Citat:
Ursprungligen postat av
Orten19
Känns konstigt och overkligt att kalla mig själv för alkoholist och att behöva skriva i denna tråd men jag klarar inte ens en dag som nykter numera.
Har varit full nästan varje dag i säkert två år nu. En nykter kväll ser jag som en tråkig kväll och det är där problemet ligger. Jag avskyr att ha tråkigt..
Jag vill egentligen inte bli full varje kväll pga att jag går upp i vikt och det kostar pengar som jag inte har men om jag har massa bärs hemma så har jag något att längta hem till efter en tråkig arbetsdag. Det blir liksom en flykt från hamsterhjulet där man bara jobbar, sover, jobbar och jobbar.
Har inget speciellt intresse så det enda som driver mig är att tjäna pengar för att kunna bo kvar i lägenheten utan att behöva flytta hem till mamma.
Fyllan är det enda som ger mig någon form av glädje numera. Hur fan ska jag kunna sluta med det då??
Jag kan bara säga åt dig att chilla med drickandet, skaffa något som ger dig samma känsla vafan nu det kan vara. Det du skriver påminner om hur jag tänkte länge, tog mig ett bra tag att ens komma dit, men inget gott kom av drickandet.
Sociala kontakter, familj, jobb allting åt helvete ärligt talat, numera.
EDIT - Jag testade ju alla jävla droger som finns för att försöka hitta något, och inget verkar ha ffunkat. Så jag kan inte rekommendera saker som rök gräs eller sånt även om jag personligen inte kan se mig sluta röka braj