2022-07-22, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokratist
Instämmer, tycker också man bör göra en insamling till flickan och familjen framför, pengar kan inte göra detta ogjort men kanske kan underlätta något i deras vardags framöver.

Kommer det fram att flickan fått hjärnskador eller liknande alltså... Hur som helst är det skador som aldrig går att reparera oavsett om det är psykiskt eller fysiskt.

Hade inte alls sagt emot dödsstraff på gm.

De har redan haft en insamling för flickan och hennes anhöriga som hennes moster startade.
Jag hoppas luna kommer bli självständig men tror dessvärre på bestående hjärnskador och andra psykiska trauman. Lilla tjejen
Fördelen är att hon är ung, hon har lång rehaab på sig och ingen stress med det.
Kärlek till familjen
Citera
2022-07-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Ja det är lite intressant vad du påpekar. Det scenario vi har i tråden idag på BP är ett par en kvinna samt MGM. Men om vi jämför detta med de uppgifter som kom in i tråden (ca 10 första sidorna) så verkar det ha varit mer rörigt än så på BP. Finns en tidig gissning om att MGM skulle ha kunnat lämnat BP för att komma tillbaka igen.(typ åkt hem för att sedan komma tillbaka till BP). Tidsintervallet 15.00-17.00 är långt och man sätter frågetecken för vilka observationer som kan ha gjorts innan och i samband med överfallet. Frågan är om polisen har hela bilden klar.

Jag vet att det diskuterats hur många som var på BP tillsammans med det intervjuade paret. Jag tror att det var GM plus en till som stoppade paret. I intervjun säger han dom, alltså minst två. Kvinnan anslöt något senare, så totalt fem.

Vi vet heller inte att övergreppet började 15:00. Bara att hon lämnade skolan den tiden. Flickan kanske cyklade runt, pratade med gm en stund innan attacken började.

Inte heller när han var klar som du påpekade. Lämnade han henne och gick hem för att sen återvända? Varför iså fall? Var han inte klar? Hade ruset lagt sig och han insåg att hon behövde hjälp och hittade på att han bara hittat henne?

Mycket pekar på att han ensam är skyldig, men vill ändå låta dörren stå lite på glänt.
Citera
2022-07-22, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jj299792458
Nu är det slut med de fysiska smärtorna och början med de psykiska smärtorna Det är ännu svårare

Vad händer med åldersbedömningen?

Jag kan garantera att hon kommer ha fysisk smärta i större delen av kroppen en lång tid framöver om inte föralltid efter det skalltraumat och mm.
Citera
2022-07-22, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du motbevisar dig själv. Två av dina tre exempel har inte legat mer än två veckor, och den tredje som bara låg två dagar mer är inte återställd utan men. Därtill missade du helt belägg om att tiden inte har inverkan.
Sorry. Läste fel mitt i natten men längre är inget ovanligt heller.
Citera
2022-07-22, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaJag
Jag har svårt att koppla detta fall till IS-terrorister. Det hade kunnat ske även om MGM var pursvensk då det stora bultande problemet är psykvården eller avsaknaden av sådan. Killen har väl fått Zoloft och en klapp på axeln.

Och nej dessa instanser har alltid varit värdelösa i Skellefteå. Långt innan Somalia kom till stan.

Jag förstår att man vill försöka koppla allting till invandring, och det är nog många ansvariga i Skellefteå just nu som är jävligt glada över att pöbeln skriker om just det och inte om myndigheters bristande hantering av en uppenbart farlig människa.

Du gör de ansvariga människorna en tjänst genom att försöka flytta skuldfrågan, hoppas du är stolt
socialstyrelsen skriver att psykiatrin och socialtjänsten inte har kunskap om autism
Citera
2022-07-22, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slave Mark
Glädjande att hon förflyttats från IVA.

Mycket glädjande mitt i allt elände. Får verkligen hoppas att hon får ett så normalt liv som det bara går, trots det allvarliga som hon varit med om.
Citera
2022-07-22, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
De har redan haft en insamling för flickan och hennes anhöriga som hennes moster startade.
Jag hoppas luna kommer bli självständig men tror dessvärre på bestående hjärnskador och andra psykiska trauman. Lilla tjejen
Fördelen är att hon är ung, hon har lång rehaab på sig och ingen stress med det.
Kärlek till familjen

Den insamlingen är avslutad sedan länge. Tror jag läste ett inlägg från mostern bara några dagar efter dådet att den var stängd.
Citera
2022-07-22, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Kärlek till familjen

Varför tror du att flickan har fått hjärnskador?
Citera
2022-07-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Varför tror du att flickan har fått hjärnskador?

Om man såg hur illa hon var skadad och plussar ihop det på att hon varit nersövd så länge så har jag svårt att se att hon inte kommer få men, men givetvis hoppas jag hon slipper. Men tror det är svårt att sia om såhär tidigt. Time will tell
Citera
2022-07-22, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Allt hänger samman. De styrande i Skellefteå är väl (S) d.v.s. samma patrask som har importerat mördarna, terroristerna och våldtäktsmännen till Sverige. Instanserna ovan är sprängfyllda med dessa importerade politiska värdelösa kommissarie (S) och annat vänsterpatrask som inte fungerar och nu med invandringen inte kan orka fungera för den delen heller någonsin.

Det går inte att "bota" eller "hantera" psykopater som man aktivt importerar, det finns inget botemedel och har inget med psykiatri, sockärringar eller skolor att göra utan hur deras hjärnor är funtade. Precis som någon enstaka svensk brottsling alltid kommer att finnas oavsett.

Man kan alltid bli påkörd av en bil men det är inte smart att se det som en "spännande exotisk utmaning" och blunda och gå rakt ut i vägen.
några dagar/en vecka tidigare blev en "12 årig pojke" knivhuggen. Dessa är inte de sista brotten av detta slag som vi kommer att se i Skellefteå.
Citera
2022-07-22, 15:37
Medlem
Polisen hittade väl 2 elsparkcyklar vid brottsplatsen? Och nu söker de efter en pojke som färdats på en sådan.. och han fanns även på plats när polis kom till platsen.. jag tror fortfarande att de varit 2 stycken där och inte endast monstret som förstörde flickan.. Han måste ju dragit utan elsparkcykeln när polisen kom till platsen..
Citera
2022-07-22, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marlar13
om någon tänker åtala mamman så bör vi starta en insamling avseende eventuella böter
Kan inte vara åtalbart eller kunna ge böter.

Tvärt om fullt förståeligt om man agerar slarvigt i hennes situation.

Men man vet inte i dagens sverige, kanske kan någon uppfatta hela agerandet som "främlingsfientligt" eller att hon "går rasisternas ärenden" och hon får böter på 10X beloppet som flickan får i skadestånd om hon överlever.

I så fall är jag med på en insamling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in