2016-11-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theSavant
Luddigt, Även om du vore djurexpert så blev Laban mördad också så vitt jag vet. Vem har sagt att det var en psykopat?, obesvarad kärlek kan lika gärna vara motivet som övergick i tillfälligt raseri.
Det här mordet är utfört av en psykopat som visste att Laban skulle avslöja honom om han lät honom leva. Jag tror att alla här har fattat det.
Citera
2016-11-06, 22:50
Medlem
[quote=boanchga|58940164......ytterligare en orsak för eva att backa ur något som aldrig blev. Den så kallade kompisen bodde i Ullånger då, var gift eller sambo, hon och Eva bröt sitt kompisskap efter det. ......[/QUOTE]

Så Eva hade verkligen kunnat tänka sig systern avlagda pojkvän, om inte han hade varit otrogen med hennes kompis vill säga??????????
Citera
2016-11-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Så Eva hade verkligen kunnat tänka sig systern avlagda pojkvän, om inte han hade varit otrogen med hennes kompis vill säga??????????
Knappast, hon kände sig väl sviken i alla fall, av båda, tur för kompisen att Eva var tyst om affären. Eva hade redan ett nytt liv. Tyvärr för den självutnämnde pojkvännen.
Citera
2016-11-06, 22:54
Medlem
Mr P var på begravningen. Han var också definitivt utredd. Polisen ringde runt till gamla bekanta och förhörde sig om honom rätt grundligt. Det är jag dessutom 100% säker på. Självklart är han avskriven av någon anledning vi inte vet något om. Om det sedan var en korrekt avskrivning får tiden utvisa.

Mr P gick FBU under en tid, frivillig befälsutbildning, där får man kanske tag på knivar? Många män i K-fors kanske gick där? P hade en märklig granne som figurerade i vissa tips, vart tog han vägen?

Om nu P*a G var vän med systern och hon och systern är säkra på att det är P - varför sitter han inte inne? Varför tilläts han vara med på begravningen som ändå var en rätt sluten tillställning?

Att sitta i TV och vara säker på en annan människas skuld är dåligt tycker jag. Om P*a G hade haft något på fötterna borde polisen ha tagit det på allvar. Hennes egen man till exempel är ju själv polis vad jag förstår om man googlar på hans namn och deras adress. Finns det fler i släkten som är poliser? Är det polisiärt smart att stoltsera med en så hämndlysten fru? Och nog borde väl hon fått gehör för sina idéer med dessa känningar inom kåren? Vad är haken? Är hon inte trovärdig nog?
Citera
2016-11-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Kan du vara vänlig att förklara vad du menar med det som jag har markerat fetstilt i texten, jag förstår ingenting.
Menar du att det är lampan som är vittnet?

1. Vittnet kan tänkas vara mördaren då den är den första som var i närheten där Eva mördades

2. Signalement som vittnet uppgav passar in på Lampan bortsett från längden

3. Mr P var genomblöt, det talar emot honom, Lampan brukade ha regnställ och ett sådant hittades på brottsplatsen + ett signalement som stämmer in på honom(speciellt mössan men inte längden), det talar emot honom.

Hur som haver så är det antigen Vittnet, Mr P, Lampan eller Sture som har gjort det. Nu har väl dna-tekniken kommit så långt att de kan ta och testa det lilla provet de har?
Citera
2016-11-06, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Det här mordet är utfört av en psykopat som visste att Laban skulle avslöja honom om han lät honom leva. Jag tror att alla här har fattat det.

Ja alla vet motivet till varför Laban blev mördad. Men ingen här inne vet om den som gjorde det var psykopat eller om det var tillfälligt raseri, däri ligger faktist en skillnad
Citera
2016-11-06, 23:00
Medlem
Citat:
Knappast, hon kände sig väl sviken i alla fall, av båda, tur för kompisen att Eva var tyst om affären. Eva hade redan ett nytt liv. Tyvärr för den självutnämnde pojkvännen.

Men om Eva aldrig hade velat ta i tång med systerns avlagda alls, överhuvudtaget, då är det märkligt att hon brydde sig när han höll på med en annan tjej...Eva borde ha skickat grattiskort till kompisen istället...i alla fall borde Eva och systern hållit sig låååååååångt borta från MrP, efter det att systern äntligen blivit av med honom....fattar inte detta!!!!!
Citera
2016-11-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsen
Mr P var på begravningen. Han var också definitivt utredd. Polisen ringde runt till gamla bekanta och förhörde sig om honom rätt grundligt. Det är jag dessutom 100% säker på. Självklart är han avskriven av någon anledning vi inte vet något om. Om det sedan var en korrekt avskrivning får tiden utvisa.

Mr P gick FBU under en tid, frivillig befälsutbildning, där får man kanske tag på knivar? Många män i K-fors kanske gick där? P hade en märklig granne som figurerade i vissa tips, vart tog han vägen?

Om nu P*a G var vän med systern och hon och systern är säkra på att det är P - varför sitter han inte inne? Varför tilläts han vara med på begravningen som ändå var en rätt sluten tillställning?

Att sitta i TV och vara säker på en annan människas skuld är dåligt tycker jag. Om P*a G hade haft något på fötterna borde polisen ha tagit det på allvar. Hennes egen man till exempel är ju själv polis vad jag förstår om man googlar på hans namn och deras adress. Finns det fler i släkten som är poliser? Är det polisiärt smart att stoltsera med en så hämndlysten fru? Och nog borde väl hon fått gehör för sina idéer med dessa känningar inom kåren? Vad är haken? Är hon inte trovärdig nog?
Hej Trollet bra försök. Tror inte att någon skulle sitta i tv och säga såna saker om de verkligen inte var säkra. Eller vad tror du?
Citera
2016-11-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsen

Den märkliga grannen, hade han en schäfer och var officer?
Citera
2016-11-06, 23:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
....och hette han Sven och kallades "Lampan"?
Citera
2016-11-06, 23:10
Medlem
Citat:
Grannen? Är det Lampan som är officer så bodde han inte granne med den utpekade.
Citera
2016-11-06, 23:11
Medlem
Citat:
Lampan och Linkan som jag nämnde är två reko killar, vad de såg i att vara med den där gamla gubben ca 10 år äldre var att den utpekade var så fruktansvärt barnslig, 30 år ca och leker krig i skogen med ett gäng grabbar. Den utpekade jagade alla typer av tjejer även unga, bra att ha unga kompisar då. ......

Det du beskriver är att MrP kan ha Asperger ju!! I så fall skulle MrP säkerligen ha erkänt redigt och noggrant när polisen frågade om det var han som var mördaren!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in