2021-10-31, 21:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Kanal 5 hade tidigare ett program som hette "Förnimmelse av mord" i vilket ett medium skulle försöka bringa klarhet i diverse brottsfall. I ett av dessa var man uppe i Kramfors och intresserade sig för mordet på Eva Söderström. Det är inte så att någon har detta eller vet var det finns?

Hittar det inte, men ärligt känns det programmet inte särskilt seriöst, inte som SVFFBI.
Men jag tycker även Svenska fall missade detaljer, bland annat att man snöade in på Mr P så snabbt.
Sedan kunde dom gjort mer för att få tag i hundvittnet, hade varit viktigt att "förhöra" honom om sina detaljer.
Hundvittnet är den som saboterat hela utredningen.
Citera
2021-10-31, 21:55
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Hittar det inte, men ärligt känns det programmet inte särskilt seriöst, inte som SVFFBI.
Men jag tycker även Svenska fall missade detaljer, bland annat att man snöade in på Mr P så snabbt.
Sedan kunde dom gjort mer för att få tag i hundvittnet, hade varit viktigt att "förhöra" honom om sina detaljer.
Hundvittnet är den som saboterat hela utredningen.
Helt riktigt är det inte seriöst men dom var på plats och alltid kan det ge något att se omgivningarna och erinras om vad man då trodde om fallet.
Citera
2021-11-01, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Att det är en sån kompakt tystnad när det gäller GN och hundvittnet är ändå lite märkligt kan jag tycka.

Det krävs nog att Kalla Fall hittar något nytt och att media börjar skriva om mordet igen, först då tror jag att nya skribenter och ny info kan dyka upp.
Nog gräver Kalla Fall, de gräver nog för fullt…och Peter Sjölund, DNA.
Citera
2021-11-01, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Nog gräver Kalla Fall, de gräver nog för fullt…och Peter Sjölund, DNA.

Kalla fall gruppen har insett att nuvarande spaningsläge inte går framåt.
Lagstiftningen ger ännu inte klartecken för Peter S.
Den som säger annat ljuger eller har nån form av psykisk diagnos (psykopat, sociopat, narcissist kanske borderline)

Förmodligen förblir mordfallet olöst, eller åtminstone inte i de trådsanningar som skrivits här.
Citera
2021-11-01, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenmedvetskap
Den som säger annat ljuger eller har nån form av psykisk diagnos (psykopat, sociopat, narcissist kanske borderline)

Förmodligen förblir mordfallet olöst, eller åtminstone inte i de trådsanningar som skrivits här.

DNA är dessutom för svagt, hundvittnets uppgifter har varit helt avgörande för polisens utredning och vilseledning.
Hundvittnet vågar nog inte kliva fram längre då han är avslöjad. Varför gick polisen på det, någon borde veta vem hundvittnet är då denne ska ha avslöjat det för arbetskamraterna.
Citera
2021-11-02, 00:05
Medlem
Citat:

Hoppsan, den tog….åter igen, psykisk diagnos? Nej men sanningen vet jag.
Citera
2021-11-02, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Hoppsan, den tog….åter igen, psykisk diagnos? Nej men sanningen vet jag.

Sanningen..???
Citera
2021-11-02, 08:14
Avslutad
Citat:
Sanningen..???

Det var nog inte en slump att Eva dödades där hon dödades, i knarkhörnet, av en påtänd person med psykiska problem ??
Citera
2021-11-02, 09:15
Avslutad
Som hade fått lite inspiration av Lagens änglar på TV dessutom, kanske blev mördaren upphetsad av programmet och försökte göra samma sak med Eva. Men när mördaren kände igen Eva så kunde han inte fullborda akten och fick det istället att se ut som det vore en galning som gick lös, vilket det också var.
Mördaren hugger Eva bakifrån, sliter av henne kläderna, men blir förskräckt när han inser att det var Eva och kan inte fullborda våldtäkten. Eva känner igen mördaren och säger typ du din jävel, mördaren har nu inget alternativ utan hugger henne till döds. Mördaren blundar och räknar ner till 10, därav dom 10 huggen framifrån.
Mr P räknar nog ut tidigt vem mördaren kan ha varit och att det var hundvittnet som försökte vilseleda polisen. När Mr P blir anklagad 2016 i TV så blir han tokig, ni tror väl inte det var jag ?
Han visste alltså vem som hade gjort det men kunde inget säga.
Julen 2016 kräver någon 10.000kr för att fortsätta hålla tyst.
Senast redigerad av BerraSWE 2021-11-02 kl. 09:24.
Citera
2021-11-02, 10:42
Avslutad
Jag tror lösningen finns där ute och att den redan finns på bordet, bara det att polisen har vägrat lösa mordet, för dom snöade in sig på Sture och det var dit man vill få utredningen. Med hjälp av hundvittnet så blev man än mer övertygade om att Sture var mördaren och man kunde inte ens se framför sin egen näsa eller bakom buskarna på Limsta.
Polisen hade bestämt sig och var inte transparenta för 5 öre, men så gick väl mordutredningar till på den tiden, kolla bara på Quick och Brattåsmorden, det är väl dessutom samma inkompetenta ledning bakom utredningarna.
Hundvittnet var antagligen mördaren själv. Någon som ville vara nära utredningen och se vart den tog vägen.
Citera
2021-11-02, 15:23
Avslutad
Man kan undra varför hundvittnet är så tyst, var är du och vem är du ??
Citera
2021-11-02, 15:25
Avslutad
Skulle faktiskt kunna vara så att mördaren har härjat här inne i tråden, det tror jag!
Med flera olika alias.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in