2019-05-13, 13:21
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Vaknade nu efter två timmars sömn. Ingen nattskräck men däremot mardrömmar.
Själva drömmandet får verkligen en annan intensitet, eller jag brukar inte ens minnas någon drömverksamhet när jag sover full, men vid uppehåll så blir det nästan bara mardrömmar. Som du skrev innan så har jag vaknat upp skräckslagen, som att jag just känt någon sticka en kökskniv rakt in i magen på mig, ibland. Kanske är ens undermedvetna som är rädd och nojjig för färändringen.
Citera
2019-05-13, 13:26
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orten19
Känns konstigt och overkligt att kalla mig själv för alkoholist och att behöva skriva i denna tråd men jag klarar inte ens en dag som nykter numera.

Har varit full nästan varje dag i säkert två år nu. En nykter kväll ser jag som en tråkig kväll och det är där problemet ligger. Jag avskyr att ha tråkigt..

Jag vill egentligen inte bli full varje kväll pga att jag går upp i vikt och det kostar pengar som jag inte har men om jag har massa bärs hemma så har jag något att längta hem till efter en tråkig arbetsdag. Det blir liksom en flykt från hamsterhjulet där man bara jobbar, sover, jobbar och jobbar.

Har inget speciellt intresse så det enda som driver mig är att tjäna pengar för att kunna bo kvar i lägenheten utan att behöva flytta hem till mamma.

Fyllan är det enda som ger mig någon form av glädje numera. Hur fan ska jag kunna sluta med det då??

Jag kan bara säga åt dig att chilla med drickandet, skaffa något som ger dig samma känsla vafan nu det kan vara. Det du skriver påminner om hur jag tänkte länge, tog mig ett bra tag att ens komma dit, men inget gott kom av drickandet.
Sociala kontakter, familj, jobb allting åt helvete ärligt talat, numera.
EDIT - Jag testade ju alla jävla droger som finns för att försöka hitta något, och inget verkar ha ffunkat. Så jag kan inte rekommendera saker som rök gräs eller sånt även om jag personligen inte kan se mig sluta röka braj
Senast redigerad av Cashew 2019-05-13 kl. 13:32.
Citera
2019-05-13, 22:12
Medlem
Om man klarar att hålla sig till folköl, hur många i veckan tycker ni är en ok gräns?
Citera
2019-05-13, 22:52
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Om man klarar att hålla sig till folköl, hur många i veckan tycker ni är en ok gräns?
För min del ingen.
Varför tända en brasa som du vill släcka?
Citera
2019-05-15, 20:20
Bannlyst
Citat:
Berätta mer om hur mycket du dricker, när, samt varför.
Citera
2019-05-18, 00:51
Bannlyst
Nej, nu går jag av Campralen och trappar ned alkoholen under typ 21 dagar och sedan klipper. Får vansinniga biverkningar av skitmedicinen och läkaren ville inte att jag skulle ta den längre.
Citera
2019-05-18, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Själva drömmandet får verkligen en annan intensitet, eller jag brukar inte ens minnas någon drömverksamhet när jag sover full, men vid uppehåll så blir det nästan bara mardrömmar. Som du skrev innan så har jag vaknat upp skräckslagen, som att jag just känt någon sticka en kökskniv rakt in i magen på mig, ibland. Kanske är ens undermedvetna som är rädd och nojjig för färändringen.
Är det när du går av alkoholen eller utav Campral tror du?
Citera
2019-05-18, 01:59
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:

Man kan klara sig på folköl men det blir samma alkoholmängd ändå. Om du är orolig för hur mycket/många du dricker så dricker du säkert för mycket. Det bästa är att sluta helt. Åtmistone var det så för mig. Efter ett par veckor utan alkohol är det mycket lättare att undvika att köpa. Gör saker som gör dig glad istället. Undvik situationer där du riskerar att välja alkohol. Detta kan innebära att du måste sluta umgås med vissa personer. Eller att du bara umgås med dessa på dagtid när de inte dricker. Stanna inne på kvällen om detta är enda sättet för dig att orka säga nej till alkohol. Efter ett halvår kan du prova att vara ute på kvällen och se om du kan motstå frestelsen att köpa alkohol. Om du misslyckas att vara nykter så sluta gå ut på kvällen efter det. Inse att du har problem med att säga nej till alkohol. Du är inte ensam.
Citera
2019-05-18, 21:45
Medlem
Dimaks avatar
Nu är det min tid att skriva i tråden.
Har alltid druckit men i perioder ibland bara helger ibland inget på ca 2 månader sen kör jag igång igen.

öl som är så jävla gott, men också en jävla fälla idag fick jag nog av 3,5 år missbruk av denna fruktansvärda drogen. Jag är idag snart 25 år och måste tänka efter vad fan jag har gjort dem här snart fem åren , Jag kommer fan inte ihåg.

Men det rediga beroendet började hösten 2016 öl VARJE DAG då jag försökte sluta röka cannabis men jag bara ersatte det med en annan drog insåg jag rätt snabbt så jag började röka på igen, Men ölen fanns alltid i bakhuvudet tills slut blev det både öl och cannabis princip varje (någon av dessa två iaf)

Jag har inte kunnat hålla i ett jobb eller folkhögskolan jag gick på, Jag var antagligen bakfull eller panikattacker mitt i lektionerna för jag mådde så skit. Inte kunnat ha ett riktigt socialt liv då jag hellre satt hemma och rökte på eller dricka.

Denna veckan spårade ut lite var nykter i måndags men började stanna hemma från jobbet för att supa ner mig , Köpte ca 4 plattor bara denna veckan.
Idag så hade jag en öl kvar när jag vaknade upp efter bara fyra timmars sömn, då en kompis frågade om vi skulle spela då var klockan ca tio på morgon, tog mig denna ölen under cs matchen.

När jag väl var klar så kollade jag mig runt i lägenheten, det var stökigt det var deprimerande, jag ville bara lägga mig ner och gråta en stund.

Efter ca fem minuters liggande på golvet så reste jag mig och tryckte på en spellista (länkar nedanför) och började städa toaletten , sovrummet , köket i ca 2,5 h och sa till mig själv att nu är det fan över med mitt drickande , Jag orkar fan inte mer det går inte hålla på så här , Jag vill göra något med mitt liv istället för att supa eller röka bort det. Jag vill inte vara död vid 35 år.

Ska börja träna igen då jag har intresse att går med i försvarsmakten jag har sagt att jag ska söka nu i tre år, men aldrig blivit av. Ska börja äta bra också.

Får ser hur jag kommer att känna mig de här kommande veckorna , ska försöka uppdatera då jag kanske behöver pepp från er här, Jag har som sagt försökt sluta innan men alltid trillat tillbaka .

Mvh
Citera
2019-05-18, 22:04
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur ditt drickande sett ut . Men för mig funkade det inte alls . Jag köpte 12 pack som jag hävde i mig i rasande tempo . För att sedan springa till butiken och köpa 12 styckna till. Som sedan dracks upp . Jag hade 6 månaders nykterhet bakom mig . Har varit lite av en periodare och varit medveten om själva problemet sedan typ.2003 . Så om man har problem tror jag inte man kan dricka ens folköl en gång . Som tur var insåg jag att det inte var lämpligt att fortsätta hade nog slutat med ett urspårat fylleslag . Men jag var ytterst nära på och fortsätta .
Citera
2019-05-19, 20:02
Medlem
Hestmotfolkgrupps avatar
Citat:
Senaste gången jag fick krampanfall så hade jag bara supit på folköl, det kommer bara sluta med att du dricker dubbelt så många istället. Så var de för mig iallafall
Citera
2019-05-20, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Berätta mer om hur mycket du dricker, när, samt varför.

Hej jag behöver hjälp...Förlåt om jag avbryter men jag tror att jag måste sluta dricka. Dricker väl 4 gånger i veckan, 6-7 starköl (blir full är inte så stor)

Dagen efter är jag seg och trött bara lite ångest kanske. 48h efter senaste ölen blir jag lite skakig, svettas, jobbig ångest och det känns som jag har feber, då måste jag dricka igen känner jag. Kan det vara abstinens eller något annat?
Är det smart att trappa ner med typ 3,5or ett tag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in