Citat:
Ursprungligen postat av
zxcvb45
Jo ett återfall efter 6 månader ren, sen ba smällde det till i skallen och jag drog till bolaget, vi alkisar vet hur jävla sjukt vårat beteende är. Tack mannen, kämpa på du med.
Ja det hände mig med ganska precis ett halvår efter att jag slutade. Hade inte en tanke på att köpa alkohol när jag vaknade den dagen, men så efter jobbet hade jag plötsligen bestämt mig för att köpa alkohol. Som en blixt från klar himmel. Det enda som stoppade mig var att jag lovat min fru att prata med henne först innan jag drack igen. Den lilla detaljen satte liksom käppar i hjulet och jag fastnade tillräckligt länge för att det inte blev någon alkohol den gången. Skrev och skrev på ett sms till frugan i en kvart där jag på ett så nonchalant sätt som möjligt, i förbifarten, nämnde att "ja just det, tänkte svänga förbi bolaget med, ska du ha något?" - som om hon inte direkt hade gjort allt för att stoppa mig. Det var såå nära att jag klickade på "Skicka" och smet in på systemet, så jävla nära.
Men jag fattar precis hur du kände, hade garanterat köpt mig en fylla den dagen om det inte vore för frugan och barnen.
Men det är aldrig för sent, ta nya tag när du är redo och kämpa på! Fortsätter kämpa jag med, ska klara ett år, det är mitt mål.