signalement på bilen till polisen, var det verkligen en grön Saab 96 som Eva och Laban klev ur eller var det var en vit Volvo 245?

Pudelfrillan från 2017-02-07, 11:01 länk
Citat:
Det hade förmodligen inte varit några som helst problem eftersom P bodde endast en halvtrappa upp, i mitten dörren, så det hade i princip bara varit raka vägen ut genom porten och fram till en rymlig volvo 245 combi som stod och väntade, ev. till och med uppbackad intill porten.

Pudelfrillan från 2017-03-14, 20:21 länk
Citat:
Jaha ok, själv har jag alltid trott att färgflagan hade något med cykeln att göra fråga mig inte varför, men färgflagan kanske är vit och kommer från P-A J's rostiga Volvo 245?

Pudelfrillan från 2017-03-16, 01:58 länk
Citat:
Scenatiot att P-A åkte bil går dessutom utan problem att länka ihop med Bosse och Marks teori, dvs. att P faktiskt tog cykeln uppe vid Eva's föräldrahem och rullade ner för att möta henne istället för att parkera sin Volvo 245:a nere vid parkeringen vid Långbackens början.

Pudelfrillan från 2017-03-23, 13:25 länk
Citat:
Vid tidpunkten för mordet så ägde P-A J en vit Volvo 245 (combi), jag vill veta om han bytte bil strax efter mordet, dvs. under hösten 1987.

Pudelfrillan från 2019-12-02, 00:47 länk
Citat:
Eva trodde givetvis att PAJ körde en vit Volvo 245 men i själva verket körde han med största sannolikhet en betydligt mer diskret bil den här kvällen och alltså inte en iögonfallande vit bil.

Det är lite anmärkningsvärt att det bara är Pudelfrillan (förutom Timeout:s flera sammanställningar om bl.a. Volvo 245) som nämner PAJ:s vita Volvo 245.

Var har Pudelfrillan fått uppgiften om att Mr P ägde en vit Volvo 245 vid tiden för mordet på Eva?

Sanninggerfrihet från 2022-09-11, 10:04 länk
Citat:
😄😄😄 Fakta följer 😉
- G Nordlander ägde ingen bil på den tiden.
- Samme man började med fäktning år 2000.
- Vad jag minns hade P-A egen bil så varför låna en?
- Den här tråden är full av tokerier och fria fantasier.

Enligt Sanninggerfrihet:s 😄😄😄 Fakta följer 😉 så hade P-A egen bil på den tiden.

Var det en vit Volvo 245?

Kan Pudelfrillan, eller någon annan än Sanninggerfrihet, nyfikenmedvetskap, solvetheproblem eller Have-mercy, bekräfta att Mr P ägde en vit Volvo 245, bästa bilen som gjorts vid tiden för mordet på Eva Söderström?

Är det för transportmöjligheterna som Volvo 245, bästa bilen som gjorts, är bästa bilen?

Transporterade P-A (PAJ, Mr P) någonting otympligt den aktuella kvällen, säg runt 60 kg dött kött kanske?

Troligtvis inte, men ingen vet vad Berit Å, Per Arne och Eva egentligen hade för sig i och utanför lägenheten på Björstagatan efter det att Evas syster Anneli lämnat dem ensamma med varandra.

OKEJ!

Här är svaret på min fråga; det var Vidje som först skrev ut vit 245:a i tråden.

Vidje från 2017-01-23, 20:31 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Han hade en vit 245:a.

Därefter började Pudelfrillan skriva om P-A:s vita Volvo 245.

Pudelfrillan från 2017-01-23, 20:38 länk
Citat:
Gott om plats med andra ord.

Det var visst inte så intressant för alla andra pålästa kriminalhistorie-förståsigpåare i denna tråd.

Den vita 245:an är ingenting annat än en ointressant förspilld pusselbit.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-07-08 kl. 18:36.
Citera
2023-07-08, 18:39
Avslutad
Citat:
C VDK, vad har han lyckats med i sin karriär? Vad har Börje Ö lyckats med? Jag ser fram emot att läsa om deras karriärer. De har inga. Två inkompetenta idioter med befattningar de slickat sig till. Fy fan att det är möjligt.
Mercan Paj lånade tillhörde Gardar Nordlander, en av de militärer Paj lekte krig med. Paj ringde GN på morgonen efter mordet, han berättade något för honom som han inte fick berätta????? Jag hoppas GN är hörd i detta.

Japp och hur var det med den orangea Mercedesen som GN2 skulle fixa fram till transporten.
GN2 ägde ingen bil.
Ändå intressant att Bochanga kände till om samtalet.
Troligen lånade han den av sin chef inför militärveckan.
Om han ändå skulle tillbaka till Sundsvall/Härnösand verkar det rimligt då GH bodde där.
Gardar kunde lämna tillbaka Mercan när man skjutsat Eva till Sundsvall.
Av transporten blev det inget, om man inte fraktade en död Eva i bilen
Smartare då att ta polarens bil.
Den orangea Mercedesen lär väl vara skrotad numera.
Det kan ju ha så klart ha funnits militära föremål i bilen som gick att använda i mordet på Eva Söderström, bajonetter inför militärveckan tex.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-07-08 kl. 18:45.
Citera
2023-07-08, 19:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det var visst inte så intressant för alla andra pålästa kriminalhistorie-förståsigpåare i denna tråd.

Den vita 245:an är ingenting annat än en ointressant förspilld pusselbit.

En ointressant förspilld pusselbit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in