Citat:
Ursprungligen postat av
MamaGris
Men vad får dig att tro att jag skämtar? Nåja, jag tycker nog bara att det vore vettigare att diskutera hur den misstänkte gärningsmannen rent tidsmässigt skulle ha kunnat ta sig till och från mordplatsen innan det diskuteras något annat.
Du häcklade scenariot, det kanske är ett mer korrekt ord. Du påstod att BÅ höll för munnen på Eva medans PAJ "stabbade" 11 gånger och sen lastade dom kroppen i en postsäck osv. Skämt eller trams, kalla det var du vill, det var extremt oseriöst.
Visst kan vi diskutera det men vad är det som ska diskuteras rent tidsmässigt? Om GM körde bil så blir det inga problem med tiderna men om han cyklade, då kan det bli väldigt snävt och problem med tidsintervallet. Först måste man bestämma sig för
hur GM tog sig till och från mordplatsen och då är alternstiven 3 som jag ser det: Antingen så tar han bilen ensam ut till Bruket (som man föreslog i Svenska Fall) eller så skjutsade han själv hem Eva och släppte av henne på grusparkeringen vid Långbackens början (bygger på att även BÅ lämnade lägenheten strax efter Anneli), det sista alt. är att han cyklade.
Citat:
Ursprungligen postat av
MamaGris
Jag tror personligen att mannen som blev sedd av cykelvittnet är skyldig och jag tror faktiskt att grabbarna från FBI också misstänkte det efter som de själva omedvetet läkte information om honom (nej, det där var ett skämt på riktigt).
Ja många tror ju det än idag men scenariot
kan vara ett helt annat. Nej det är klart att dom inte trodde det. Mark o Bosse's huvudteori var att PAJ tog bilen för att vara först på plats.
Citat:
Ursprungligen postat av
MamaGris
Jag tror man borde tänka på att den som nu i programmet misstänks vara GM faktiskt säger att han såg en man med en hund stå just vid mordplatsen dagen efter Hmm..om det skulle råka vara sant, vad gjorde han där då?
PAJ var tvungen att dra en rövare när han blev hårt pressad. Vittnen som var på plats har ju kunnat intyga att det inte fanns någon man med hund vid mordplatsen dagen efter.
Citat:
Ursprungligen postat av
MamaGris
Sen tror jag att anledningen till att Evas block låg på parkeringen och inte vid vägen är att gärningsmannen kommer uppifrån backen eller står gömd i skogen så att hon försökte fly mot parkeringen och tappade blocket där när han hinner ikapp henne
Sen tror jag att den röda cykeln i diket tillhör någon annan och som kanske fick hjälp av någon vän att komma och forsla bort cykeln fram på småtimmarna MEN allt detta är ju bara spekulationer.
Ja att Eva tappade blocket på grusparkeringen i samband med att hon blev attackerad tror även jag. Anledningen att det händer just där tror jag beror på att Eva nyss hade klivit ur bilen som gav henne skjuts. Tanken var att hon skulle rasta Laban den sista biten.
Citat:
Ursprungligen postat av
MamaGris
Det viktigaste just nu är väl att helt enkelt försöka ta reda på om den som nu är misstankt rimligtvis kunde ha hunnit med det han anklagas för. Har du själv någon idé om vilken väg han skulle ha åkt till mordplatsen och hur lång tid det tar att köra den? Vi kan väl vara överens om att han isåfall inte tog den snabbaste vägen med risk för att bli sedd?
Han hinner med allt om han kör bil ut till Långbacken, cyklar han blir det genast knepigare med tidsramarna men visst, det kan gå det med. Men det förutsätter att cyklisten kör som en galning hela vägen ändå från Björstagatan, Limstagatan, via omvägen som är Kontorsvägen ut till Bruket för att slutligen kasta sig över Eva direkt. Här kan man snack om Perfect timing, Eva befinner sig alltså ungefär exakt vid Långbackens början när cyklisten plötsligt dyker upp från ingenstans och går till attack direkt. Slump? Det låter ganska osannolikt, men passar in i tidsramen med minsta möjliga marginal. Om GM cyklade var han garanterat inte först på plats utan var tvungen att attackera Eva när hon kom gåendes.