Citat:
Ursprungligen postat av
Sabbi
Ja jag tror han märkt, men inte förstår
Hur illa det egentligen är. Vi bor ju inte ihop så han vet inte hur mycket jag egentligen dricker.
Fy fan vad jag känner igen det där. Öppna första cidern så fort man vaknar för att bli av med skakningarna typ och känna sig normal nog för att gå till jobbet. Ska träffa min partner i helgen, kommer inte vilja dricka något då. Och ska heller inte dricka något. Vill bli av med den här skiten nu! Men vilken underbar fru du har som gav dig en chans. Jag är rädd för att han direkt gör slut med mig om han får reda på
Hur illa ställt det verkligen är. Kan inte ha någon alkohol hemma för då dricks den upp av mig. Jag vågar inte vara själv när abstinensbesvären kommer så har tyvärr druckit lite idag, mest folköl bara för att lindra lite.
Men alltså, trappa ner från en flaska vin motsv per dag, oavsett hur länge nästan.
Du går inte bara och oroar dig och är nervös för att råka illa ut med delerium eller allvarlig abstinens?
Håll ut så länge du kan, drick mindre för varje dag, ät ordentligt, ta vitaminer, drick vatten/vätske ersättning.
Har du svårt att sova? Ja håll ut tills em/kvällen du börjar dricka.
Skakningar i sig så länge inte vattnet flyget ut ur vattenglaset behöver inte betyda mer än att du är uttorkad motsvarande.
Skakningar i rimlig nivå hör till oavsett efter man druckit en längre tid. Försök sluta tänka på det, bara det hjälper.
Om det nu är så illa ta läkarhjälp då.