Citat:
Ursprungligen postat av
Sabbi
Alltså jag har dolt det med att ha små spritflaskor i handväskan, gått in på toa och druckit osv.
På vilket sätt nådde du botten?
Ja men jag vill inte skylla ifrån mig på någon då det var jag som ändå förde glaset till munnen och drack.
Hm, skrev ett inlägg men det blev något fel när jag skulle skicka svaret. Men jag tror nog din partner har märkt det, på lukten om inte annat. Det är något jag märkt nu som nykter, det luktar verkligen om folk som druckit, hur väl de än parfymerar och tvättar sig.
Min botten kom när jag och frugan skulle köpa hus. Har dragit på mig en massa skulder hon inte kände till (som jag supit och spelat bort), så jag visste att vårt lånelöfte vi fått av banken inte var vatten värt. När vi väl skulle "slå till" och började buda på ett hus visste jag att det var kört, allting skulle komma fram samma sekund som banken tittade närmare på min ekonomi. Hade som sagt druckit i princip dagligen länge (mer än ett års tid), men nu eskalerade drickandet ännu mer. Hade möjlighet att jobba hemifrån, så jag öppnade första ölen så snart frugan åkt iväg med barnen. Satt med ölen i handen och väntade på ljudet av att ytterdörren slog igen typ 07:45, en sekund efter knäckte jag första ölen. Drack dagarna i ända, hämtade barnen från skolan bra dragen (tror nog inte en halv ask Läkerol dolde det..) Sömnproblem hade jag haft i många år men nu sov jag nästan ingenting på nätterna, 1-2 timmar kanske. Tills slut gick inte det längre, erkände allt för frugan. Tänkte att eftersom jag förstört vår framtid ihop skulle hon lämna mig, planerade att avsluta mitt liv. Men hon ryckte upp mig och gav mig en sista, villkorad chans: 1) sluta drick och 2) jobba av dina skulder.
Åkte ner till vårdcentralen två dagar efter detta hände och berättade allt som hänt, hur jag mådde och om min alkoholproblem. Fick rätt bra hjälp, prata med både läkare och psykolog. Fick Mirtazapin utskrivet vilket hjälpte mig mycket. Slutade "cold turkey" med alkoholen, kanske inte var så smart. Första dygnen var inte trevliga, trodde jag skulle gå under. Men sedan vände det, tack och lov. Fick mycket stöttning av frugan.
Funderade även på att gå på AA-möten eller liknande, men har som sagt inte provat ännu. Men jag tror jag måste hitta på något nytt nu, för jag märker att jag börjar tappa fotfästet lite.