Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-27, 07:09
Medlem
nån som minns Eva Söderström..mördad i Kramfors i början av 80-talet?
Citera
2008-07-27, 10:46
Medlem
Troians avatar
Finns (minst) en tråd om detta på Svenskamord, om du inte sett det.
Citera
2008-07-27, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feffe15
nån som minns Eva Söderström..mördad i Kramfors i början av 80-talet?

och hennes kära hund. Sture var misstänkt och folk går fortfarande omvägar när det stöter på honom på "stan".
Citera
2008-07-30, 22:23
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villamaria
och hennes kära hund. Sture var misstänkt och folk går fortfarande omvägar när det stöter på honom på "stan".

Vem är Sture? Är det "cykelmannen"?

Känner du honom?
Citera
2008-07-31, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Vem är Sture? Är det "cykelmannen"?

Känner du honom?

Känner o känner, men jag brukar stöta på fanskapet ibland. En gång såg jag honom stå o tajja bakom en lada i Fisja.
Citera
2009-01-27, 01:15
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Jag minns hur jag bodde på Helgumsgatan och gick på AMU på den tiden och kom tillbaka till Kramfors efter att varit uppe i Junsele den helgen och hela pulvercity var som förbytt. Jag har sedan några år haft en egen misstänkt tack vare iaktagelser jag gjorde flera år innan som egentligen inte har med fallet i sig att göra.
Citera
2009-01-31, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villamaria

Är väl mest för att folk är dumma i huvudet när de är rädda för en efterbliven person. Är så mycket skitsnack om Sture så att folk skrämmer sig själv och andra. Han är lite som Kramfors svar på "boogy-man"...
Citera
2009-01-31, 22:08
Medlem
Prinzezzans avatar
Hade Eva någon relation till/med denne Sture?

Hur gammal var han när Eva (och hennes hund) mördades?

Är han den s k "cykelmannen"?
Citera
2009-02-01, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Hade Eva någon relation till/med denne Sture?

Hur gammal var han när Eva (och hennes hund) mördades?

Är han den s k "cykelmannen"?

Mig veterligen hade de ingen relation (sexuell eller vänskaplig) till varandra.

Han är väl runt 60-sträcket idag så han borde ha vart strax under 40 när hon mördades.

Det finns två stycken som skulle kunna kallas "cykelmannen" i Kramfors, men vad jag vet är det bara en av dem som kallats till förhör och det är Sture.
Citera
2009-12-12, 22:33
Medlem
Finns det inget mer om Eva? Någon/några måste ju veta någonting. Helt otroligt att "Kramforsborna" har lyckats hålla tyst såhär länge.

Hur är det med Sture nu?
Citera
2012-02-20, 10:31
Medlem
http://allehanda.se/blaljus/olostabr...erMode=default

På flera ställen har det stått att Evas och hundens kropp var upplagda på ett "rituellt" sett.
Jag har alltid undrat hur, ryktena som har gått är att mördaren hade bytt huvuden på hunden och Eva.
Om det stämmer har jag ingen aning om.
Citera
2012-02-20, 15:40
Medlem
Quoters avatar
Angående Eva-fallet, är det inte så att cykelfiguren är en ökänd person i trakten, med både missbruk och psykiska besvär i bagaget? Som jag tolkar flera uttalanden från polisen så har han erkänt för sina bekanta (eller familj) vad han gjort, men att dessa inte varit lika angelägna om att föra uppgifterna vidare direkt till utredarna. Jag kan omöjligt se hur polisen kan göra ett uttalande i stil med "det finns folk som vet vem gärningsmannen är, men som håller klaffen" (fritt citerat) om så inte vore fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in