2021-11-05, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Är mordet på Eva ett skammord?

Vem vet, kom Eva på GNs läggning och måste tystas?
Tänk 80 talet, HIV och AIDS var som värst på tapeten.
Hade GN och Mr P ihop det ?
Båda har ju haft lite bekymmer med flickvänner.
Mr P tar på sig pojkvänsrollen fast dom inte var ett par utåt sett??
GN gifter sig olyckligt??
Eva var tvungen att tystas, livet går vidare.
Förgör du mig.
Citera
2021-11-05, 18:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Från gudfaderns Instagram om tatueringen som han velat göra 28 år.
Förgör du mig förgör jag dig: Monogrammet PAB borde mina kusiner minnas.
PAB = P*r *rne Brevbärare.

Nu när jag tänker på det så står nog PAB för Mr Ps närmaste kvinnor.
Pi*, *nneli, *erith.
Förkortningen kan vara en omskrivning för hela gruppen P*Arn*Brevbäraren och hans närmaste väninnor.
Så denna tatuering som GN gjort är ett hot mot dessa.

Det var kanske inte Eva som var måltavlan utan *nneli det var ju hennes hund, och inte lätt att se skillnaden i mörkret, dessutom om man är lite lagom dragen/påverkad.
Senast redigerad av BerraSWE 2021-11-05 kl. 19:00.
Citera
2021-11-05, 19:03
Avslutad
Mordgåtan knäckt nu ?
Citera
2021-11-05, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Vilket drogträsk? Menar du att Anneli använde droger? Då har du verkligen ingen aning om vem hon var/är.. QUOTE=Pudelfrillan|75068007]En bra och trovärdig motivbild har saknats i det här mordfallet. Men motivet kanske ändå finns här bland drägget, en koppling till det lokala knarket med en syster som umgicks i fel kretsar och ev. höll på att luras in i ett tyngre missbruk. Förenklat sett kan Eva ha velat "rädda" sin lillasyster från drogträsket och hon kom då in på "farlig mark" när hon började gräva i systerns umgängeskrets. Eva var inte dum och hade nog en del kunskap inom området och för att få ett slut på sånt här kan det tänkas att hon insåg att man måste komma åt dom eller den förser Kramfors-borna och ungdomarna med knark. Kan GN har varit en del i detta led? Han behöver inte ha varit stor-distributören utan det kan ju räcka med att han var den som ibland hade mindre partier som han sålde vidare till t.ex. ungdomarna och det drägg som Anneli ibland verkar ha umgåtts med, t.ex. "Flax" och liknande tyngre missbrukartyper.

Det passar in på GN's personlighet, han vill vara märkvärdig, synas och höras, vara en central viktig person. Kan han i 20-30 års åldern ha varit den eller en av dom som sålde droger i Pulvercity? Han verkar ju dessutom själv ha umgåtts flitigt i dessa kretsar. Att han sen blev psykiskt sjuk eller psykiskt avvikande kan också med stor sannolikhet ha med ett eget tidigare missbruk att göra. Och det inte behöver ha varit i någon större skala, man kan ju i princip få en psykos första gången man tar något.

Även dessa ev. rituella fantasier och historiska kopplingar kan ha med psykos och missbruk att göra, religiösa vanföreställningar förekommer ju. Om GN var inblandad i den lokala försäljningen av knark och Eva grävde i detta för att få fram vem som sålde droger till hennes syster så kan det vara motivet till mordet. Ponera att Eva hade snokat i det här en tid, att hon hade fått reda på att GN var spindeln i nätet och att hon nu skulle kontakta polisen och lämna infon. Djungeltelegrafen är inte att underskatta på en liten ort och GN kan i sådant fall ha fått reda på vad som väntade honom. Kanske hade Eva även börjat kvittra om hans sexuella läggning som uppdagade sig när hon sökte efter mer info kring hans person? Märkvärdige GN som njöt av att både synas och höras höll i sådant fall på att krossas och förgöras. Det skulle kunna vara motiv nog för en för en redan psykiskt instabil individ att i blint raseri mörda. GN höll på att förgöras och blev rasande, hatisk. Eva var tvungen att tystas nu den här helgen när hon var hemma på besök i Kramfors.
[/quote]

Bingo?
Citera
2021-11-06, 13:29
Avslutad
Citat:
Nu när jag tänker på det så står nog PAB för Mr Ps närmaste kvinnor.
Pi*, *nneli, *erith.
Förkortningen kan vara en omskrivning för hela gruppen P*Arn*Brevbäraren och hans närmaste väninnor.
Så denna tatuering som GN gjort är ett hot mot dessa.

Det var kanske inte Eva som var måltavlan utan *nneli det var ju hennes hund, och inte lätt att se skillnaden i mörkret, dessutom om man är lite lagom dragen/påverkad.

Så klart menar Gudfadern att PAB gruppen är Mr P, *nneli, *erith.

Han har velat göra tatueringen i 28 år, det torde vara ungefär samtidigt som Eva mordet.
Citera
2021-11-06, 16:47
Avslutad
Kan det ha varit Anneli som egentligen var det tänkta offret ?
Tänker då på att mördaren såg Laban och att hon steg ur bilen.
Men det visar sig vara Eva och mördaren begick ett ödesdigert misstag.
Citera
2021-11-07, 14:29
Avslutad
Det här 10.000kr mordet, kan det vara PAB gänget som var skyldig mördaren pengar ?
Mördaren ville ha betalt innan Eva drog iväg till Sundsvall med Paj.
Problemet var att han såg fel på Eva och Anneli.
Citera
2021-11-08, 19:11
Avslutad
Viljan att lösa mordet fanns nog inte på &0 talet, då var ju Sture den skyldige i allas ögon. Allt eftersom tiden gått har nya uppgifter kommit fram som rör Mr P, Eva och dennes närmaste krets.

Tror att Svenska fall för FBI var inne på rätt spår men att man återigen kan ha pekat ut fel mördare, man kan ha missat en viktig detalj.

Kanske det uppstod mycket tjafs i PAB maffian som gudfadern kallar dom, PAB maffian kanske hela tiden har vetat/anat vem den skyldige var. Men det var enklast när Sture blev utpekad, en perfekt syndabock som inte förstörde kretsen.

Alla skyddar alla nu så länge Sture var utpekad, sedan tar det hus i helvete när FBI snuttarna nästan löser mordet, eller iaf kommer för nära sanningen.

Anneli vågar inte ens ställa upp i TV utan skickar kompisen Pia. Kanske var man fortfarande rädd för mördaren 2016 då man inte visste vad denne kunde göra om han kände sig hotad.

Det mest logiska är att Eva misstogs för att vara Anneli, om det nu fanns ett ekonomiskt motiv till mordet, en skuld som inte hade betalats.
Citera
2021-11-11, 17:07
Avslutad
Hade missat denna artikel: https://www.allehanda.se/2021-04-04/dokument-sa-ska-brattasmorden-och-evamordet-losas--mordaren-lamnade-dna-spar-tror-verkligen-pa-det

Där Börje Öhman inte längre tror på Sture som Evas mördare utan att det var någon i hennes kontaktnät.

Börje Öhman tror att mördaren fortfarande skyddas av någon eller några som av olika skäl inte vill eller vågar träda fram.

– Men när tiden går ändras lojaliteter och jag hoppas att de som vet något ska ta bladet från munnen.

BÖ lär också veta vem hundvittnet var.

Brattåsmorden lär iaf klaras upp först med största sannolikhet, Eva mördaren kanske träder fram självmant så småningom.
Citera
2021-11-11, 19:37
Medlem
Citat:
Hade missat denna artikel: https://www.allehanda.se/2021-04-04/dokument-sa-ska-brattasmorden-och-evamordet-losas--mordaren-lamnade-dna-spar-tror-verkligen-pa-det

Där Börje Öhman inte längre tror på Sture som Evas mördare utan att det var någon i hennes kontaktnät.

Börje Öhman tror att mördaren fortfarande skyddas av någon eller några som av olika skäl inte vill eller vågar träda fram.

– Men när tiden går ändras lojaliteter och jag hoppas att de som vet något ska ta bladet från munnen.

BÖ lär också veta vem hundvittnet var.

Brattåsmorden lär iaf klaras upp först med största sannolikhet, Eva mördaren kanske träder fram självmant så småningom.

Ett 34 år gammalt mord löses knappast med nån bekännelse eller nån ändrad lojalitet.
Jag tror att tekniken måste till för att komma till klara med vad som hände..

Det kan bli som Palmemordet, man namnger en avliden person. Eftersom det var så länge sen kan ju även vittnen vara borta.

Jag tror faktiskt inte mordet kommer lösas utan ett starkt dna. Sen får vi spekulera hur mycket vi vill.
Citera
2021-11-11, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
Ett 34 år gammalt mord löses knappast med nån bekännelse eller nån ändrad lojalitet.

Det kan bli som Palmemordet, man namnger en avliden person. Eftersom det var så länge sen kan ju även vittnen vara borta.

Jag tror faktiskt inte mordet kommer lösas utan ett starkt dna. Sen får vi spekulera hur mycket vi vill.

Jag tror mördaren vaknade till liv efter Svenska fall för FBI, när erkännande brevet skickades in.
Kanske var någon i PAB gruppen som viskade för polisen men polisen kom ju ingenstans med det.
Citera
2021-11-11, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet

Så kan det ju vara, vad tror du om brevet, vem skrev det?
Var det gärningsmannens fru som skickade det till polisen, kanske blev hon rädd för sin make när hon la ihop pusslet själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in